צילום באדיבות חב"ד
צילום באדיבות חב"ד

הפורום החילוני בחולון נגד תהלוכת חב"ד בל"ג בעומר: "אירוע מיסיונרי"

התהלוכה צפויה לכלול הופעות וחלוקת חומש תורה לילדים. הפורום החילוני: "דרך להחזיר את הילדים בתשובה"

פורסם בתאריך: 20.5.19 14:03

תנועת חב"ד תקיים ביום חמישי את תהלוכת ל"ג בעומר המסרותית של חולון. התהלוכה מתקיימת מזה שלושה עשורים בחולון, וכן ביישובים נוספים ברחבי הארץ. במסגרת התהלוכה מתקיימים מופע לילדים, שירים, הגרלת פרסים וחלוקת חומשים לילדים – דבר שגרם להתעוררות של מחאה מצד חילונים בחולון.



ארגון "הפורום החילוני" פרסם השבוע "הודעת אזהרה" להורים החילונים על קיום התהלוכות החגיגיות ותמיכתן על ידי הרשויות המקומיות, והגדיר אותם כ"אירוע מסיונרי".

"גם השנה תערוך חב"ד עשרות אירועים ברחבי הארץ, עם בדרנים, והגרלות פרסים, וכל דרך למשוך ילדים חילונים במטרה לשדל אותם לדת ולהחזיר אותם בתשובה", כך נטען בהודעת הופורום החולוני, "יוצא מזה שכל הבדרנים שמשתתפים באירועים האלה, וכל העיריות שנותנות חסות – נותנים יד לאירוע מיסיונרי, ותומכים למעשה בהדרת נשים".

יצויין, כי לצד ההתנגדות קיימת גם תמיכה בקרב חילונים ומסורתיים אשר משתתפים בתהלוכות של חב"ד ובדרנים כמו טל מוסרי ויובל המבולבל אשר מזוהים עם הקהל החילוני מופעים בחלק מהתהלוכות בארץ.

ביום רביעי בלילה, ערב ל"ג בעומר, תתקיים ההדלקה המרכזית ברחבת ישבית חב"ד בחולון במעמד הרב יוחנן גוראריה אשר תכלול תהלוכת לפידים וריקודי שמחה בניגונו של יענקי טרנבינק.

ביום חמישי, בשעה 10:30 בבוקר יתכנסו המשתתפים של התהלוכה המסורתית במרכז המסחרי של שכונת קריית שרת (רחוב קרן היסוד 1) משם ייצאו בצעדת ענק אל הרחובות בליווי להקת המתופפים. התהלוכה תסתיים במרכז הפיס הקהילתי שברחוב גבעת התחמושת 27. תהלוכות נוספות ייצאו גם ממרכז ג'סי כהן ב-15:00, ממרכז העיר ב-16:00, בית הספר ישורון ב-16:30, בית הספר בני מנחם, גן סיפור, הגינה הציבורית בקרית מיכה וגן יום הכיפורים בקריית שרת ב17:30. במסגרת הצעדה תתקיים הגרלת פרסים לילדים ובנוסף יחולק במתנה חומש תורה לכל ילד. לאחר מכן תתקיים התוכנית האמנותית והמופעים. מבית חב"ד נמסר כי צפויים להשתתף בתהלוכה יותר מ-15,000 ילדים.

הרב יחיאל גורליק, ראש בתי חב"ד בחולון, מסר בתגובה: "'הפורום החילוני', הוא פיקציה של גוף המייצג בערך 10 אנשים תימהוניים ורדיקלים, שאפילו מי שמנהלים אורח חיים שאיננו שומר תורה ומצוות התנער ממנו לא פעם. הם מנסים ללכת נגד הרוב המוחלט של רוב העם, הבוחר בדת ובמסורת ישראל, כשמידי חג הוא מנפנף בטענות יצירתיות והזויות יותר מקודמו".

"לצערנו הרב, איננו אנשי בשורות עבורם גם בל"ג בעומר. כבר למעלה מ-30 שנה שלמעלה מרבע מיליון ילדים מכל המגזרים משתתפים באירועי ל"ג בעומר מסורתיים, בארגונם המסור של שליחי חב"ד בכל רחבי הארץ. ה'פורום' משגר את קומץ פעיליו עם טענותיהם המגוחכות פעם אחר פעם לתקשורת, כדי לנסות ולשסות את הציבור במסורת ולהדליק את להבות השנאה, אבל כמו בכל שנה גם הפעם התשובה תהיה בנוכחותם של אלפי ילדי חולון והוריהם בשלל אירועי ל"ג בעומר שמארגנת חב"ד, בסימן 'יחד כל ילדי ישראל', ובהנחלת ערכי סובלנות וכבוד הדדי, ובדגש על המשותף והמאחד בין כל שדרות הציבור בעם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. דוד

    הפורום החילוני – לא מייצג.
    קשקוש של כמה אשכנזים מתוסכלים.
    עמך ישראל אוהבים את הפעילות היפה של חבד ומצביעים ברגליים בהשתתפותם.

  2. לילך

    עד מתי נסכים לכפייה חילונית
    הם המיעוט ועושים כ"כ הרבה רעש
    אין בזה שום חזרה בתשובה ושום הדתה

  3. מוזר

    מקווה שמדובר רק באחד או שניים שיוצא כנגד בני אדם שזכאים לחיות כרצונך.בושה לחולון.בחיים זה לא היה כך במדינה שלנו. גויים מפרגנים ואמן לא?! תוצאת עוד נגד חבדניקים תנועה נעימה ומלאה באהבת ישראל ואהבת אדם

  4. אחי

    מה מפריע לכם ללכת ולעשות מדורות זה כן בלי לדעת למה ומדוע פשוט בושה לקומץ המשעומם

  5. רק להבהיר

    מאוד מסקרנים אותי האנשים שחושבים שמשהו מכל זה נעשה על חשבון משלם המיסים.
    כל שקל שמוציאים לקראת התהלוכה, כל ארטיק, שלט או מאבטח ועוד ועוד… נעשה הכל מכספם של אנשים טובים וישרים שתרמו, לטובת האירוע החשוב הזה.

  6. רותי

    א. אין על הדתיים אני מתה עליהם שלא נדבר על החבדניקים המקסימים ולצערי בזמן האחרון אני שומעת בחולון תגובות הזיות אני שואלת את עצמי הרי אנחנו יהודים למה שלא נחגוג את החגים שלנו בלי תגובות מגעילות כמו כפיה דתית …מיסיונרים אני לא מבינה ממש מביש תתביישו לכם מה קורה לכם

  7. סמי

    הקרן החדשה – הפורום החילוני
    לא ילך לכם על החברה של חבד. הם חזקים מכם.
    תודה לאל הארורים האלו מהקרן החדשה לא מצליחים לנהל את העם, בושה שיש אנשים שעסוקים לזרוע שנאה ומלחמות. גם בשביל כסף לא עושים את זה פאוול.

  8. חנה

    כל כך הרבה שנים עושים את התהלוכה הזו ועד היום לא קרה כלום לפתע התעורר קומץ שקורא לעצמו פורום ומנסה בשביל כתבה בעיתון לצאת נגד דברים נחמדים…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר