‏‏עץ הפיקוס בגן נופר

משרד הבריאות על העץ בגן: הממצאים תומכים בתלונות ההורים

ההורים התלוננו על הלכלוך הרב ועל העקיצות שנגרמות בעקבותיו, וסיפרו כי הילדים לא יוצאים לחצר. העירייה: "עבודת הטיאוט היא של הסייעת בגן"

פורסם בתאריך: 18.6.19 15:37

כשבוע לאחר שדיווחנו כאן ב"השקמה חולון" על עץ הפיקוס שהפך למטרד מחוץ לגן נופר בחולון, הודיעו במשרד הבריאות כי הם קיבלו את טענות הורי הילדים. כזכור, ההורים טענו כי "הילדים נמצאים בעוצר בתוך הגן. לא יוצאים לחצר".



הורי הילדים בגן נופר השמיעו בתקופה האחרונה טענות על לכלוך תמידי בשטח החצר של הגן. הלכלוך נובע מנשירת פרותיו של עץ הפיקוס העתיק הממוקם במכרז חצר המשחקים, ולטענתם מזמין אל המקום מזיקים וחרקים רבים המסכנים את שלום הילדים ואת אנשי הצוות. "הילדים חוזרים עם עקיצות בכל הגוף. יש שם יתושים, ברחשים ופעם הגיע גם עקרב", הם סיפרו.

ההורים השמיעו ביקורת כלפי העירייה שלא עושה די כדי לנקות את שטח הגן ואינה גוזמת חלק מענפי העץ או מתן טיפול אשר יגביל את הוצאת הפירות. בתגובה לכך, נמסר מהעירייה כי בחצר הגן בוצע ניקיון לפני שבוע ימים, ופירות הפיקוס לא מושכים מזיקים או יתושים כך שטענת ההורים בעניין זה אינה נכונה.

בשבוע שעבר שיגרה הפעילה החברתית ויו"ר המשמר החברתי, ליאורה פור, מכתב אל משרד החינוך ומשרד הבריאות שבו הציגה את טענות ההורים. "לפני מספר שנים בוצע גיזום של ענפי העץ, אשר הפחית את הבעיה לפרק זמן ממושך. נכון להיום העירייה מסרבת לבצע גיזום ודורשת שהסייעות  ינקו מדי יום. זה מצב לא סביר ולא מקובל שבמשך שעות הסייעות ינקו, בזמן שאמורות להיות במחיצת הילדים, תוך כדי ניקוי הפירות נופלים להם בלי הפסק מהעץ", נכתב.

בתחילת השבוע השיב למכתב המפקח המחוזי של משרד הבריאות וקיבל הטענות שבו. מתברר כי מיד לאחר קבלת התלונה, בוצעה ביקורת של משרד הבריאות בשטח גן הילדים ובה נמצאו ממצאים אשר תומכים בתלונה. עוד התברר כי הדו"ח של הביקורת הועבר לרשות להמשך טיפול ומעקב וכן לממונה הבריאות הארצית והממונה המחוזית במשרד החינוך.

מעיריית חולון נמסר: "חצר הגן נקייה לאחר שבוצעה בה שוב עבודת טיאוט. טיאוט החצר הינו חלק מעבודתה של הסייעת בגן. העירייה לא קיבלה כל פנייה ממשרד הבריאות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר