צילום מתוך אפליקציית "איפה בוס"
צילום מתוך אפליקציית "איפה בוס"

לאן נעלם קו האוטובוס החדש לתל אביב ואיך זה קשור לרמדאן?

גם אתם המתנתם לקו לקו החדש שאמור היה לקצר משמעותית את הדרך מחולון לתל אביב? "השקמה חולון" בדק לאן הוא נעלם

פורסם בתאריך: 21.5.19 12:31

קו 278 החדש שהושק ביום השישי האחרון, היה אמור להיות הבשורה הגדולה של הפעימה הנוכחית בהפעלת אשכול שרון-חולון. אלא שבימים האחרונים הקו נעלם והנוסעים לא לגמרי מבינים מה קרה לאוטובוס שאמור היה לקצר משמעותית את הנסיעות שלהם. מבדיקת "השקמה חולון" עולה כי הסיבה לכך נעוצה בחג הרמדאן שאותו מציינים המוסלמים בימים אלה.

עד היום תושבי חולון אשר היו צרכים לנסוע לאזור העסקים ברמת החייל שבתל אביב, נאלצו לנסוע בקווים 89 ו-189, במסלול ארוך שכולל עצירות רבות בדרך וזמן נסיעה ממושך. מסלולו של קו 278 עובר דרך כביש איילון ומקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה.



ואולם, פחות משבוע לאחר השקת הקו שהפעלתו נדחתה בחודשיים, התקבלו דיווחים מהנוסעים כי בימים האחרונים כמה נסיעות של הקו בשעות הבוקר פשוט לא יצאו, והם נאלצו לחכות בתחנות במשך זמן רב.

בנוסף התקבלו תלונות כי האוטובוסים שאמורים היו לעבור בשעות 07:30 ו-08:00 פשוט לא הגיעו לתחנה, גם הבוקר (שלישי). הנוסעים שואלים לאן נעלמו האוטובוסים, והתלונות באו לידי ביטוי באפליקצית "איפה בוס", בטענה כי  האוטובוסים שכוונו לצאת בשעות 07:30 ו08:00  פשוט לא הופיעו במפה בזמן אמת.

עבור רווית, שנוסעת מדי בוקר אל מקום עבודתה שברמת החייל, השקת הקו הייתה בשורה חשובה. אלא שלטענתה עד עד היום לא הצליחה לעלות על שום קו מכיוון שהוא פשוט לא הגיע. "אתמול בבוקר הגעתי לתחנה ברחוב אלופי צה"ל 50, אחרי שבדקתי במוביט שיש אוטובוס בשעה 08:11 בבוקר", היא מספרת, "הגעתי לתחנה 10 דקות לפני הזמן, ועל הצג הדיגיטלי היה פירוט דקות לפני הגעת הקו. אבל בדיוק ב-08:11 בדיוק נעלם הקו מהצג הדיגיטלי. חיכיתי לקו הבא של 08:56 ואז היה אותו סיפור, במוביט ובצג הדיגיטלי צויין כי 'האוטובוס לא הגיע'".

לטענתה גם הבוקר היא המתינה בתחנה ושוב הקו לא הגיע: "הבוקר הקדמתי והגעתי בשעה 07:38 ולא היה שום דבר בצג.  חיכיתי ל-08:11 וכבר בשעה 08:05 הוא נעלם מהצג וממוביט. כאן כבר ויתרתי ועליתי על אוטובוס אחר".

תלונות רבות של נוסעי הקו התקבלו אתמול והבוקר גם בדף הפייסבוק של ארגון "תחבורה בדרך שלנו". אחד הנוסעים סיפר הבוקר: "גם אני מחכה שהקו הזה יתחיל לעבוד בפועל. כל כך מרגיז", הוא אומר. נוסע נוסף סיפר כי "אתמול חיכיתי לו בבוקר יותר משעה. בסוף עליתי על 189".

"לאחר דחייה של חודשיים בהשקת הקו, תושבי חולון קיוו שסוף כל סוף הדרך לעבודה תתקצר משמעותית, אך נראה שאין חשיבות לנוסעים ולזמן שלהם", אומר מקס מורוגובסקי, רכז הפרוייקטים בארגון "תחבורה בדרך שלנו", וחבר ועדת תנועה בעיריית חולון. "לא מתקבל על הדעת שחברה שזכתה במכרז של משרד התחבורה מתחילה את הפעילות שלה בחולון עם פגיעה ברמת השירות לנוסעים ובאמון התושבים בתחבורה הציבורית".

ממטרופולין נמסר: "מדובר בקו חדש שהחל לפעול לפני מספר ימים, כחלק מהרחבת שירות גדולה באזור גוש דן. במקביל לקשיים המתבקשים של ימי הפעלה ראשונים עד לייצוב המפה התפעולית, ועם הבנת האילוצים בשטח, מדובר גם בימי רמדאן המשפיעים אף הם על מתן השירות במלואו. אנו מצרים על אי הנוחות שנגרמה לנוסעים ופועלים לייצוב השירות במהרה, שוודאי יורגש כבר בימים הקרובים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר