צילום: Holger Kirk / shutterstock.com

החולדות השתלטו על הבניין: "אנחנו מפחדים לצאת בשעות הערב"

תושבים מחולון מתוסכלים וחסרי אונים ממכת החולדות שפקדה את הבניין: העירייה אינה פועלת משום שמדובר בשטח פרטי, אבל המכסמים מגיעים מהשטח הציבורי שעליו אחראית העירייה

פורסם בתאריך: 3.6.19 18:08

דיירים בבניין ברחוב משמר הירדן מספרים כי כבר מעל לחודשיים הם סובלים ממכת חולדות בבניין. הדיירים אובדי עצות, ואחת הדיירות מספרת: "אני מפחדת לצאת מהבית אני לא יוצאת מהדירה אחרי 19:30".

לדברי הדיירים לפני יותר מחודשיים הגיעו האורחים המכרסמים אל הבניין, ומאז הם מטילים אימה ופחד על חלק מהשכנים. "כל הגינה מלאה במחילות של חולדות. הם מסתובבים בכל השטח של הבניין. לפני כמה ימים ראיתי בלילה שתי חולדות שמסתובבות ולא הבנתי למה החתולים כאן לא אוכלים אותם. הבנתי שהחולדות כאן מאיימות על החתולים", מספרת אחת הדיירות.



לדברי הדיירים החל משעות הערב העכברושים יוצאים מהמחילות ומתחילים להסתובב בשטח הבניין. אז מתחילה האימה. "כשאני יורד לכיוון פח האשפה אני רואה רואה אותם. יש פה כבר תעלות של עכברושים, פחד אלוהים. בלילות אנשים קופצים. היה פה שכן שנפל על היד בלילה, אחר שנבהל קפץ ונפל כשנתקל בחולדות בבניין", מספר אחד השכנים.

"אנחנו לא יוצאים החוצה אחרי רדת החשיכה. אני לא יכולה להוריד את הזבל", מספרת אחת הדיירות ומוסיפה: "פעם אחת הייתה לי שקית של זבל מחוץ לבית והם באו וקרעו אותה. במקרה אחר הם נכנסו לאחת הדירות ונשכו את אחת הדיירות באף. יש לי ילדות קטנות ואחרי 19:30 אני לא יורדת למטה. אני סוגרת את כל החלונות, ודואגת שכל הדירה תהיה סגורה. כשנכנסה לי חולדה הביתה בעבר זו הייתה חוויה מאוד לא נעימה. עכשיו כשיש לי תינוקת, אני לא אקח סיכון".

נראה שמדובר בעניין סבוך מעט. השטחים שעליהם השתלטו העכברושים נמצאים בתוך שטחו של הבניין, ולכאורה מדובר בבעיה של דיירי הבניינים בלבד. יחד עם זאת, על פי העדויות של הדיירים ניתן לשער כי מקור המפגע מגיע מחוץ לבניין ולא בטח שהדברה מקומית תוכל לפתור את הבעיה. יש לציין, כי לא מדובר בפעם הראשונה במפגע של מכרסמים בעיר. רק לפני שנתיים פשטה על כיכר סטרומה וסביבתה מכת חולדות ועכברים אשר הטילו את אימתם על בעלי העסקים המקומיים. לבסוף הבעיה נפתרה לאחר שהעירייה שלחה צוותי הדברה למקום.

לדברי הדיירים הם פנו אל העירייה כדי שתטפל בבעיה, אלא שדבר לא נעשה. "פניתי אל העירייה כבר בחודש אפריל והם הבטיחו שיעבירו את הפנייה ויטפלו בה", היא טוענת, "בפעמים אחרות שפניתי, הם אמרו שהוועד אומר לטפל בזה. העכברושים האלה הגיעו מבחוץ, מאזורים של אתרי בנייה שנמצאים מסביב, יש כאן גם בעיות של ביוב, וייתכן שהם הגיעו גם משם. יש פה די הרבה מחילות. דיברתי עם הגנן והוא אמר שיש את הבעיה הזו בהרבה מקומות בחולון".

"ברמה הכללית זה העניין של העירייה. העכברושים מגיעים מבחוץ, מכיוון הפחים הגדולים שברחוב", מוסיף אחד הדיירים.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "האחריות על טיפול במכרסמים בשטח הבניין, שהינו שטח פרטי, חלה על בעליו. המדביר לא יכול לזהות שייכות של מכרסמים ומאין הם מגיעים. עיריית חולון מצידה מבצעת הדברה בשטחים ציבוריים על פי ההנחיות החוקיות לשימוש בחומרי הדברה. יצוין, כי על הדיירים לשמור על סביבה נקייה בשטח הבניין, הסרת עשבייה והימנעות מהשארת פסולת רטובה המשמשת למאכל של חתולים ובכך מושכת מכרסמים. בנוסף, יש לבצע סתימה של פתחים מסביב לשוחות הביוב ומהמורות בשטח הפרטי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

6 תגובות
  1. איציק

    ברור, כל טענה נגד העירייה מובילה תגובה שהתושבים אשמים. לא זוכר מתי העירייה לקחה אחריות על נושא כלשהו.

  2. לאה

    הגיע הזמן שבועית החולדות תיפתר על ידי העיריה. כל מערכת הביוב צריכה הדברה. לא עוזר טיפול מקומי. כבר עשרות שנים מדבירים סותמים. והן חוזרות. ע.יוצאות מהביוב ו/ או עוברות בין החצרות. תנופת הבניה גם תורמת לזה

  3. חיים

    עיריית חולון זו העירייה היחידה שמפילה הכל על התושבים
    תלמדו מעירית תל אביב. איך שמתקשרים אליהם הם מיד באים. אם זה להדברת מכרסמים, יתושים או כל דבר אחר. כולל בחצרות הפרטיים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל פעם מחדש יש בעיית חולדו שבאות שמישהו בונה ועכשיו מעבודות העירייה. ותמיד מפנים אצבע לתושבים אני שמה רעל וחופרים לי מתחת לבית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר