ח"כ יחימוביץ' בבית העלמין בחולון: "לו רק ידעה האדמה לדבר"

ח"כ שלי יחימוביץ' נשאה דברים בטקס יום הזיכרון שהתקיים בבית העלמין בחולון: "במלחמת יום כיפור נטמנו כאן הראשונים"

פורסם בתאריך: 8.5.19 12:38

ח"כ שלי יחימוביץ', הגיעה היום (רביעי), לטקס האזכרה בבית העלמין הצבאי בחולון. "אמהות ואבות, בנות ובנים, אחים ואחיות, סבים וסבתות, קרובים, חברים ואוהבים. בכל רחבי המדינה עמדנו דום כעת לזכרם של היקרים לכם מכל, וחשנו בגרון חנוק את המשא הכבד של האובדן ושל השכול. אבל אצלכם, לא מדובר בדקת דומייה אחת, אלא ב-365 ימים בשנה של צער יומיומי, מועקה ויגון", אמרה ח"כ יחימוביץ' למשפחות השכולות, שהגיעו לפקוד את קברי יקיריהם.



בהמשך הדברים שנשאה, אמרה יחימוביץ' לנוכחים: "בימים האחרונים קראתי, שוב ושוב, על הנופלים הטמונים כאן, בבית העלמין הזה בחולון, 509 גברים ו-41 נשים. לו רק ידעה האדמה לדבר, היו לה 550 סיפורים מופלאים לספר, סיפוריהם של אנשים יפים וטובים, רובם בראשית פריחתם, הלוואי ויכולתי לדבר על כולם".

 

"במלחמת יום כיפור נטמנו כאן הראשונים. חמישה במספר, בהם סרן רוני ויינר, קצין בשריון", המשיכה ח"כ יחימוביץ', "שחקן כדורעף, מציל חובב, משורר. למד בכצנלסון, ואחר כך בתיכון קוגל, תלמיד חרוץ, עדין נפש, שש לעזור לאחרים, נעים ונוח לבריות, ישר כמו סרגל, אהוב על כולם. נועם ההליכות וטוב הלב שלו עוברים כחוט השני בסיפורים עליו. וביום הקרב, ביומה הראשון של המערכה, התגלו בו תכונות שהיו פחות מוכרות לבריות, אולי אפילו לעצמו: בתוך חילופי אש כבדים, הוא זיהה כוחות חי"ר גדולים של האויב, עולים על הגדה המזרחית של התעלה. הוא הסתער עליהם עם הטנק שלו, חשוף בצריח, תוך שהוא מטיל רימונים ומפעיל את נשקו האישי, עד שנפגע ונפל. על כך קיבל את צל"ש אלוף הפיקוד. רק בן 21 היה בנופלו".

חיימוביץ' הזכירה בדבריה גם את סמ"ר בניה רובל, שנפל בצוק איתן. "עליו כאילו נכתב השיר 'מה אברך לו במה יבורך, זה הנער, שאל המלאך. שיר וחיוך ורגליים לרקוד, ומה אברך לך עוד. אלוהים אלוהים אלוהים, לו אך ברכת לו חיים'".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר