shutterstock.com / Stav krikst
shutterstock.com / Stav krikst

חולון בין המובילות בדוחות לרוכבי אופניים חשמליים

העיר חולון מדורגת במקום החמישי במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים, כאשר את הרשימה מובילה תל אביב

פורסם בתאריך: 27.5.19 13:03

חולון ממוקמת במקום החמישי בישראל בחלוקת דוחות וקנסות לרוכבי אופניים חשמליים. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. העמותה פרסמה אתמול (ראשון) את נתוני משטרת התנועה, לפיהם ברחבי ישראל חולקו בשנת 2018 מעל 24 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים. לרוכבי אופניים רגילים חילקה המשטרה בשנה זו קרוב ל-6,800 דוחות, ואילו רק 660 דוחות בלבד לרוכבי הקורקינטים החשמליים בגין עבירות תנועה. אכיפת המשטרה מתמקדת בעבירות בנסיעה על המדרכה, הרכבת נוסע בניגוד לחוק, רכיבה על מעבר החציה ורכיבה מתחת לגיל 16 על אופניים חשמליים המנוגדת לחוק.

על פי הנתונים, העיר חולון מדורגת במקום החמישי במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים. את הרשימה מובילה העיר תל אביב-יפו, מיד אחריה ניצבת העיר ירושלים במקום השני ורמת גן במקום השלישי. עוד עולה מהנתונים כי בחיפה נרשמו רק 20 דוחות בשנה שעברה, באשקלון נרשמו 24 דוחות וברמלה 25 דוחות בלבד.



חולון כאמור ממוקמת במקום החמישי מתוך רשימה שכוללת בתוכה 18 הערים המובילות ברשימת הדוחות, עם לא פחות מ-1,030 דוחות של עבירות תנועה שנרשמו לרוכבי אופניים חשמליים. באופן מפתיע, הערים השכנות מדרום וממערב, בת ים וראשון לציון נעדרות מן הרשימה.

בשנים האחרונות, עם כניסתם המואצת של האופניים החשמליים אל שוק הרכיבה הישראלי, הם הפכו למכת מדינה. בני נוער רבים אשר אינם בקיאים כלל בתקנות התעבורה, רוכבים בכבישים סואנים בצורה מסוכנת, לעתים נגד כיוון התנועה תוך מעבר ברמזורים אדומים. מתחילת השנה נהרגו שישה רוכבי אופניים חשמליים. השנה הקודמת הוגדרה כשנת שיא, כאשר נהרגו במהלכה 19 רוכבי אופניים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר בתגובה: "בכל שנה נפגעים יותר ויותר בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים ונדמה שבמשרד התחבורה והבטיחות לא ממש מתרגשים מכך. למרות הנתונים הקשים במשרד לבטיחות בדרכים מתעלמים מאוכלוסיית הרוכבים ולא דואגים לסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים. כדי למנוע את ההרוג הבא חייבים להגביר את האכיפה המשטרתית ובעיקר את האכיפה של הפקחים העירוניים. במקביל חייבים להגביר את המודעות בקרב הציבורי לחשיבות חבישת קסדה ורכיבה על פי החוק וכללי הבטיחות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא ראיתי שבדב הוז אוכפים פינת אבאברנל ו
    מישהו אוכף את החוק. שם טייסים עם אופניים ועם אופנועים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר