צילום: Edmund O'Connor / shutterstock.com

היכונו לגל החום הקיצוני: 40 מעלות בחולון בשעות הצהריים

שירותי הכבאות יצאו באזהרה מיוחדת, משרד הבריאות קורא לא לצאת מהבתים, לקראת טמפרטורת שיא לחודש יולי שצפויה היום (רביעי) בצהריים

פורסם בתאריך: 17.7.19 10:36

גל חום כבד וחריג המלווה בעומסי חום קיצוניים עושה את דרכו אל האזור בעקבות אוויר חם שמגיע מכיוון מדבר סהרה.

על פי נתוני השירות המטאורולוגי צפויה הטמפרטורה באזור בשעות הצהריים לזנק ל-39 מעלות בצל עם 60 אחוזי לחות, זאת כאשר בימי הקיץ טמפרטורת המקסימום בחולון עומדת על 30 מעלות בלבד. מדובר במזג אוויר קיצוני וחריג לעונה שכן שקעים שרביים מתרחשים בזמן עונות מעבר ולא בקיץ.



בעקבות עומס החום הקיצוני פורסמה אזהרה לצד היערכות מיוחדת של מערך הכבאות שנכנס לכוננות מרבית בשל תנאי השרב, כשבין השאר הוחלט להגביל את הבערת המדורות, גם לאחר סיום השרב, זאת בעקבות ריבוי מקרי השריפות אשר מתרחשים בזמן תקופת הקיץ.

מיום ראשון הקרוב ייכנס לתוקפו צו חדש של נציב הכבאות אשר יאסור על הדלקת מדורות בין שבע בבוקר לשמונה בערב בשטחים הפתוחים בזמן תקופת הקיץ.

משמעות הדבר היא כי בכל האזורים שבהם קיים חורש טבעי, לרבות החולות הדרומיים של חולון, לא תתאפשר כל פעילות המלווה בהדלקת אש כלשהי. ההחלטה על הוצאת הצו הגיעה בעקבות קיום הערכת מצב ובחינה של כלל הגורמים והסיכונים.

 

נציב הכבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי קיים הערכת מצב עם כלל המחוזות ועם גופי החירום והסיוע לקראת מזג האוויר הקיצוני שצפוי היום, והנחה על תגבור כוחות מקסימלי של לוחמי אש, מתנדבים וחניכי הקורסים של המכללה הלאומית לכבאות והצלה. בכבאות והצלה לישראל קוראים להימנע לחלוטין מהדלקת אש, זאת בשל הסכנה להתפשטות שריפות העלולות לסכן חיים, רכוש וטבע.

משרד הבריאות הוציא גם הוא אזהרה מפני עומס החום הכבד שבה הוא קורא לציבור הרחב, לרבות חולים במחלות כרוניות וקשישים, להימנע מחשיפה לחום ולשמש וממאמץ גופני, ולהקפיד על שתיית מים מרובה ועל שהייה במקומות קרירים.

מזג האוויר השרבי צפוי להימשך עד שעות אחר הצהריים, אז ייכנס בהדרגה אוויר קריר יותר אל האזור. מחר צפויה ירידה ניכרת במידות החום ועלייה באחוזי הלחות. ביום שישי ישרור בחולון מזג אוויר רגיל לעונה המאופיין בלחות גבוהה.

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר