הדמיה: כך ייראה מדרחוב סוקולוב בחולון
הדמיה: כך ייראה מדרחוב סוקולוב בחולון

הרכבת הקלה: מכרז לבניית הקו הירוק – 15 מיליארד שקל

על פי נתוני חברת נת"ע מדובר במכרז הגדול בתולדות המדינה. היכן צפויים לעבור הקווים בחולון וכיצד ישפיעו על תושבי העיר?

פורסם בתאריך: 30.5.19 10:07

חברת נת"ע הודיעה כי כבר בימים הקרובים יפורסמו המכרזים לבניית הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה.

הקו הירוק יעבור בחולון בשתי שלוחות: שלוחה אחת תצא ממסוף קניון הזהב בכיוון צפון  והשלוחה השנייה תצא ממסוף נחלת יהודה שבראשון לציון בכיוון מערב. שתי השלוחות ייפגשו לבסוף ברחוב סוקולוב בחולון ומשם ימשיכו אל תל אביב.

על פי נתוני חברת נת"ע מדובר במכרז הגדול בתולדות המדינה, בהיקף של כ-15 מיליארד שקל, הכוללים את שלבי התכנון, הביצוע והתחזוקה של המערכות הרכבת והקרונות של שני הקווים בשיטת PPP. בסופו של תהליך המכרז ייבחרו שתי קבוצות זוכות – אחת לכל קו.



מחברת נת"ע נמסר כי שש קבוצות בינלאומיות עברו את תנאי הסף למכרז ה-PPP (שותפות ציבורית – פרטית) של המערכות והקרונות. זאת, לאחר שניגשו להליך המיון המוקדם של מכרזי הקו הירוק והקו הסגול. בימים הקרובים צפויות הקבוצות לקבל לידן את מסמכי המכרז, כאשר שני הקווים תוקצבו על ידי ממשלת ישראל בכ-30 מיליארד שקל.

בין המתמודדות נמצאות חברות מובילות בענף הרכבות מרחבי העולם בשיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחום ההנדסה האזרחית ובתחום המימון: CAF הספרדית בשיתוף שפיר; CRRC הסינית עם שיכון ובינוי ואגד, אלסטום בשיתוף אלקטרה, John Laing ודן; סימנס הגרמנית בשיתוף מנרב, אלייד ופז; CREC הסינית בשיתוף בומברדייה הקנדית, אקסלנס, קרן נוי והפניקס, וקבוצה סינית של CCCC ו-CHEC.

בתוך כך עבודות התשתית לקראת הקמת הקו הירוק כבר החלו בשדרות ירושלים בחולון בסמוך למתחם הגן יפני.

עם קבלת תוצאות המכרז, צפויות העבודות להתרחב אל מספר אזורים נוספים בעיר, שבהם עתיד לעבור תוואי הקו, כמו רחוב סוקולוב אשר יהפוך בחלקו למדרחוב ובו יוקמו שתי תחנות. משם ימשיך תוואי הקו אל תל אביב, וייפגש עם הקו האדום ברחוב קרליבך. לאחר מכן ימשיך מסלול הקו צפונה, דרך רחוב אבן גבירול, מתחת לפני הקרקע. לאחר חציית נחל הירקון יתפצל מסלול הקו שוב לשתי שלוחות, כאשר אחת תפנה אל כיוון מרכז הירידים ואזור העסקים של רמת החייל (לפי מסלול קו 189) והשנייה תמשיך צפונה עד להרצליה.

מסלול הקו הירוק יתפרש על פני 39 קילומטרים ויכלול 62 תחנות, בהן ארבע תחנות תת קרקעיות. את תושבי חולון ישרתו 18 תחנות שייבנו מעל לפני הקרקע.

על פי לוח הזמנים המשוער הקו צפוי להיחנך בשנת 2025. אולם ייתכן שתאריך השקתו יידחה אם יחולו עיכובים בפרוייקט בניית הקו האדום, שצפוי להסתיים עד שנת 2021. במקביל בחברת נת"ע עובדים בימים אלה על מיזם קווי המטרו של גוש דן, אשר יכלול בתוכו שלושה קווים של רכבות תחתיות. על פי התוכנית בחולון ייבנו 10 תחנות מטרו שישרתו את כל הקווים.

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און מסר כי "נת"ע ממשיכה בתנופה להקמת רשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב. קווי הרכבת הקלה ישרתו למעלה מחצי מיליון תושבים מדי יום. במקביל אנחנו מקדמים את תכנון שלושת קווי המטרו".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר