האם תושבי חולון ייאלצו לשלם בכניסה לפארק פרס?

יוזמה חדשה של משרד הפנים מציעה תוכנית לגביית תשלום בכניסה לגנים ולפארקים העירוניים כדי להקל על עלות תחזוקתם הגבוהה. האם המהלך יעבור בחולון?

פורסם בתאריך: 16.5.19 10:47

בימים אלה עובדים במשרד הפנים על תוכנית שלפיה אזרחים ייאלצו לשלם בכניסה לגנים הציבוריים, כך דווח לראשונה השבוע בחדשות 12. במסגרת התוכנית, כפי שפורסם, הרשויות המקומיות יוכלו לגבות כסף בכניסה לגנים ולפארקים שעלות התחזוקה שלהם גבוהה במיוחד. לפי משרד הפנים, הדחיפה ליוזמה הזו מגיעה מצד הרשויות המקומיות. המשמעות: אם תיושם התוכנית ייאלצו גם תושבי חולון לשלם עבור כניסה לפארק במרכזי בעיר.



על פי מה שפורסם, התוכנית תיושם, לפחות בשלב ראשון, רק על גנים עירוניים אשר שטחם הוא מעל 100 דונם. בחולון קיים רק גן אחד כזה – פארק פרס, אשר שטחו הכולל הוא כ-300 דונם.

בשנים האחרונות מהווה הפארק מתחם של קיט ובילויים מרכזי עבור תושבי חולון והערים השכנות הסביבה. לפני ארבע שנים נחנך מתחם הבידור והפנאי "לה פארק" אשר צובר פופולריות רבה גם בקרב תושבי בת ים וראשון לציון.

הניסיון להחיל תשלום בכניסה לפארקים עירוניים אינו חדש. לפני כ-19 שנה החליטה עיריית רעננה לחייב בתשלום את מבקרי הפארק העירוני שלה שאינם תושבי העיר. בעקבות ההחלטה התקדימית עתרה עמותת אדם טבע ודין לבג"ץ אשר דחה אותה. בסוף חודש אוגוסט 2007 נכנס לתוקף התיקון לפקודת העיריות האוסר גביית תשלום בכניסה לפארקים עירוניים ולגנים ציבוריים.

יחד עם זאת, בשנים האחרונות עדיין המשיכו להתפרסם מקרים שבהם רשויות מקומיות בארץ גבו תשלום בכניסה לפארקים עירוניים, בעיקר על מנת למנוע מתושבי חוץ לשהות בהם. דבר שגרר ביקרות על כך שגביית התשלום נעשית במטרה להרחיק מהפארקים אוכלוסיות שונות מבחינה אתנית ודתית.

בינתיים, בעקבות התוכנית של משרד הפנים, באגודה לזכויות האזרח הגיבו כי בכוונתם לנסות ולעצור את המהלך. לטענתם, הדבר יתרום ליצירת אפליה של גנים לעשירים וגנים לעניים וקראו לציבור לערער נגד היוזמה.

בעיריית חולון מסרבים לפי שעה לספק עמדה חד משמעית לגבי התוכנית המוצעת של משרד הפנים: "כעיקרון, הגנים בעיר הינם בגודל של פחות מ-100 דונם פרט לפארק פרס. מדובר ב'ביצה שעוד לא נולדה' כך שאין מה להתייחס לכך".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מוסדי

    חוצפה של רעיון.
    כל דירה בעיר משלמת סביב 1,000 שקלים בחודש ומעלה עבור שירותים עירוניים וקוראים לזה ארנונה… לא מובן הרעיון של גביית כסף נוספת.
    כבר היום התמורה של התושבים לחולון לארנונה היא אפסית! חוץ ממוזיאונים לא רלוונטים ל-90 אחוז מהתושבים אין פעילויות בעיר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הצעתי לגבות תשלום עבור הליכה במדרכות זה עושה יותר כסף

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר