קבוצה במועדון הכדורגל עוצמה בחולון
קבוצה במועדון הכדורגל עוצמה בחולון

עתירת עמותת הנוער של ירמיהו נדחתה ע"י בית המשפט

בית המשפט המחוזי דחה את עתירת מחלקת הנוער של אגודת הכדורגל ירמיהו חולון נגד העירייה בטענה לאפליה. עוצמה וצפרירים ידרשו לשלם דמי שימוש במגרשי הספורט ברשותם החל מעונת 2019/20

פורסם בתאריך: 17.7.19 19:30

שוב לא שקט בגזרת הספורט בחולון. בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (רביעי) באמצעות פסק דיון של השופטת רחל ברקאי, את עתירת מחלקת הנוער של אגודת הכדורגל ירמיהו חולון בדבר טענה לאפליה מול אגודות כדורגל אחרות בעיר, וקיבל עמדתה של עיריית חולון בסוגיה.

מחלקת הנוער של מועדון הכדורגל ירמיהו חולון, שהוקמה לפני 4 שנים ומנוהלת על ידי עמותת מועדון לטיפוח הילדים והנוער בכדורגל, הגישה לאחרונה עתירה מנהלית על אפליה לכאורה של עיריית חולון בין האגודות בעיר.

העמותה הוקמה לפני ארבע שנים באישורה של עיריית חולון והפכה לאחת מהאגודות הגדולות בעיר, כולל קבוצת הבוגרים שנכון לעכשיו נחשבת לבכירה בעיר ומתמודדת בליגה א' דרום. (ירמיהו). בשבועות האחרונים התבקשה העמותה על ידי עיריית חולון לסגור ארבע קבוצות ילדים ונוער ולשלוח למעלה מ-120 ילדים לחפש מועדוני כדורגל בערים סמוכות ואחרות.



העמותה טענה בעתירה שהגישה באמצעות עו"ד אסף גופר כי ישנה אפליה ברורה ללא שום רקע או בסיס הנראה לעין, בינה לבין שתי האגודות הנוספות בעיר, צפרירים חולון ועוצמה חולון שזוכים למגרשים ומתחמים עצמאים על ידי העירייה ועליהם לא חלה כל הגבלה בכמות הילדים.

תגובת העירייה באמצעות עורכת הדין אביבה שרון, סגנית היועצת המשפטית לעירייה, הייתה כי היכולת להקצות משאבים ציבוריים של שעות אימון במגרשי העירייה, הינה יכולת מוגבלת. בתגובה נאמר, כי "חולון כעיר הילדים והנוער, משקיעה רבות במסגרת חזונה גם בספורט וזאת, על מנת לאפשר לכמות מירבית של פעילים בגילאי הילדים והנוער, לעסוק בספורט עממי ותחרותי ובמסגרת זו גם – גם בענף הכדורגל הפופולרי. יחד עם זאת, הקמת קבוצות ילדים ונוער חייבת להתבצע תוך תיאום ואישור מול הגורם המקצועי המוסמך בעירייה".

כאמור, השופטת קיבלה את עמדת העירייה תוך שהיא מדגישה כי "ההסברים שניתנו בכתב התגובה של העירייה לתהליכים שהעירייה מנהלת ככלל לקידום הספורט ובפרט מול צפרירים ועוצמה, הינם סבירים, הגיוניים ומידתיים,. השופטת הדגישה בפני העותרת, אגודת ירמיהו חולון, שניתן להגיע להידברות מול העירייה לגבי כל צרכי העמותה, אלא שאין לעשות זאת באופן כוחני. בנוסף, השופטת ציינה כי אין היא שמה עצמה במקום הנהלת עיריית חולון אשר חורטת על דגלה כעיר הילדים את הדאגה למתן מענים ספורטיביים לילדי העיר חולון.

יצוין עוד, כי בית המשפט המליץ פעמים רבות במהלך הדיון לעותרת למחוק את עתירתה ואכן, העתירה נמחקה ללא אילוץ המבקשת להשבת הוצאות. זאת, תוך שהשופטת מסכמת את העתירה ומפנה את הצדדים להידברות ביניהם.

זו לא הפעם הראשונה שמתנהלים חילופי דברים קשים בין העמותה לעירייה. מנהלי האגודה מנסים מזה שנה למצוא פתרונות אל מול מחלקת הספורט ולאחרונה אף התארגנו הורי הילדים להפגנה גדולה מול עיריית חולון.



"כבוד השופטת אמרה שעד עתה אכן הייתה אפלייה". ציין מני כהן, ממובילי המאבק ויו"ר עמותת הנוער במ.כ. ירמיהו חולון. "מאחר והעייריה הגיבה שהחל מעונת המשחקים 2019/20 שתחל בעוד חודשיים, תחל לגבות דמי שימוש מכל האגודות בעיר, קבעה השופטת שהעתירה הוגשה מוקדם מידי מאחר ועדיין לא החלה העונה. כמו כן אמרה השופטת, שבמידה וכל מה שרשום בכתב ההגנה לא יתבצע כמתואר , עלינו להגיש עתירה שוב. עיריית חולון התבקשה למצוא מענה לאותן קבוצות נאלצת לסגור בעקבות המחסור במגרשים. עוד אמרה כי עלינו להפגש עם מנהל מחלקת הספורט למציאת פתרון הולם ומתוקף תפקידו עליו להתגייס לטובת הילדים ולמצוא להם מענה הולם. מטרת העתירה הייתה למצוא פתרון לכמה שיותר ילדים ונוער ולספק להם מסגרת ראויה, וערכית. כולי תקווה שעיריית חולון אכן תעמוד בהבטחות. חשוב לציין כי העמותה היא מלכ"ר וכל שקל שנכנס לקופת העמותה מושקע בילדי האגודה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר