העירייה בעקבות סערת "הטופס הגזעני" בקייטנות: "מציל חיים"

סערה בעקבות טופס רישום לקייטנה שכלל שאלה הנוגעת לצבע העור של הילד או הילדה. בעירייה דוחים את הטענות על גזענות: "אנחנו קוראים לו 'טופס מציל חיים'. הוא עזר לנו בעשרות מקרים של היעדרויות"

פורסם בתאריך: 21.7.19 12:36

סערה בחולון סביב טופס רישום לקייטנה, שעורר זעם רב משום שכלל שאלה על צבע עור הילד. כפי שפורסם הבוקר (ראשון) ב"וואלה NEWS", הורה לילדה שנרשמה לקייטנת המחוננים של עיריית חולון, הפיץ מכתב שבו נראה כי בין הפרטים המזהים שהתבקש למלא בטופס הרישום, הוא נדרש לענות מהו צבע עורה של בתו.

האב כתב מכתב זועם לעיריית חולון הוא תוהה מדוע הוא נדרש למלא את הסעיף הנוגע לגוון העור ותהה אם השאלה ראויה. "לגבי סעיף 'גוון עור' אשמח להבהרה", כתב האב בין השאר במכתבו, "כי בהתאם למחאת האתיופים אני לא רוצה לטעות. במידה שהעור הוא חום בהיר, האם לרשום כהה ביחס לאשכנזים או בהיר ביחס לשחורים? האם מחלקים את הילדים לקבוצות לפי גוון העור או שהמידע משמש דווקא כדי לשלב בין סוגי גוונים שונים?".



ואולם, מנגד מסביר ל"השקמה חולון" מנהל האגף לביטחון בעיריית חולון, דרור שלו, כי הטופס המדובר, "כרטיס תלמיד/ה", קיים כבר עשר שנים, וכל עניינו הוא הצלת חיים. לדבריו, כל ניסיון לקשור אותו לגזענות אינו נכון ומטעה את הציבור.

"הטופס המדובר מתבסס על טופס קיים במשרד החינוך ואשר יצא במסגרת חוזר מנכ"ל לכל בתי הספר בארץ", מסביר שלו, "לפני כ-10 שנים העלה אחד מקציני הביטחון רעיון להרחיב את הטופס ולהוסיף לו עוד פרטים שיעזרו בזיהוי הילד. הרעיון הגיע ממקרים שהגיעו אלינו של ילדים שנעדרו מבתי הספר או שאיחרו להגיע לביתם, ואז, כשהמערכת מתגייסת לאתרם, כל פרט חשוב – מצבע עור ועד גיל ומשקל".

שלו מוסיף כי "בשעת לחץ, קרובי הנעדר שוכחים או משמיטים פרטים, וכשיש טופס כזה, לכוחות הביטחון זה רק יכול לסייע. הטופס לא מחולק רק בקייטנה המדוברת אלא בכל מערכת החינוך, מכיתה א' עד י"ב, ואנחנו קוראים לו 'טופס מציל חיים', פשוטו כמשמעו. הוא עזר לנו בעשרות מקרים של היעדרויות שלא תמיד הגיעו לכותרות בשעת מצוקה. זה הטופס שאמור להציל חיים, וכל ניסיון לייחס לו משמעות אחרת הוא מטעה".

 

דרור שלו

 

כמו כן, יצאה עיריית חולון בהבהרה היא דוחה כל טענה על גזענות. "עיריית חולון דוחה כל רמיזה לשיקולי גזענות הנוגעת לטופס המדובר וזו טענה המועלית על ידי גורמים אינטרסנטיים", כך נמסר מהעירייה, "מטרתו היחידה של מילוי הטופס היא לצרכי ביטחון וחירום בלבד, כאשר נדרש חיפוש אחר ילד שנעדר מבית הספר או מהקייטנה או מכל מסגרת חינוכית אחרת".

עוטד נמסר כי "מהירות התגובה הנדרשת בסיטואציות כאלה הינה קריטית, לעיתים עד כדי הצלת חיים, וכל סימן מזהה של הנעדר מסייעת למחפשים אחריו. הורי חולון ממלאים את הטופס מזה למעלה מ-10 שנים בתחילת כל שנת לימודים בבתי הספר ובעת הרישום לכל הקייטנות בעיר והוא מבוסס על חוזרי מנכ"ל משרד החינוך ונהלי הביטחון בבתי הספר ובפעילות חוץ בית ספרית".

בעיריית חולון אף הציגו טופס נעדר של המשטרה, שגם בו מופיע סעיף הנוגע לגוון העור.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שי

    בקצב הזה עוד חמש שנים יהיה אסור לכתוב שהילד מרכיב משקפיים (כי זה יפגע בנשמתו הטהורה ויצור סטיגמה לכל החיים), שהוא נמוך (מהסיבות הנ"ל), שהוא שמנמן, שהוא מגמגם (כי העירייה המרושעת בטח רוצה לשלוח את כל המגמגמים לטיפולי המרה) וכן הלאה. ככה דת התקינות הפוליטית משתלטת על המרחב ומשבשת לאנשים את השכל.

  2. מוסדי

    הכל בסדר- מקווה שימשיכו עם הטופס הזה ולא ייכנעו למתלהמים.
    נראה מי יצליח למצוא ילד שהלך לאיבוד בסופרלנד בלי פרטי זהות..

  3. מוח

    תגידו עיריית חולון כמה ילדים כבר היצלתם ביכלל?? כמה ביגלל צבע עורם?? ומה צבע העור של יד חצי תימני חצי פולני כשציבעו לא ברור בדיוק?? תמונתו לא מספיקה?? בחיית עשרות שנים הורים נידרשו לציין מוצא לימודים וכו לאיו מטרה עזרתם למישו בעקבות כך??

  4. אאא

    חוסר רגישות של אנשים דפוקים. אני מבין שזה לא היה מכוונה רעה אבל עדיין…

    איך הפרט הדבילי הזה יכול להציל חיים? בכל סיטואציה אפשרית זה פרט שאפשר להשיג בקלות רבה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר