כיצד חוב של 46 אגורות צמח ליותר מ-3,000 שקל?

הסיפור המוזר על החוב שצמח וטפח. ויש גם סוף טוב

פורסם בתאריך: 25.6.19 10:46

תושבת שכונת אגרובנק בשנות ה-70 לחייה החלה לקבל לאחרונה התראות על חוב לתאגיד המים "מי שקמה", שלפיהן נזקף לחובתה חוב בגין שירותי מים וביוב בגובה של פחות משקל. אולם עם הזמן הסכום הכולל של החוב הגיע ללא פחות מ-3,028.71 שקל. אלא שיש סוף טוב לסיפור הזה.

מתברר כי לחוב התווספו תשלומים על הוצאות משפט ואכיפה. אולם בעלת החוב טוענת כי אינה יודעת מדוע היא בכלל קיבלה התראה על חוב וטוענת כי מעולם לא פיגרה בתשלומים לתאגיד המים.



לפני יותר משנה בעלה המנוח של האישה קיבל התראה על חוב בגין אי תשלום חשבון המים, אולם לאחר פנייה שלו נמסר לו כי החוב בוטל. לאחר שנפטר החלה אלמנתו לקבל שוב התראות שונות על חוב לתאגיד המים.

"ההורים שלי קיבלו כל מיני התראות חוב מוזרות כבר לפני שאבא שלי חלה", מספרת בתם, "הוא הלך לשם ואמרו לו שהכל טעות ומבוטל, ואז הוא חלה באירוע מוחי ואושפז. לאחרונה אמא שלי מקבלת התראות על החוב. החוב המקורי עמד על חמש אגורות".

בני המשפחה אינם מבינים כיצד החוב המקורי שעמד על פחות משקל תפח לסכום של כמה אלפי שקלים. כך למשל, באחת מהתראות החוב האחרונות רשום כי סכום החוב על מים וביוב עמד על 46 אגורות, אולם אליו צורפו תשלומים שונים כמו 16 שקל על אכיפה ללא מע"מ, הוצאות אכיפה על סך 2,133 שקל ואגרות משפט על סך 441 שקל. אל כל אלה מצטרף תשלום מע"מ בגובה 437 שקל ומכאן התשלום של 3,028 שקל.

"כשהתקשרתי ל'מי שקמה' הם אמרו לי שנצברו ריביות על החוב שלא שולם. אלה היו 55 אגורות ליום, כך הם אמרו. החוב השתנה כי היו אגרות משפט. מה זה אגרות משפט? מי הולך למשפט? אני לא מבינה את המשמעויות של זה", אומרת הבת שלדבריה מעולם לא נוצר להם חוב לתאגיד המים וכל החשבונות שולמו במועדם.

מתאגיד "מי שקמה" נמסר בתגובה: "מבדיקה שנעשתה בתאגיד נמצא כי מדובר בחובות עבר אשר הצרכנית ובעלה צברו בגין אי תשלום חשבונות המים והביוב שלהם בין השנים 2014-2010. בשנת 2015 הגיע התאגיד באמצעות בא כוחו להסדר פשרה בגין חובות אלו. במועד זה שולם חוב המים והביוב אך אגרות האכיפה והגבייה נותרו פתוחות. בכדי לסיים את הנושא פנינו לעורך דין שטיפל בתיק זה בבקשה לוותר על חלקו בגין הליכי האכיפה שנעשו באמצעותו במשך השנים והוא לפנים משורת הדין הסכים לוותר על שכר טרחתו. מכתב בנושא יצא מטעמנו לצרכנית".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

2 תגובות
  1. ללא שם

    סוף החוב? לא בטוח.ימצאו עוד ""ספיחי חוב". גם לי המציאו חוב של 16 ש"ח על כלום ושום דבר. צריך לבדוק אותם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר