מחזירה חובות במקום לקנות אוכל: חולת סרטן מתחננת לעזרה

ורד הבר, אם חד הורית המתמודדת עם מחלת הסרטן, פונה בבקשה לסיוע: "מעולם לא פניתי אל הציבור בבקשה לכסף"

פורסם בתאריך: 2.7.19 16:32

קשה להישאר אדישים לסיפור חייה של ורד הבר, תושבת שכונת קריית שרת בחולון, בת ה-54, אשה חזקה למודת תלאות שלא מפסיקה להיאבק כדי לשרוד, גם היום כשהיא מתמודדת עם מחלת הסרטן.

הבר מספרת כי גידלה את שתי בנותיה כאם חד הורית. את רוב חייה היא העבירה בין העבודה לבית עד בשנת 2012 התגלת מחלת הסרטן בגופה. מאז היא נסמכת על קצבת הביטוח הלאומי אשר נעמדת על 3,200 שקל ובינתיים החובות החלו לטפוח.

כמוצא אחרון היא פרסמה פנייה ברשת הפייסבוק בבקשה לגייס סכום כסף אשר ייתן לה אוויר לנשימה. "עבדתי המון שנים, כעת אני חולה ונכנסתי לתקופה קשה. אסור לי לעבוד כי המצב שלי מאוד קשה. אני במלכוד וחיה מקצבה נמוכה עם הוצאות בשמיים".



"לפני שבע שנים חליתי בלוקמיה ועברתי טיפולים, והחלה לי בעיה של התכוצוית שרירים בידיים", היא מספרת, "שלוש שנים לאחר מכן, עברתי ניתוח כיוון שהפיזיותרפיה גרמה להרס חוליות הצוואר. כרתו לי את החוליות והתקינו לי פלטינות. כתוצאה מכך, דברים נופלים לי מהידיים ונשברים לי. אני כמעט ולא משתמשת בידיים כמו כל אדם רגיל".

גם כיום, שבע שנים מאז גילוי המחלה, מתקשה הבר לדאוג לפרנסתה לבדה, לאחר שכושר העבודה שלה נפגע. בביתה היא חיה עם בתה בת ה-15. עם הבת הגדולה אינה בקשר.

בשנים האחרונות הוסיף מצבה של הבר להדרדר וכיום היא בעלת 100 אחוז נכות לצמיתות. "ההתמודדות עם סרטן הדם כל פעם פוגע לי במקום אחר. בכל מקום בגוף יש לי מחלה שהכימותרפיה גרמה. לאחרונה הבחינו לי התפתחות ראשונית של סרטון הריאות. אני לא מתכוונת לעשות כלום כי אני לא יכולה לעשות עוד כימותרפיה", היא אומרת בעצב.

הבר מסבירה כי ההידרדרות במצב הבריאותי ואיבוד כושר העבודה שלה גרמו לירידה בהכנסתה החודשית וכך החלה לצבור חובות שהלכו וטפחו ככל שחלף הזמן.

"עבדתי 30 שנה ואהבתי לעבוד. אני משלמת גם הלוואות. כל חודש יורד לי בסביבות 10,000 שקל. כדי לכסות את זה אנשים תורמים לי. אם מישהו תורם לי אלף שקל, אני אומרת תודה. אבל כבר אני מרגישה שזו בושה. אני מאוד רציתי לעבוד. הגעתי לפני כמה ימים למצב קשה ובו אני מתקשה לנשום ובקופת חולים פשוט אמרו שאסור לי לעבוד".

כמה כסף את חייבת?

"אני נמצאת במינוס של 15 אלף שקל והחובות החודשיים צפויים להגיע ל-25 אלף שקל. ומעבר לזה יש את כל החובות וההלוואות של 150 אלף שקל".

הבר מספרת כי בעקבות החובות הרבים, את רוב הכסף היא נאלצת להוציא על תשלומי חשבונות וחובות, ולעתים גם על חשבון רכישת מזון. "כל כך הרבה שנים הייתי מזכירה משפטית אז אני נורא פוחדת מההוצאה לפועל. כל פעם אני משלמת תשלומים, גם אם לא יהיה לי אוכל ולא אצא מהבית", היא אומרת.

"יותר חשוב לי לשלם את החובות שלי, אני נורא פוחדת מההוצאה לפועל. אני לא יכולה לעבוד ואת החובות אני צריכה לשלם. מעולם לא פניתי אל הציבור בבקשה לכסף", הוא ממשיכה ומוסיפה כי כעת היא מקווה שתצליח לשרוד את החודש הקרוב בזכות תרומות מהציבור.

לתרומות:

בנק מזרחי: 20, סניף: 527, מספר חשבון: 489150

052-5377357 ורד הבר 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

תגובות

2 תגובות
  1. יהודית

    לורד יקרה קודם אאחל לך רפואה שלמה ובהקשר לחובות יש הסדר נושים בהוצל"פ ובמצב הכנסותייך תשלמי ממש ממש מעט אני שילמתי 100 שח לחודש חובות של 3.מיליון שח ,זה נקרא איחוד תיקים ,מקווה שתמצאי מזור במהרה

  2. תושבת

    ראשית הלב נישבר. שנית למה במקום בו עבדת כמזכירה משפטית ואני מתארת לעצמי יש עורכי דין רבים לא תבקשי להתרים אותם כל אחד ישים אלפיה יכסו לך את החובות ויש כאלו שיכולים לשים לך פי עשר כך שיהיה לך לקייום בכבוד ולילדה שמתמודדת עם מצב לא קל ביכלל ופחד האובדן! היכן הבת השניה יש אפשרות ליצור איתה קשר כי יגיע יום שהיא תאכל לעצמה את הלב עד קץ חייה-והיא כולו ילדה ולא משנה למה כועסת תעשי נסיון ליצור קשר ולתקן את הנזק שלא יהיה מאוחר מדי. ואיני מבינה לשכת הרווחה מתהדרת בעזרה אם לך לא עוזרים ואת לא מקבלת כל שבוע סל מזון איני יודעת למי עוזרים?? חרפה במקום לפוצץ בחג העצמאות מאות אלפים על זיקוקים היה צריך הראש הזה לסגור לך ולכמה חולים כמוך את הדאגה לקייום התושבים היו תורמים כל אחד עשרה שח ומצילים אותך וכמותך מחרפת הרעב והמחסור. לו הייתה לי אפשרות הייתי מסייעת והלואי וניזכה בלוטו לא תדעי רעב ודאגה.עצוב שיש לכול כך הרבה ביזבוז פחות זמר אחד על חשבון הציבור ונסיעות לטייל בחול ולסייע לך במידי! אשמח לוי שתעביר את דברי לראש בלי הלב!הלואי ותבריאי חיבוק חם לך ולילדים!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר