גן חיל השריון. צילום: פרטי
גן חיל השריון. צילום: פרטי

"אנחנו כל הזמן עם חלונות סגורים": הגינה שודרגה והפכה למטרד

גן חיל השריון ששודרג לפני מספר חודשים הפך לסיוט עבור הדיירים המתגוררים בבניינים הסמוכים

פורסם בתאריך: 12.5.19 17:23

תושבי רחוב קדושי קהיר טוענים כי מאז ששופץ גן השריון הם חווים מטרדי רעש כמעט לכל אורך שעות היום. כעת הם דורשים מהעירייה להסיר את המתקן הענק שבנתה ולהעבירו אל גן אחר. "חיה כאן אוכלוסייה מבוגרת שסובלת מהרעש. קיים גן גדול יותר חמש דקות הליכה מכאן", אומרת אחת הדיירות ברחוב.



לפני מספר חודשים שודרג גן חיל השריון הממוקם בין רחוב צאלים לקדושי קהיר. במסגרת העבודות הוחלפו הרצפות, הוצבו ספסלים ונבנה מגרש משחקים חדש שבמכרזו מתקן מגלשות גדול לילדים. תושבים המתגוררים בבניינים הסמוכים אשר דירותיהם משקיפות על הגן, מספרים כי מאז שנבנה המתקן, חייהם הפכו לבלתי נסבלים. הם טוענים כי מדי יום, החל משעות הצהריים ועד לשעות הלילה, ילדים ובני נוער יושבים בגינה בסביבת המתקן ויוצרים רעש בלתי נסבל אשר מפריע למנוחתם.

"בגן הזה היו ספסלים לפני שנים. הילדים התפרעו וזרקו זכוכיות אז הורידו את הספספלים. עכשיו החליטו לשפץ את הגינה ושמו שם מתקן מגלשות ענק. המרחק בין המגלשות לקומה הראשונה בבניין הוא 10 מטרים בלבד. הרעש נוראי, בשעות שאחרי בית הספר, בימי שישי ובשבתות". כך מסכמת אחת הדיירות מרחוב קדושי קהיר את השתלשלות האירועים ומוסיפה כי "אנחנו כל הזמן עם תריסים וחלונות סגורים. יש שם שלט שבין השעות 14:00 ל-16:00 אסור להרעיש. אני באופן שיטתי מתקשרת לעירייה בשעה 14:00 ולא יודעת אם הם באים או לא. הם אומרים שהם שולחים את השיטור העירני ואני סוגרת את התריסים והחלונות".

שכן נוסף בשנות ה-80 לחייו מספר: "בשעה 13:30 הילדים יוצאים מבית הספר ולא הולכים הביתה. הם צועקים, זוקרים דברים ובועטים. זה נורא. בערב מגיעים לשם הנערים וממשיכים להרעיש עד 23:30. דיברנו עם העירייה אבל אני לא יודע מה בדיוק הם יעשו. אנחנו סתם משלמים כסף עבור השיטור העירוני. התשובות שהתקבלו מהעירייה הן 'שהילדים מאושרים'." הוא מספר ואומר כי רוב הדיירים מסביב לגינה הם אנשים מבוגרים בעוד שהילדים מגיעים מאזורים אחרים בשכונה "רוב התושבים גרים פה 50 שנה. הילדים שלנו כבר מזמן לא משתמשים בגינה הזאת".

הדיירים טוענים כי לא הייתה כל הצדקה לשדרג את גינת השריון ולהקים בה את מתקן המשחקים, זאת מפני שרוב תושבי הבניינים הסמוכים הם מבוגרים ומכיוון שבמרחק קצר משם ניצבת גינת משחקים גדולה בהרבה הממוקמת ברחוב קדושי קהיר- בסמוך לבתי הספר. לטענתם, הגינה די גדולה כדי לשרת את כל תושבי האזור מחד, ואינה נמצאת בסמוך אל בנייני מגורים ובכך אינה מפריעה מאידך. כעת כל בקשתם היא שהעירייה תסיר את המתקן הגדול ותעבירו אל הגינה השנייה: "לא עושים מתקן כזה בתחום כל כך צר. יש במרחק 5 דקות הליכה מכאן את הגינה בסמוך לבית הספר טומשין. תעבירו את המתקן לשם. הוא לא מפריע לאף אחד".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בתלונה תמוהה שכן הגינות בחולון הינן גינות קולטות קהל ומזמינות פעילות לכל התושבים בכל הגילים. כאשר מתגוררים ליד גינה פעילה, צהלות ילדים ומשחקים הן חלק מכך ובעירייה מברכים על הפעילות של הילדים אשר מעודדת מפגשים חברתיים וחיי קהילה. מדובר בגינה יפה, מוצלת ומזמינה אשר שופצה ושוקמה לבקשת תושבי האזור והוחלפו בה המתקנים. מאז השדרוג התושבים לא מפסיקים לברך עליו ונראה כי לא ניתן לרצות את כל תושבי האזור. אם ישנו רעש חריג ומעבר לשעות הפעילות המותרות, יש לפנות למוקד העירוני או לפיקוח העירוני".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רועי

    אם כל הכבוד למבוגרים העיר חייבת לחשוב גם על הצעירים שמגדלים ילדים קטנים. לא גר בשכונה סביב הגינה אבל גר בשכונה אחרת עם גינה צמודה לא פחות . יש רעש ויש צעירים אבל יש לנו ילדים קטנים וגם הם נהנים מזה.אי אפשר לרצות את כולם מה לעשות .

  2. ימית

    לגור ליד גן ציבורי, בית ספר וגן ילדים זה נורא!!!!
    אין רגע של שקט.

  3. סיון

    במקרה גרה מעל נגינה המדוברת והכתבה מוגזמת!!
    אכן יש רעש אך רעש סביר של ילדים שמחים שנהנים בגינה ובניהם גם ילדיי!!!
    מי שלא נאה לו לגור בשכונה בסביבת גני ילדים ובתי ספר שיעבור לכפר.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט לא מתחשבים במבוגרים. יוצאים לפנסיה , מתחילים בעיות בריאות, בונים פארק ליד הבית ורעש כל היום. מה בדיוק המטרה? אפשר הסבר?
    בכל מקום אותו סיפור – כאילו שונאים קשישים

  5. דוד

    גינה זה יפה, גינה זה טוב לילדים אבל …. צריך גם חוקים ומה הכוונה ?
    שבגינו יהיה כיבוי אורות בשעה 23.00 בלילה ולא כול הלילה אורות דולקים ואז באים נערים ועושים רעש מעשנים שוטים וצועקים ומפראים לישון גם לקטנים וגם למבוגרים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר