הקים בית ספר ופעל להקמת חדר צינתור: הלך לעולמו יצחק אהרוני

לאחר שנים רבות של עשייה וחינוך דורות רבים, הלך לעולמו איש החינוך ויקיר העיר חולון, שלא הפסיק לסייע לקהילה עד יום מותו. הבן, גיא: "אבא היה איש אופטימי מטבעו"

פורסם בתאריך: 3.6.19 15:23

בשבוע שעבר הלך לעולמו יצחק אהרוני, איש חינוך ויקיר העיר חולון. אהרוני, בן 83 במותו, בלט בעשייתו בעיר ובין השאר הקים את בית הספר ישעיהו, אותו ניהל במשך 19 שנים.

אהרוני נולד בשנת 1936 בתל-אביב. כשמלאו לו 10 שנים עבר עם משפחתו לחולון. הוא למד במחזור הראשון של בית ספר גורדון ואת לימודיו העל יסודיים עשה בתיכון קוגל בעיר. בצבא שירת בבית הספר לקצינים כמוציא לאור של תוכניות הדרכה.



בבגרותו עבר השתלמות בסמינר למורי מלאכה ולאחר מכן פנה ללימודים אקדמאים באוניברסיטה העברית, שבסיומם קיבל תואר ראשון בהיסטוריה ישראלית וגיאוגרפיה.

לאחר מכן חזר אהרוני לחולון והחל לעבוד כמורה בבית הספר שנקר ובהמשך מונה לסגן מנהל בית הספר. לאחר מכן היה בין מקימי בית הספר ישעיהו ושימש כמנהלו כמעט שני עשורים. בנוסף, ריכז וניהל בתי תלמיד וקייטנות ברחבי העיר ובמשך 14 שנים כיהן כיו"ר ארגון המנהלים בחולון.

עם פרישתו מניהול, לפני 23 שנה, הוא הפעיל את "קרן קרב" בחולון בשיתוף עיריית חולון וההורים, שמטרתה להעניק לילדים שיעורי העשרה בבתי הספר. כמו כן, היה חבר בארגון "רוטרי" ויזם את הקמת סניף "לב אל לב" שעמד בראשו.

אהרוני פעל להקמת חדר הצינתור הראשון בבית החולים וולפסון חולון, ועד למותו שימש כיו"ר עמותת "עליון" המסייעת  לנערים ונערות במצוקה, בשיתוף אגף הרווחה העירוני. על הפעילויות הרבות בעיר ותרומתו רבת השנים, הוא קיבל בשנת 2006 את אות יקיר העיר חולון.

בנו, גיא, ספד לו ואמר: "אבא היה איש אופטימי מטבעו, ראה את הטוב, לא הקשה. הכול היה בסדר עבורו, תמיד עם חוש הומור בריא, ידע להפיק את המרב ממה שיש, היה בעל מזג נעים וכיבד את סביבתו שהרעיפה עליו כבוד בחזרה". הבן הוסיף כי "כאיש חינוך היו לי ולענת, אחותי, הרבה חופשות ופעילות עם אבא. כמי שחינוך ממולא בכל רמ"ח איבריו דאג להטמיע בנו תרבות של ערכים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוטי ןינטר

    היה המורה שלי למלאכה כאשר למדתי בבית הספר שנקר

    היה אדם משכמו ומעלה.
    יהי זכרו ברוך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר