בשכונת ותיקים יוצאים למאבק כדי לקבל מקלט ציבורי: "אין פה מחסה"

כבר שנתיים שתושב השכונה, הפעיל החברתי נתן הופמן, נלחם עבור בניית מקלט ציבורי. עכשיו הוא מודיע: "אם המקלט לא ייבנה במסגרת עבודות לשדרוג הגינה - נעצור אותן"

פורסם בתאריך: 12.5.19 14:22

תושבי שיכון ותיקים בחולון דורשים מהעירייה, שתכלול הקמת מקלט במסגרת התוכנית לשדרוג הגינה ברחוב אילת. "אם חלילה יקרה פה אסון, יש אחראים לדבר הזה", אומר תושב השכונה, הפעיל החברתי נתן הופמן.



בשנתיים האחרונות מנהלים תושבי שיכון ותיקים והסביבה מאבק לבניית מקלט ציבורי. זאת, על רקע העובדה שהבניינים בשכונה ישנים ואינם כוללים מרחבים מוגנים. כבר לפני שנתיים פנה הופמן למנכ"ל העירייה יוסי סילמן בבקשה לקדם את נושא בניית המקלט. אלא שלטענתו דבר לא נעשה, וכעת הוא דורש לטפל לכלול הקמת מקלט ציבורי במסגרת עבודות השדרוג לגן שברחוב אילת.

"במתחם הזה יש גינה ציבורית שבצמוד לה מבנה נטוש. בשבוע שעבר בוצעו שם מדידות. שאלתי את המודד מה מתכוונים לעשות כאן, והוא אמר לי: 'אנחנו הולכים לשנות את הגינה'. עכשיו אנחנו דורשים לדעת האם ייקחו בחשבון את גורל חיי אדם בתכנון הזה?".

מבחינת הופמן ותושבים נוספים שדרוג הגינה הוא הזדמנות לתקן את העיוות הקיים מבחינתם. זאת משום שבשנים האחרונות פנו תושבי השכונה לעירייה בבקשה להקים מקלט ציבורי, במקום המבנה הנטוש שנמצא בתוך הגינה. "המבנה הנטוש הזה שייך לעירייה", ממשיך הופמן, "הוא שישמש בעבר מקור מים לחולון, לפני החיבור למקורות, והוא עומד להתפורר היום, כל הטיח נופל שם. אם נושא המקלט לא ייכנס לתכנון עבודות השדרוג, תושבי השכונה יתנגדו לביצוען. יהיה לחץ על העירייה כשיהיו פה טרקטורים. הם לא יעשו פה עבודות עד שיכניסו את הבקשה שלנו אל תוך התכנון. אנחנו דורשים מקלט וזה דבר טריוויאלי שמגיע לנו".

"אין לאנשים פה מחסה. הרי יש הנחיות של פיקוד העורף שאומרות שצריך להיות לך חדר מוגן, חדר מדרגות לקומה השנייה או מקלט סמוך. לנו אין את כל אחד מאלה", אומר הופמן ומוסיף כי כשפנה אל העירייה, נמסר לו שנושא במקלטים ציבוריים הוא באחריות פיקוד העורף. "הם ברחו מאחריות כשהם אמרו שזה שייך לפיקוד העורף. אם חלילה יקרה פה אסון יש אחראים לנושא הזה. אנחנו חוששים, בפרט לאחר ההסלמה בדרום. בימים האלה כשיש עימות, זה כאב לב לראות את כל התושבים המבוגרים בשכונה".

מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר