תחבורה ציבורית. אוטובוס. צילום: שאטרסטוק
תחבורה ציבורית. אוטובוס. צילום: שאטרסטוק

דו"ח בקרת התחבורה הציבורית: יותר ביטולים ואיחורים בנסיעות

אי ביצוע נסיעות בקווי אגד עלה אל 3.8% ובקווי דן ל-4.3%. בנוסף חלה עלייה באיחורים שמעל שש דקות בחברת אגד. הדו"ח בוחן את המחצית השנייה של שנת 2018

פורסם בתאריך: 2.7.19 10:45

משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסמו הבוקר (שלישי) דו"ח בקרת פעילות על התחבורה הציבורית במחצית השנייה של שנת 2018. הדו"ח משווה את התקופה הנבחנת עם שתי התקופות שקדמו לה, הליקויים המשמעותים שנמצאו היו בתחום האיחורים ואי ביצוע נסיעות.



חלה עלייה חדה בכמות אי ביצוע הנסיעות בקווי אגד, כך במחצית השנייה של 2017 עמד נתון זה על 1.4% ושנה לאחר מכן הוא כבר טיפס אל 3.8%. בנוסף, על פי הנתונים חלה עלייה בכמות האיחורים שמעל לשש דקות לעומת התקופה המקבילה לה בשנת 2017 בקווי חברת אגד הפועלים בחולון. במחצית השנייה של 2017 עמדה כמות האיחורים על 1.1% אשר עלתה אל 1.2% בתחילת 2018 והגיעה אל 1.3% בסופה. לעומת זאת חל שינוי בכיוון ההפוך כאשר חלה ירידה בכמות ליקויי התאמת האוטובוס לקו מאחוז וחצי ל-0.3%.

גם בקווי דן חלה עלייה במספר האירועים בהם לא בוצעה נסיעה ל-4.3% 4לעומת 3.5% אשתקד. עוד מראה הדו"ח כי במהלך המחצית השנייה של 2018 החלו להיווצר אירועי הקדמות של קווי האוטובוס אשר נעמדו ב-3%, זאת לעומת התקופה המקבילה בשנת 2017 בה לא התרחשו אירועים מסוג זה.

חברת מטרופולין נכנסה לפעול באשכול רק במחצית השנייה של 2018 ולכן לא ניתן לערוך השוואות אל מול תקופות קודמות. יחד עם זאת עולה מן נתוני החציון השני של 2018 כי חלו איחורים בשיעור של 2.9%. כמו כן, חלו ליקויים במסלול הנסיעה והעצירה בשיעור של 4.1%, ליקווי נגישות באוטובוס בשיעור של 1.9 אחוז ואירועי חוסר אדיבות של הנהג שנעמדו בכ-1.9%.

מנהל הפרוייקטים בארגון הנוסעים "תחבורה בדרך שלנו" וחבר ועדת התחבורה בחולון מטעם סיעת 'צעירים', מקס מורוגובסקי, אמר כי "העלייה החריגה באחוז הנסיעות שלא מבוצעות מדאיגה. מתלונות שמגיעות אלינו יום ביומו, אנחנו חושדים שכמות הנסיעות שלא מבוצעות בפועל גבוהה יותר מזו שעולה מן הדו"ח, שכולל בינתיים בקרה מדגמית בלבד. נסיעה שלא מבוצעת פוגעת בסדר היום של הנוסעים ובאמינות התחבורה הציבורית. המספרים מוכיחים שמשרד התחבורה לא עשה צעדים ממשיים להבטיח רמת שרות טובה לנוסע, כך שבמקום להשתפר, השירות רק הורע. בשנת 2019 מצפים ממשרד התחבורה לעבור לדיגיטציה מלאה של תהליך הדיווח והבקרה, כדי לראות את התמונה המלאה של מצב התחבורה הציבורית בישראל."

מאגד נמסר כי "ענף התחבורה הציבורית היה מצוי בכשל שוק בשנת 2018 מחסור של שלושת אלפים נהגי אוטובוסים פגע אנושות ברמת הביצוע והשירות של כלל מפעילי התחבורה בארץ, עיקר הכשל התרחש בירושלים ובגוש דן רבתי, זו כאמור הסיבה המרכזית לתוצאות היוצאות דופן בחולשתן המאפיינות את השנה החולפת. לשמחתי למן שלהי שנת 2018 וביתר שאת למן ינואר 2019 החל תהליך גיוס מאסיבי של הכשרת נהגים בענף תוך שיפור ניכר בתנאיהם המסחריים, מהלך כולל אשר צירף לשורות אגד מאות רבות של נהגים אשר גרמו לשיפור דרמטי בגרף השרות תוך יצירת איזון אופטימלי בשרותי כל החברות ובעיקר בשרותי אגד. בחציון הראשון של שנת 2019 עמדה רמת הדיוק בביצוע השרותים באזור גוש דן על 100% בקירוב תהליך המתייצב והנשמר גם הימים אלה. עושה רושם שהמשך תהליך ההשמה הגיוס וההכשרה של נהגי האוטובוס החדשים נותן את אותותיו ומייצב לחלוטין את רמת השרות בארץ בכלל ובחולון בת ים בפרט".

דן מסרו כי "אנו לומדים ההערות ונפעל לתיקון מיידי של הליקויים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מר דוידי, בבקשה תסרוק את כל החניונים בבת-ים, שכן באופן שיטתי וקבוע רכבים נטושים מחנים בהם וגורעים חניה ממי שבאמת זקוק לכך.זה צריך להיות מהלך עקבי של מחלקת הפיקוח כמו גם להתקין ברזלים בפינות מדרכות כדי למנוע עחית רכבים על המדרכה לחניה, דבר המפריע להולכי רגל וחוסם שדה ראיה של רכבים שיוצאים לכביש.לדוגמא ברחוב
    כצנלסון 57 בת ים. תודה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר