אופניים חשמליים שהתלקחו במקלט

סכנה בבית: כך נמנע אסון לאחר שסוללת אופניים התפוצצה

האופניים החשמליים מסוכנים לא רק על הכביש: שירותי כיבוי האש נאלצים להתמודד עם שריפות בבנייני מגורים כתוצאה מהתלקחות סוללות. אלה הנתונים המדאיגים:

פורסם בתאריך: 22.5.19 14:10

בשבוע שעבר פרצה דליקה בבניין רב קומות ברחוב צבי תדמור בחולון בעקבות התפוצצות אופניים חשמליים. באירוע לא היו נפגעים לאחר שבני המשפחה שהיו בדירה הבוערת הצליחו להימלט מהמקום.

המקרה האחרון, שהסתיים בנס, מצטרף לשורה של מקרי שריפות בבתים ובמקלטים כתוצאה מהתפוצצות סוללות של אופניים חשמליים. בכך הפכו כלי התחבורה הדו גלגליים למסוכנים לא רק בכביש אלא גם בבית.

הנתונים מדאיגים: במהלך השנה שעברה אירעו בחולון ובבת ים שישה מקרים של דליקות כתוצאה מהתפוצצות סוללות אופניים חשמליים שגרמו להתלקחותם. בחמשת החודשים האחרונים, מתחילת השנה, אירעו שישה מקרים נוספים של שריפות בתוך הבתים, מתוכם ארבעה מקרים שאירעו מתחילת חודש מאי.



לסכנה של האופניים החשמליים מודעים גם בעלי מקצוע שעוסקים בתחום. בעל חנות אופניים בחולון, שביקש שלא להזדהות בשמו, אומר כי "מה שאני אומר יכול לפגוע בי ובאחרים שעוסקים בזה, אבל כבר הרבה זמן אני רוצה להזהיר ולומר שאופניים החשמליים הם סכנת מוות, גם על הכביש וגם בבית. הורים קונים אופניים לילדים בגלל הלחץ ולא תמיד מוכנים להוציא כסף על קסדה או מגנים".

אותו מוכר אופניים מוסיף כי "יש הרבה יצרנים שלא מקפידים על הבטיחות ומייבאים לארץ אופניים לא בטיחותיים ורבים לא יודעים איך להטעין את הסוללה, ובמצב כזה – או שהמטען נשרף או שהסוללה מתחממת ונשרפת. כמה פעמים בחודש מגיעים אלי אנשים ומספרים לי שהסוללה נשרפה ושבמזל לא נגרם נזק".

באירוע האחרון שהתרחש בחולון, שריפה פרצה ברב קומות ברחוב תדמור. צוותי כיבוי האש שהגיעו למקום פנו תחילה לרכזת גילוי אש הממוקמת בלובי הבניין וכך איתרו את מוקד האש. לאחר מכן עלו הצוותים לקומה העשירית מתוך 24, שם הבחינו בעשן סמיך שיוצא מאחת הדירות. הדיירים מאותה הדירה ומדירות סמוכות התפנו באופן עצמאי וכך איש לא נפגע.

"כשעברנו לגור בבניין הזה והסבירו לנו שיש גלאי עשן, לא הבנו את המשמעות", מספרת אחת השכנות, "קודם התגוררנו בדירת קרקע והתעלמנו מזה. אמרנו לעצמנו, מה כבר יכול לקרות? אבל פתאום שמענו אזעקה בבניין. בהתחלה חשבנו שאולי ירו טיל ונכנסנו לממ"ד, אבל התברר לנו שיש שריפה. הילדה שלי צרחה: 'אמא, תראי כמה מים נכנסים אלינו הביתה!', ואז שמענו דפיקות בדלת. נבהלנו, פתחנו וראינו המון כבאים. הבנו שפרצה שריפה ואז פינו אותנו מהקומה".

השכנה מוסיפה כי "כל הדיירים פונו, ובכניסה לבניין ראינו את השכנים שבבית שלהם פרצה השריפה. הבנו שזה בגלל האופניים החשמליים שהיו בבית. בנס הם התעוררו מהשינה לאחר שהמתז וגלאי העשן הופעלו, ובכך ניצלו. באותו הרגע אמרתי לבעלי להעיף את האופניים החשמליים מהבית שלנו".

שכנה נוספת סיפרה לאחר האירוע כי "מאז המקרה אנחנו יותר דרוכים ומוכנים. יכול להיות שטוב שזה קרה, אולי זה יעיר אנשים והם יתחילו לשמור על האופניים החשמליים וידאגו לתחזק את אמצעי הבטיחות במבנה שלהם. אם גלאי העשן והמתזים לא היו פועלים אצלנו בבניין, היה עלול להיגרם אסון".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר