הנתיבים המהירים. הדמיה: ב. אינזברג ב. שרמן אדריכלות וערים בע"מ

בקרוב: הנתיבים המהירים מגיעים לחולון. כך זה ייראה:

בשבוע הבא יחלו העבודות להקמת הנתיבים המהירים, מאיילון דרום אל חולון, בת ים וראשן לציון. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 4.7.19 16:44

הנתיבים המהירים מגיעים אל חולון ובת ים. חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה יחלו כבר בשבוע הבא את העבודות הראשונות לסלילת נתיבים מהירים בכביש איילון דרום, מתל אביב אל חולון, בת ים וראשן לציון.

הנתיבים המהירים באזור הם חלק מפרויקט כולל של רשת נתיבים מהירים בכבישים, שיכלול הקמת שני חניוני ענק "חנה וסע", הגדולים מסוגם בארץ, שיכללו כ-11,000 מקומות חניה. החניונים יוקמו בשפיים ובראשון לציון.



המקטע הראשון שייסלל במסגרת הפרויקט, יהיה בין מחלף השלום שבתל אביב אל מחלף וולפסון שבחולון לאורך שישה ק"מ.

מרבית העבודות יתבצעו בעיקר בשעות הלילה, מתוך רצון לצמצם את ההשפעה על התנועה לאורך הציר. העבודות יכללו הוספת נתיב ייעודי לאורך נתיבי איילון וכביש החוף לשאטלים חשמליים, תחבורה ציבורית ונסיעות שיתופיות.

סיומו המשוער של כלל הפרויקט מוערך הוא בשנת 2025. זאת, כאר המטרה היא הקמת רשת של נתיבים מהירים באורך כולל של כ-75 ק"מ במרכז הארץ, לאורך נתיבי איילון וכביש החוף. מדובר בנתיב שיתווסף לנתיבי הנסיעה הקיימים כיום.

כך ייראה הכביש. הדמיה: דגן

סמנכ"ל פרויקטים יזמיים בחברת נתיבי איילון, עוזי לוין, מסר: "מדובר במגה פרויקט לאומי משמעותי, שנועד להקל על בעיות גודש התנועה במטרופולין תל אביב. בסיום הפרויקט תהיה לעשרות אלפי נהגים אפשרות ליהנות מנסיעת חינם עוקפת פקקים כאשר יוכלו להשאיר את רכבם הפרטי בחניוני ענק מחוץ לערים ולהגיע ביעילות ובנוחות למרכזי התעסוקה במטרופולין תל אביב".

עוד הוסיף לוין כי "אין לי ספק שמדובר בבשורה של ממש לכל מי שנוסע בגוש דן ושהציבור יבחר בתחבורה הציבורית ובמערך היסעים חינמי וישאיר את הרכב בחניון".

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ׳, ברך על הפרויקט, ואמר: "בסיומו יתאפשר לעשרות אלפי נהגים להשאיר את רכבם הפרטי באחד מחניוני חנה וסע שיועמדו לרשותם ללא תשלום ולהגיע לעבודה באמצעות מערכת הסעות המונים חשמלית, חינמית ויעילה״.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בת ימי

    הנתיב "המהיר" יילקח מהנתיבים הרגילים כיום ורק יגביר את הפקקים! כי אין לאן להרחיב את כמות הנתיבים בין נחל האיילון לגשרים הקיימים!
    שום תועלת לא תצמח מזה – רק יוצר פקקים בפחות נתיבים, וגביית כסף מהעשירים בנתיב שנגזל מהציבור הכללי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר