450 עובדי מוסדות התרבות בחולון קרובים לחתימה על הסכם קיבוצי

ההסכם קרוב לסגירה לאחר פגישה עם נציגי משרד האוצר, אך עדיין כמה מחלוקות מונעות את חתימתו: "לא החתום על הסכם שיפגע בהישגים שהגענו אליהם"

פורסם בתאריך: 21.7.19 17:21

450 עובדי מוסדות התרבות בחולון ממתינים בשנה האחרונה יחד עם עמיתיהם בשאר חלקי הארץ להסכם קיבוצי שיסדיר את זכויותיהם. בבסיס ההסכם, שייחתם מול משרד האוצר, עדיין קיימים כמה נושאים במחלוקת, אולם לאחר פגישה עם נציגי המשרד בשלישי שעבר נמסר כי למרות זאת ההסכם קרוב לחתימה.



בהודעה שפרסם ועד עובדי מוסדות התרבות העירוניים נמסר כי במהלך הפגישה אשר התקיימה בינו לבין משרד האוצר בנוכחות ההנהלה ונציגות ארגון כוח לעובדים יושרו ההדורים בחלק מהנושאים, דבר אשר הוגדר כ"קרוב לסגירה". עם זאת ציין הוועד כי "חלק מדרישות האוצר מהוות נסיגה קשה בהישגים של ההסכם הקיבוצי". 

אחד הפערים בין אנשי האוצר לבין חברי הוועד אשר מונעים את חתימת ההסכם נעוץ בהודעת הוועד כי הם אינם מוכנים לקבל את הארכת תוקף ההסכם לחמש שנים במקום ארבע לפי המוסכם בטיוטה. לטענתם, הדבר יוביל לשחיקת שכר ללא אפשרות למתן אופק שיפור. 

מחלוקות נוספות נוגעות להעלאת שעות עבודה בימי חול המועד, מחמש שעות הנהוגות כיום לחמש שעות וחצי, וכן להגבלת תוספת הוותק כך שלא תעבור את רף המקסימום שנקבע בטבלאות השכר.

"ברור לנו שהעובדים והעובדות לא יסכימו לחתום על הסכם שפוגע בהישגים החשובים שהגענו אליהם במאבק כל כך ארוך", נאמר בהודעת אנשי הוועד, אשר הבטיחו כי ייפגשו שוב עם נציגי משרד האוצר וחברי ההנהלה ביום רביעי השבוע בתקווה כי עד אז יוסרו מטיוטות ההסכם אותם סעיפים אשר נחשבים לפוגעניים לדעתם.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר