על רקע התנגדויות: אושר תקציב 2019 בחולון. צפו:

ראש העיר נאלץ להיעדר בשל הטרגדיה האישית וחברי המועצה מצד האופוזיציה לא הפסיקו להעלות הסתייגויות. כל הפרטים על התקציב והדרך לאישורו

פורסם בתאריך: 15.5.19 14:07

מועצת העיר חולון אישרה אתמול (שלישי) את תקציב עיריית חולון לשנת 2019: 1,335,386,000 שקל. כמו כן, אושר גם תקציב התב"רים לבינוי ולפיתוח בסכום של 263,544,000 שקל. במסגרת התקציב ההוצאה הממוצעת לתושב תגדל ותעמוד על 6,810 שקל.

התקציב לווה בישיבת מועצה סוערת במיוחד וחילופי דברים קשים בין חבר המועצה מיקאל בוזגלו לבין מנכ"ל העירייה יוסי סילמן (ראו סרטון בהמשך).



מעיון בתקציב עולה כי מרכיב עלויות השכר עומד על כ-31% מסך התקציב, והתקציב לפעולות עירוניות עומד על כ-67% מסך התקציב העירוני. בנוסף, תקציבי החינוך הפורמלי יגדלו בשנת 2019 ל-508.46 מיליון שקל, כאשר ההשקעה לכל תלמיד תעלה ותעמוד על 15,110 שקל. בשנת 2018 עמדה ההשקעה בתלמיד על 14,104 שקל.

גם בתקציבי החינוך הבלתי פורמלי חל גידול והוא יעמוד על 87.3 מיליון שקל. במסגרת התקציב יוקצו כ-183 מיליון שקל לשירותי הרווחה בחולון. חלק מכספים אלה מיועדים גם למתן שירות לפונים המשובצים במסגרות חוץ ביתיות, כמו בתי אבות, מוסדות לבעלי צרכים ופנימיות, וכן לפרויקטים כמו תוספת לתוכנית לילדים בסיכון, לנוער חרדי מנותק, פעילויות ליוצאי אתיופיה ועוד.

בנוסף, למערך השיטור העירוני שהוקם לפני כשנה, הוקצו במסגרת התקציב יותר משבעה מיליון שקלים.

כמו כן, אישרה מועצת העיר את התב"רים (תקציבים בלתי רגילים) לטובת עבודות הבנייה והפיתוח ברחבי העיר. בסך הכל יעמדו תקציבי התב"רים בשנת 2019 על 263,544,000 שקל, כאשר 65.85 מיליון שקל מתוכם יוקצו לעבודות בינוי ושיפוץ במוסדות החינוך.

בין העבודות שיבוצעו באמצעות התב"רים: המשך העבודות להנגשת מבני הציבור והמרחב הציבורי לבעלי מוגבלויות, עבודות פיתוח באזור התעשייה, פיתוח מגדלים בשדרה, פרויקט רחוב חסדאי, רחוב הדר גוש 6996, והרחובות רוזמרין, חובב ואהוד, החמריה, הסלען, נחניאלי וכחל ועזרא.

בנוסף, יועברו כספים לצורך שיפורי בטיחות בתנועה ובטיחות בדרכים, פרויקט מובל תיעול ברחוב המעפילים, עבודות שיקום ושדרוג בגנים ציבוריים, תכנון והקמת בתי ספר והקמת מרכז טכנולוגי בבית רותר, בנייה ושיפוץ מתנ"ס מקהלות, שיפוץ והנגשת טיפות חלב ושיפוץ מרכז צעירים בג'סי כהן.

מהעירייה נמסר כי "גם השנה יימשכו המאמצים להגדלת מקורות ההכנסה של העירייה והגדלת מקומות התעסוקה על ידי הבאת חברות איכותיות לפעילות באזור התעשייה והעסקים".

הדיון בנושא אישור התקציב נערך ללא נוכחותו של ראש העירייה, מוטי ששון, שנאלץ להיעדר מהישיבה בעקבות פטירתה של אחותו, עליזה ששון מזרחי.

בישיבה הסוערת, שנפתחה בהבעת תנחומים לששון ולבני משפחתו, ביקשו חברי האופוזיציה לדחות את אישור התקציב בטענה כי לא היה להם מספיק זמן ללמוד את החומר. אלא שלאחר התייעצות טלפונית עם ששון, הוחלט לקיים את הישיבה כמתוכנן, כאשר את הדיון מנהל סגן ראש העירייה זוהר נוימרק.

חברי האופוזיציה הודיעו שבהתאם להחלטה, הישיבה תהיה ארוכה מהרגיל ושבכוונתם להעלות את כל ההסתייגויות טרם ההצבעה. "בשל האבל הכבד שנפל על משפחתו של ראש העיר, ראינו לנכון, כלל חברי האופוזיציה לבקש לכבד את ראש העיר ולדחות את ישיבת התקציב", אמרה חברת המועצה קרן גונן, "אבל גם ברמה האישית וגם ברמה הניהולית, לא נכון ולא ראוי לאשר תקציב עירייה ביום כזה, יום בו ידרשו חברי המועצה לקבל תשובות מראש העיר בנוגע לתקציב".

לאחר מכן עזבה גונן את הישיבה, והסבירה: "בחרתי כאות מחאה לעזוב את הישיבה. תקציב העירייה יכול וצריך לעלות לדיון גם שבוע הבא. רק מחטפים מבצעים בלחץ, ולכך לא אתן יד. אני מברכת את חברי האופוזיציה האחרים, אלה שבחרו לעזוב ואלה שבחרו להישאר ולהביע את מחאתם. בנימה אישית, אני מביעה את תנחומי לראש העירייה ומשפחתו, ומאחלת כי לא ידעו עוד צער".

מיד לאחר שיצאה מהישיבה, החלו חברי האופוזיציה להעלות את ההסתייגויות. חבר המועצה מורן ישראל, יו"ר סיעת הצעירים, ציין כי לפני ישיבת התקציב, פנתה הסיעה לתושבי העיר במטרה לערוך הליך של שיתוף ציבור. "שקיפות ושיתוף הציבור הם ערכים חשובים עבורי ואני מאמין שזו הדרך הראויה – לעודד השתתפות של תושבים ולהגביר את אמון הציבור בנבחריו", אמר ישראל, "לראשונה, היה שיתוף ציבור מלא בהכנת התקציב, כאשר יותר ממאה תושבים ביקשו וקיבלו אותו, העירו לנו הערות ושיתפו אותנו במחשבות שלהם. נערכנו לדיון היטב, אבל לאור הנסיבות המצערות ואבלו של ראש העיר הצענו לדחות את הדיון ואת הישיבה בתקציב, אבל לצערנו הקואליציה בחרה לקיימו בכל זאת".



בשיאה של הישיבה התפתח ויכוח קולני בין חבר המועצה מיקאל בוזגלו לבין מנכ"ל העירייה יוסי סילמן. בוזגלו הביע את הסתייגותו מסדרי העדיפויות בעיר, כפי שהם באים לידי ביטוי בתקציב.

הוא הציע לבטל את התקציב למוזיאון העיצוב, שאותו כינה "פיל לבן" ולמוזיאון לתיאטרון בובות, ולהפנות את התקציב לסבסוד הקייטנות בעיר. "מוזיאון העיצוב שעולה לנו שישה מיליון שקל, והמוזיאון לתיאטרון בובות יותר משני מיליון שקלים. זה כסף שאפשר להעביר לקייטנות". בתגובה לדברים כינס סילמן את בוזגלו "שרלטן" ו"דמגוג". בוזגלו בתגובה כינה אותו "פקיד".

צפו בחילופי הדברים בין בוזגלו לסילמן:

הישיבה נמשכה כאשר הצדדים ובעיקר האופוזיציה העלתה שורה של טענות והסתייגויות. "במהלך הדיון הצענו לשנות סדרי העדיפויות לנושאים החשובים לציבור, ביקשנו לתקצב לראשונה פרויקט 'חוג לכל ילד', ולהוסיף תקציב לאירועי עולים והתמיכה באגודות הספורט לילדים ולנוער, להגדיל את תקציב תנועות הנוער, משלחות הנוער והחינוך החרדי. הראנו בדיוק מהיכן להביא את הכסף, הכל היה מחושב ומדויק", אמרה חברת המועצה אלינור מטלון.

חברת המועצה שני כהן-מסילתי, סיפרה: "היו רגעים ארוכים בישיבה בהם היה לנו רוב וביקשנו להצביע, ואז מי שמשך את הדיון היו אלה חברי הקואליציה שנתפסו לא מוכנים, עד כדי כך שבשלב מסוים הם ביקשו להכריז על הפסקה שנמשכה כמעט חצי שעה. זה לא קרה מעולם".

לעומת שאר חברי האופוזיציה, שי קינן וחברי סיעתו "חולון מתגדשת" התנגדו גם הם לתקציב, אבל קראו שלא למשוך את הדיון אל תוך הלילה. "בתחילת הישיבה הצעתי למועצה לדחות את הדיון על התקציב לאחר ימי האבל. אין זה ראוי לתקוף את ראש העירייה החתום על התקציב בהעדרו עוד טרם הביא את אחותו, שאר בשרו לקבורה", הסביר קינן והוסיף: "לגופו של עניין, אין בתקציב 2019 בשורה ואין בו חדש אלא העתק-הדבק של תקציבים קודמים".

על כך אמר בתגובה חבר המועצה מסיעת הצעירים, בר שי: " לצערנו, סיעתו של שי קינן הכשילה אפשרות ממשית לבצע שינויים בתקציב לטובת תושבי העיר, לא כך צריכה לנהוג אופוזיציה".

יחד עם זאת, ציין בר שי כי "ישיבת התקציב של אתמול הייתה הצלחה גדולה בכך שהצלחנו שוב לייצר שיח על סדרי העדיפויות, לייצר שיתוף פעולה בין סיעות האופוזיציה ואף חברים בקואליציה לטובת הציבור. גם בנושא התב״רים העליתי לסדר היום את הצורך בהשקעה במסלולי אופניים ומתקני חניה ברחבי העיר".

בתגובה לטענה, נמסר מ"חולון מתחדשת": "התנגדנו לתקציב אבל לא לקרקס שאותו רצו להוביל בסיעת הצעירים. למדנו כבר בתקופת הבחירות, שהמתקפה של הצעירים נגדנו היא תוכנית העבודה שלהם. אנו מאחלים להם להתחדש ולשנות גישה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

2 תגובות
  1. ולדמן יהונתן

    רק ד"ר קרן גונן מתנהגת שם כמו המבוגר האחראי, השקול והמקצועי.
    הצעירים הילדותיים האלו בני ה 12 וחצי רבים עם שי קינן שמחפש תפקידים ותארים ריקים.
    מיקאל בוזגלו רב וצועק על כולם בלי שום תוכן, ובלי להבין כלום, ערס בהתהוות
    ואז מגיעה הגברת ומסבירה שביום אבל לא נכון ולא ראוי לנהל ישיבה כזו ויוצאת ממנה כמו שנדרש.

    אי אפשר לנהל עיר או אופוזיציה עם חבורת הליצנים הזו, גם אם אתה המבוגר האחראי שם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר