מדוע נפלה ההצעה לגבות יותר כסף מתושבי חוץ עבור כניסה לבריכות בחולון?

ישיבת מועצת העיר חולון: ההצעה של שי קינן, הפרידה המרגשת מעמוס ירושלמי והוצאתו של מיקאל בוזגלו מהאולם. צפו:

פורסם בתאריך: 8.7.19 11:23

מועצת העיר חולון קיימה אמש (ראשון) את ישיבתה ה-14 באווירה טעונה ומרגשת גם יחד. הישיבה נפתחה בטקס פרידה מחבר המועצה עמוס ירושלמי, שהחליט לפרוש מהפוליטיקה המקומית לאחר שנים רבות של פעילות.

אלא שאחרי הפרידה המרגשת, בעקבות ההצעה לסדר של שי קינן שנדחתה, התחוללה מיני סערה ובשיאה מיקאל בוזגלו הוצא מהאולם בעקבות ויכוח קולני עם ראש העירייה, מוטי ששון.



עוד לפני הוויכוחים, במהלך טקס הפרידה, אמר ירושלמי: "רציתי להיות חזק בשביל החלשים", ואז פנה אל ראש העירייה ואל חברי המועצה וביקש: "צריך לשים עין על אלה שאפשר להציל אותם. זו המשאלה שאני רוצה להגשים. חברי המועצה – כשאתם מרימים יד, יש לזה השלכות. אתם לא מבינים לאן זה יכול להגיע. זה יכול לרמוס משפחות".

חבר המועצה שי קינן, נפרד מירושלמי ואמר: "אתה מסיים את תפקידך במועצת העירייה. כשמסתכלים לאורך השנים ומזכירים את שמך בעיר, תמיד שמך מעלה חיוך. יש הערכה לפועלך, עמוס, וידוע שגם צדקה תציל ממוות".

חבר המועצה הנכנס ניסן זכריה, שהושבע במקומו של ירושלמי בשבוע שעבר, הוסיף כי "עמוס זיהה את הבעיה לפני הרבה שנים והציע במועצה להתקין מצלמות בגני הילדים. הוא איש של ציבור שהיה מחובר לאנשים".

לאחר הפרידה, העלה קינן הצעה לסדר בנושא הבריכות הציבוריות בעיר, וביקש לגבות תשלום כפול מתושבי חוץ המגיעים בסופי השבוע, כדי שלא יתפסו מקומות על חשבון תושבי העיר. "הבריכות העירוניות נבנו בכסף ציבורי של תושבי חולון", אמר, "אני חושב שמן הראוי שלפני שהן משמשות את תושבי החוץ, ראוי שהן ישמשו את תושבי חולון".

קינן הוסיף כי "בסופי שבוע הבריכות מלאות באופן כזה שאין מקום להכניס את תושבי חולון. במספר רב של רשויות, בשבתות תושבי החוץ משלמים כפול מתושבי הפנים. רשויות רבות מתעדפות את תושביהן".

חבר המועצה מורן ישראל מסיעת צעירים הצטרף לקינן ואמר כי "אנחנו חושבים שההצעה חשובה. חשוב להביא אותה לדיון ואנחנו מבקשים דיון מעמיק בנושא".

על ההצעה לסדר של קינן השיב ראש העיר מוטי ששון כי "אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה, אבל אתה מגלה חוסר הבנה מינימלי", והסביר שכניסת תושבי חוץ לבריכות העירוניות מסייעת להתמודד עם הגירעונות.

"רוב האנשים שבאים לבריכות העירוניות הם תושבי חולון", הסביר ששון, "תבדוק כמה מנויים יש לנפשונית, בריזה וימית 2000. כדי שהבריכה הזו תהיה מאוזנת ולא תיקח כספים מהעירייה, כדי שלא יהיו לה גירעונות, צריך להבין שצריך גם להביא אנשים אחרים. אם לא תביא הכנסה שתאזן אותך, אתה תיכנס לגירעונות".

בסופו של דבר נפלה ההצעה לסדר ברוב של 13 מתנגדים מול שמונה תומכים.

בהמשך הישיבה פנה חבר המועצה מיקאל בוזגלו בשאלה אל ששון בעניין העסקים במתחם לה פארק אשר פועלים ללא רישיון עסק. "ראש עיריית חולון מתבקש להשיב ולהסביר לאילו עסקים בלה פארק אין רישיון עסק, לאילו עסקים במתחם לה פארק יש חריגות בנייה וכיצד עיריית חולון פועלת בנושא".

ששון השיב לבוזגלו כי קיימים במתחם חמישה עסקים ללא רישיון והסביר כי "בשלב התכנון של המתחם לא ניתן לחזות את כל החלופות והצרכים הנובעים מכך. רק כשהמתחם מתחיל לפעול יש צורך בשינויים. מדובר בהליך ארוך. בכל המתחם יש 20 עסקים שמתוכם חמישה ללא רישיון עסק, ארבעה מתוכם בשל חריגות בנייה. אלה חריגות הנמצאות בהליך הסדרה בתוכנית האב הכוללנית למתחם הנמצאת בעבודה. יש אישור כיבוי אש לכל העסקים".

במהרה החל להתפתח שיח רווי צעקות בין בוזגלו לששון, כשבסופו הוצא בוזגלו מן האולם.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. שרל

    שלום רב
    כמו בכל עיר , אנשים (לא תושבי העיר) יכולים לשלם דמי חנייה (כחול לבן)

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר