הבית שנהרס בתל גיבורים: "זרקו אותנו מהבית"

לאחר ביצוע הריסת הרחבה בלתי חוקית לבית ישן ברחוב סביון בחולון, דיירי הבית טוענים כי ההריסה כללה חלקים נוספים בבית שמיועד לשימור. העירייה: "המתחם נהרס על פי צו הריסה"

פורסם בתאריך: 14.5.19 12:50

תושב חולון לא יכול לשכוח את החוויה קשה שעברה עליו ביום ראשון שעבר. באמצע יום העבודה הוא קיבל שיחה בהולה מאביו המבוגר שבישר לו בבהלה כי "הורסים לנו את הבית, מפרקים לנו את הבית. תבוא כמה שיותר מהר". כשהגיע שם  אל הבית לאחר כמה שעות, עיניו חשכו למראה ההרס. "כשהגעתי כבר לא היה פה אף אחד", הוא מספר ל"השקמה חולון", "אבא שלי עד עכשיו בשוק ובקושי מדבר. הוא עדיין לא מעכל את זה".



בבית מתגורר אלדר יחד עם הוריו, שתי אחיותיו, אחיו ובנו. בשנים האחרונות חולק הבית לשתי יחידות דיור – באחת מהן גר אלדר עם בנו, ובשנייה מתגוררים שאר בני המשפחה. לדבריו, מדובר בבית ישן אשר קיים זה עשרות שנים ומיועד לשימור. "החדרים הם מלפני 60 שנה, עוד מהתקופה של סבא שלי", הוא מספר, "אלה בתים ערביים ישנים. הבית שלנו מיועד לשימור ואסור לגעת בו".

לפני שלוש שנים הוצא צו הריסה להרחבת בנייה בחלקו של אלדר. "בניתי שם בית ביחידה שלי ועליו קיבלתי צו הריסה", הוא מספר, "זה בית שמחולק לשתי דירות. לא בניתי את הבית שלי מהיסודות, זה היה דבר שכבר היה קיים. שנים היו שם אמבטיה ושירותים. בצילומי אוויר רואים שהיה גג אסבסט מעל המבנה שלי".

בשבוע שעבר הגיעו פועלים מצוידים בדחפור על מנת להרוס את אותה תוספת בנייה שלגביה הוצא הצו. לטענתו של התושב הם לא הסתפקו רק בה והמשיכו להרוס שני חדרים נוספים אשר מהווים חלק מהבית המקורי שלגביו לא נוגע צו ההריסה כלל.

"הם באו בהפתעה", הוא מספר, "הם לא הודיעו לנו שום דבר. אני בכלל לא הייתי בבית. באותו היום הייתי בעבודה וכשהגעתי בשלוש אחר הצהריים לא היה בית. כשהפועלים באו הם שברו את שני החדרים של האחיות שלי שהיו בתוך הדירה של ההורים שלי. לא היו אמורים לגעת בזה בכלל".

לדברי בני המשפחה, כתוצאה מההרס רוב חלקי הבית אינם שמישים כעת למגורים ואין מקום בתוכו לכל בני המשפחה. בינתיים אלדר, בנו, אחיו ואחיותיו מתגוררים בדירה שכורה בעוד שהוריו נשארו לגור בביתם.

התושב ובני משפחתו רואים בעיריית חולון אחראית למצב שאליו נקלעו ומפנים לעברה אצבע מאשימה על כך שלטענתם הפועלים נהגו בחוסר זהירות ופגעו בחלקים רבים מהבית שלהם. כעת הם דורשים כי העירייה תשקם את ביתם ותפצה אותם על עוגמת הנפש. "אני רוצה שהם יפצו אותנו ויבנו מחדש. הם עשו פה נזק בלתי הפיך", טוען התושב ומספר כי בכוונת המשפחה להגיש תביעה בנושא.

מעיריית חולון נמסר בחולון: "מדובר בטענות מיתממות שמתעלמות במכוון מהעובדות. כל המתחם שנהרס הינו על פי צו ההריסה והוא מצוי בשטח עירוני המיועד לשימוש ציבורי שהוחזק שלא כדין על ידי תושב העיר".

"מדובר בהריסת בנייה בלתי חוקית ואסורה  של כ-120 מ"ר שבתום דיון בבית המשפט לעניינים מקומיים במשך מספר שנים, ניתן גזר דין להריסת הבנייה האסורה ע"י המחזיק. השופט קבע, כי במידה שלא יעשה כן עד לתאריך 13.8.18, רשאית הרשות המקומית לבצע את ההריסה בעצמה, כפי שאכן קרה".

"מספר ימים לפני ביצוע ההריסה, הודיע נציג המשטרה למחזיק, שאם לא יבצע את ההריסה בעצמו כפי שנקבע בבית המשפט, העירייה תבצע זאת בימים הקרובים. גם ללא הודעה זו, ידע המחזיק בנכס מהו המועד האחרון שקבע בית המשפט לביצוע ההריסה".

צפו בבית לאחר ההריסה:

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ישראלים חושבים שמגיע להם הכל..
    מתעלמים מצווים אחר כך מתפלאים
    מה זה אסור לגעת בי? עשית משהו בנידון?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר