גם לכם נחסם כרטיס הרב קו? זה מה שעליכם לעשות

מיום שני משתמשי רב קו רבים בחולון ובבת ים מדווחים כי כרטיסם נחסם. "השקמה חולון" עם רשימת הסניפים שבהם תוכלו לחדש את הכרטיס

פורסם בתאריך: 3.7.19 10:35

נוסעים רבים שעושים שימוש בכרטיס הרב קו בחולון ובבת ים מדווחים מיום שני על תקלות בשימוש בכרטיס, כתוצאה מכך שתוקפם של כרטיסים רבים באזור פג בימים אלה. הסיבה, כך מתברר, היא שכעת מלאו שמונה שנים לביצוע רפורמת הקווים הגדולה בגוש דן שהכניסה את השימוש בכרטיס הרב קו שהחליף את כרטיסי הנייר. והנוסעים נדרשים להצטייד  בכרטיס חדש.



כחלק מיישום הרפורמה הוכנס השימוש בכרטיס הרב קו בכל אחד ממפעילי התחבורה הציבורית ומחודש אוגוסט באותה השנה החליף הכרטיס לחלוטין את כל כרטיסי הנייר שהיו נהוגים עד אז. כמה תחנות להנפקת כרטיס הרב קו נפתחו כדי לעמוד בביקוש לכרטיס החכם שהשימוש בו הפך לבלעדי בנסיעות מוזלות. עד אז, השימוש בכרטיס הרב קו היה זניח ביותר והתאפשר רק בקווי חברת דן משנת 2008.

הבלבול שהחל בראשית השבוע נובע מכך שרבים מהנוסעים אינם יודעים כי תוקפו של כרטיס הרב קו נמשך שמונה שנים שלאחריהן יש להנפיק כרטיס חדש. החדשות הרעות הן שמגמה זו ככל הנראה תלך ותגבר עד לחודש אוגוסט, שכן אז בדיוק לפני שמונה שנים חדלה אגד מלהשתמש בכרטיסיות הנייר בקוויה בחולון ובבת ים, דבר אשר גרר גל עצום של הנפקת כרטיסי רב קו.

 

מי שתוקפו של כרטיסו כבר פג אך מוטען יוכל להגיע אל אחת מעמדות ההנפקה ולהעביר את החוזים אל כרטיס הרב קו החדש. עם זאת מתברר כי בעוד שחוזים כמו בכרטיסי חופשי חודשי וחופשי יומי עוברים מן הכרטיס הישן אל הכרטיס החדש בקלות יחסית וללא תקלות, במקרה של ערך צבור הסיפור קצת יותר מסובך. הסיבה לכך היא שבעוד שחוזה מסוים נטען פעם אחת, סכומי כסף שונים נטענים ומצטברים לאורך השנים, דבר המקשה על מערכת הסליקה להעבירם באופן מיידי מהכרטיס הישן לחדש. תהליך זה אורך עד שלושה ימים, מה שמצריך את בעל הכרטיס לחזור שוב לעמדת ההנפקה.

"הגיעו אלינו תלונות מנוסעים אשר הנפיקו את הרב קו בימי הרפורמה בקיץ 2011, וכעת הופתעו לגלות שהם מנועים מלהשתמש בכרטיס כי הוא נחסם", מספר מקס מורוגובסקי, מנהל הפרויקטים בארגון הנוסעים "תחבורה בדרך שלנו" וחבר ועדת התחבורה בחולון מטעם סיעת צעירים. לדבריו, "מבירור שלנו עולה כי אין כל הכרח טכני בחסימת הכרטיס, כך שמדובר בטרטור הנוסעים לחינם, במיוחד שהעברת כל המידע מהכרטיס הישן אורכת 72 שעות".

מה לעשות במקרה שפג תוקפו של הרב קו שלכם

אז מה ניתן לעשות כדי להימנע ממקרה שבו כרטיס הרב קו אינו עובד? כל מי שיש ברשותו כרטיס רב קו אשר תוקפו עומד לפוג בקרוב חייב לגשת אל אחת מתחנות ההנפקה הרבות המצויות באזור:

חולון:

רחוב קרן היסוד 1 – ימים ראשון עד חמישי בשעות 21:00-8:00, ימי שישי בשעות 14:00-8:00.

כיכר ויצמן 4 – ימים ראשון עד חמישי בשעות 19:00-7:00, ימי שישי בשעות 13:00-8:00.

בת ים:

רחוב מנחם בגין – ימים ראשון עד חמישי בשעות 18:00-8:00, ימי שישי בשעות 13:00-8:00.

שדרות העצמאות 67 – ימים ראשון עד חמישי בשעות 20:00-8:00, ימי שישי בשעות 13:00-8:00.

ראשון לציון:

התחנה המרכזית הישנה – ימים ראשון עד חמישי בשעות 19:00-7:00.

התחנה המרכזית החדשה – ימים ראשון עד חמישי בשעות 19:00-7:00, ימי שישי בשעות 13:00-8:00.



משרד התחבורה: "בלאי טבעי של הכרטיס"

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "כרטיס רב קו המונפק לנוסע תקף לתקופה של שמונה שנים בשל בלאי טבעי של הכרטיס. עם פקיעת תוקף הכרטיס יש להחליפו לכרטיס חדש ללא כל תשלום. יודגש כי כל הסדרי הנסיעה והזכויות המוטענים על גבי הכרטיס הישן מועברים לכרטיסו החדש של הנוסע. כחודש לפני תפוגת תוקף הכרטיס, הנוסע מקבל התראה במכשיר התיקוף כי עליו לחדש את כרטיס הרב קו שברשותו. תוקף הכרטיס מופיע גם באפליקציות ובאתרי האינטרנט שבהם מטעינים את הכרטיס".

"יצוין כי בכרטיסי הרב קו החדשים המונפקים כיום מוטבע התוקף על גבי הכרטיס עצמו כתזכורת לנוסע, בדומה לכרטיס אשראי. כרטיס רב קו פרסונלי מונפק ללא כל עלות וניתן להזמינו באינטרנט בקלות ובנוחות. בנוסף, נהגי האוטובוסים ממשיכים למכור כרטיסי רב קו אנונימיים, המוטענים בנסיעה בודדת למי שלא הצטייד ברב קו מוטען לפני העלייה לאוטובוס. בכל מקרה של אי קבלת הסדרי הנסיעה המוטענים על גבי הרב קו הישן (בעת החלפתו לכרטיס רב קו חדש) ניתן לפנות לרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר