טרגדיה: הלך לעולמו הקבלן אבי מזרחי, מוותיקי בוני העיר חולון. בן 63 במותו

רבים אבלים על מותו של אבי מזרחי, מבעלי חברת הבניה הענקית "מזרחי ובניו". אחיו ושותפו, רוני: "האובדן בלתי נתפס ועם הליכתו, הלך גם חלק ממני"

פורסם בתאריך: 16.7.19 12:07

"אחי אבי ואני נולדנו בהפרש של שנה, הוא הבכור, ותמיד היינו יחד. שותפים בכל. זה החל בגוגואים וגולות בילדות ונמשך לחברת הבנייה שלנו בה אבי היה עמוד התווך. הכאב גדול, האובדן בלתי נתפס ועם הליכתו, הלך גם חלק ממני. אבל אין ברירה: אנו ממשיכים קדימה והלאה במלוא הכוח ובונים את הארץ". כך מספר בכאב יזם הנדל"ן והקבלן רוני מזרחי, לאחר מותו של אחיו ושותפו אבי מזרחי ז"ל.



רוני מזרחי משמש כיו"ר חברת מזרחי ובניו שבונה כבר שנים רבות בכל רחבי הארץ, יו"ר ארגון קבלני חולון ומבכירי הענף בישראל.  ביום שישי הוא ליווה, יחד עם רבים, את האח אבי למנוחות.

בחודשים האחרונים ובעקבות טיפול רפואי, התדרדר מצבו של אבי, בן 63. ביום שישי הוא הלך לעולמו ועוד באותו היום נקבר.

בבית ההורים באחוזת חוף, נערכו למסירת ההודעה הקשה לאביו השכול, אליהו מזרחי. אבי נקבר בבית העלמין בגבעת ברנר ואת בית האבלים במושב בית אלעזרי מקום מגוריו, פוקדים מאז המוני מנחמים.

בחברה שכבר שנים רבות בונה בנייני ענק בחולון, בת ים ובעצם בכל רחבי הארץ, הוכר אבי כאיש שעל הביצוע. אבי הוא הבכור מבין שלושת ילדיו של אליהו מזרחי, מקים ומייסד החברה, אח לרוני ויפה הצעירים ממנו.

בחברה המשפחתית הוכר אבי לאורך שנים כאיש שממונה על הביצוע, בעוד אחיו רוני מוכר יותר בתחום הייזום והניהול ברמת האיסטרטגית.

"אחי, אבי, הוא מדור הנפילים של ענף הבנייה בארץ", מספר רוני, "אין מי שלא מכיר אותו. איש מקצוע שחתום על מאות פרויקטים מוצלחים בכל רחבי הארץ, פרויקטים שזכו וזוכים למחמאות מכל עבר, מלקוחות, אנשי מקצוע, מכולם. הוא היה איש צנוע, עניו, שקט, עסוק תמיד בעשייה, נעים הליכות, סבלני ומעל לכל – איש שאוהב את הזולת. אבי עסק תמיד במתן בסתר, דאג לפועלים, ניהל ביד רמת את התחום הביצועי בחברה".

במשך 42 שנים עסק אבי מזרחי בבנייה. "הוא מאותם אנשים שהקימו את ענף הבנייה בישראל, חבר בארגון הקבלנים בחולון, איש שזכה לכבוד הכי גדול בתחום הבנייה בזכות העשייה, הידע והמקצועיות שלו", ממשיך רוני, "הוא היה מקצוען ברמות שלא ניתנות לתיאור בכלל".

"בלי מחשבים ובלי רשימות הוא שלט על כל הפרויקטים של החברה בכל רגע נתון, 30 עד 40 פרוייקטים של בניינים רבי קומות והכל תחת ניהולו. אבי טיפל בספקים, בציוד, בחומרים, הוא ידע מחירים, עלויות ומעל לכל – הוא טיפל בהון האנושי שלנו, בעובדים. אבי דאג להם, כי החברה שלנו היא בעצם משפחה. העובד חשוב לנו בראש ובראשונה כאדם, ואת זה אבי הנחיל תמיד לכל הסובבים אותו. האהבה של הפועלים ושל כל עובדי החברה אליו – היא ההוכחה הגדולה עד כמה הוא היה אדם מדהים, דואג, מטפל, מטפח".

על אף הכאב והצער הגדול, לרוני ולבני משפחת מזרחי ברור שהם ממשיכים ובכל יום מחדש שומרים על המורשת שהותיר אחריו האח אבי. "אנחנו ממשיכים במלוא המנועים קדימה, עם מלוא הכוח, בדרכו של אבי, למען מורשתו והנצחתו", אומר רוני, "הילדים שלנו כבר בעסק, יש מי שדואג, מנהל ומטפל, הכל זורם. אנו מנהלים בדיוק עכשיו 36 פרויקטים ענקיים של בנייה בכל רחבי הארץ בהיקף של חמישה מיליארד שקלים. הכל נמשך כמתוכנן".

אבל מלבד העבודה לרוני ברור שהתמודדות עם האובדן לא תהיה פשוטה. "זה קשה מאוד אבל המוני המנחמים שמגיעים מכל עבר, תומכים ומחזקים מאוד. כל החיים היינו יחד בכל תחום", אומר רוני, "אנחנו לא אחים רגילים אלא הרבה יותר מזה. הלב כואב, התחושה קשה אבל חייבים להמשיך קדימה והלאה".

דני לוי הוא מנהל השיווק של חברת מזרחי כבר עשרות שנים, מספר: "הוא ניהל אמנם חברת ענק עם המשפחה, אבל תמיד נשאר איש צנוע שמנהל בגובה העיניים, איש אנושי ממדרגה ראשונה שלפני הכל מתעניין בכל מה שקורה עם העובדים. הוא אהב אותם ודאג להם, השתתף באירועים, טיפח והיה מסור מאוד. כל עובד היה כמו בן עבורו והעובדים מצידם אהבו אותו מאוד וסמכו עליו".

"אבי היה איש הביצוע, איש של מעשים. מדבר מעט ועושה המון", ממשיך לוי, "עבדתי איתו שנים רבות ותמיד התפעלתי מהיכולת שלו להכיל כל כך הרבה פרטים, לחלוש על תחומי אחריות רבים ובעיקר – להיות איש נעים הליכות, חביב, צנוע וקודם לכל ולפני כל התפקידים – אבי היה בן אדם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר