כיכר הלוחמים בעתיד הקרוב. צילום: נת"ע
כיכר הלוחמים בעתיד הקרוב. צילום: נת"ע

עיריית חולון לבג"ץ: לא לאפשר לנת"ע להפקיע שטחי עירייה

בעתירה דורשת העירייה לבטל את ההרשאה להפקיע את המקרקעין העירוניים לטובת הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 30.6.19 17:52

עיריית חולון עתרה לבג"ץ בדרישה שיורה לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, להבהיר מדוע לא תבוטל ההרשאה שנתן לחברת נת"ע להפקיע את מקרקעי העירייה לטובת הרכבת הקלה. או לחלופין להסביר מדוע לא יושהה מימושה עד להסדרה בהסכם של מנגנוני העבודה שבין העירייה לנת"ע. זאת על מנת שיבטיחו את יכולת העירייה "למלא את חובותיה בתקופת ההקמה וההפעלה של הרכבת הקלה", לשון העתירה.



הפרויקט הרחב להקמת הרכבת הקלה עתיד להשפיע רבות על שגרת החיים בעיר בתקופת הקמתה והפעלתה. הקו הירוק מתוכנן לעבור ברחובות הראשיים בעיר ולכן טענה העירייה כי נכון לעגן בהסכם את ממשקי העבודה שבין חברת נת"ע, המופקדת על הקמת הפרויקט, לבין העירייה. ואולם, חברת נת"ע התנגדה לבקשה.

בשל התנגדותה של חברת נת"ע, סירבה העירייה למסור לנת"ע את המקרקעין שבבעלותה, אשר בהם צפויות להתבצע העבודות להקמת הפרויקט, עד לחתימת הסכם. לאור זאת, שבה נת"ע אל שר התחבורה וביקשה שייתן לה הרשאה להפקיע את המקרקעין, וכך היא קיבלה.

בתוך כך, הגישה העירייה עתירה לבג"צ ובה ביקשה להורות לשר התחבורה להבהיר מדוע לא תבוטל ההרשאה שנתן לנת"ע להפקיע את מקרקעי העירייה, או לחלופין, מדוע לא יושהה מימושה עד להסדרה בהסכם של מנגנוני העבודה שבין העירייה לנת"ע.

העתירה מתווספת לבקשה שהגישה העירייה לבית המשפט המחוזי בשבוע שעבר ובה ביקשה להורות לנת"ע להימנע מתפיסת החזקה במקרקעי העירייה. לטענתה, עמדת העירייה לא קיבלה כל ביטוי בהרשאה שנתן השר לנת"ע, שייתכן שכלל לא הובאה לידיעתו.

ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "האינטרס הציבורי שבקידום הקמתה של הרכבת הקלה, שהוא גם אינטרס העירייה, לא יכול לבוא על חשבון האינטרסים האחרים שעליהם מופקדת העירייה, אלא בשילוב ובאיזון ביניהם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

2 תגובות
  1. יחיאל צובארי

    חבל שהעירייה לא דואגת גם לאזרחים שיופקעו מהם שטחים פרטיים תוצאות

  2. יחיאל צובארי

    חבל שהעירייה לא דואגת גם לאזרחים שיופקעו מהם שטחים פרטיים לא שלחתי שום תגובה מחוץ לזאת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר