צילום: Criniger kolio / hutterstock.com

קנס של 1,000 שקל לבן 85 שעישן בחניון

שתי פקחיות עירוניות נתנו דוח וקנס לקשיש שעישן בחניון חולון. "לא היה שילוט, כיביתי את הסיגריה והתחננתי שלא ייתנו לי דוח"

פורסם בתאריך: 24.7.19 12:36

קשיש בן 85 נדרש לשלם לעיריית חולון קנס של 1,000 שקל, לאחר שנתפס מעשן בחניון של קניון חולון. האיש, תושב חולון, הגיש ערעור נגד הדוח שקיבל, אבל לפני מספר ימים נמסר לו כי הוחלט לדחות את ערעורו ועליו לשלם את הקנס או להישפט.

לפני יותר משלושה חודשים הוא ביקר בקניון חולון, ובשלב מסוים יצא לעשן סיגריה. "הגעתי לקניון כדי לעשות כמה סידורים, כשיצאתי מהקניון רציתי לעשן סיגריה, אבל באותו יום ירד גשם ולכן עמדתי עם אנשים נוספים ברחבת החניון", הוא מספר.



"הדלקתי סיגריה, ופתאום הגיעו שתי פקחיות מהעירייה שטענו שאני מעשן במקום אסור", הוא ממשיך, "מיד כיביתי את הסיגריה והתנצלתי. אמרתי לפקחיות שלא ידעתי על האיסור לעשן בחניון. כי לא היה כל שלט שמורה על כך. התנצלתי והתחננתי שלא יתנו לי דוח, אבל הן התעקשו".

לאחר שקיבל את הדוח, עם קנס בסכום של 1,000 שקל על עישון במקום ציבורי, הוא החל לבדוק האם בחניון ישנם שלטים האוסרים על עישון. "לא הבנתי למה לא הפעילו שיקול דעת ולא הסתפקו באזהרה, הרי לא היה בחניון שלטים שאוסרים על העישון. לאחר מכן, בדקתי וראיתי שישנה תקנה בחוק המגדירה באופן ברור שצריך להיות שילוט המורה על איסור עישון בשטחים ציבוריים".

הוא אף הגיש ערעור. אלא שלפני מספר ימים התבשר כי הוחלט לדחות את ערעורו. "הדוח שקיבלתי הוא בסכום של 1,000 שקל, סכום שהוא שליש מהקצבה החודשית שלי. התחננתי בפני הפקחיות שלא יתנו לי את הדוח, אבל הן התעקשו. היו לידי עוד אנשים שעישנו והן בחרו במטרה הקלה ביותר", טוען האיש, "ערערתי וטענתי שאין שילוט בקניון, אבל הערעור נדחה ועכשיו יש לי שתי אפשרויות: או להישפט או לשלם את הקנס".

בעקבות המקרה, תושבים שהיו בזמן שניתן הדוח, טוענים כי מדובר בשטח פרטי של הקניון, ולא ברורה הסיבה לכך שהפקחיות נכנסו לחניון ונתנו קנס כל כך גבוה לקשיש.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הפיקוח העירוני אוכף את העישון במקום אסור על פי החוק ובהתאם לשילוט האוסר עישון. במידה שהתושב סבור כי הדוח אינו מוצדק וכי התובעת העירונית שגתה בדחותה את הערר שהגיש,
עומדת לתושב האפשרות לבקש להישפט בפני בית משפט לעניינים מקומיים ולהציג בו את טיעוניו. העירייה תפעל על פי כל פסיקה שתתקבל".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

6 תגובות
  1. שגיא

    לדעתי גם אם היה שלט של 'אסור לעשן' עדיין צריך במקרה הזה לוותר לו.
    הבעיה שלפקחיות האלה זה לא משנה הבונוס הוא אותו בונוס עבורן נער או קשיש הכל הולך.

    בקיצור בושה לחולון.

  2. כהן יהודית

    יש חוק, אבל חשוב מכך יש מוסר,ישיקול דעת,והדרת פני זקן….על פניו אפשר היה לפעול אחרת

  3. מוסדי

    מה שנחמד בסיפור היא העובדה שהתושב משלם על הפקחיות האלו מדי חודש בארנונה:-)
    העירייה היא נגד התושב, הפקחים מסתובבים בעיר בחוסר מעש ותוקעים דוחות בלי להפעיל שיקול דעת או מחשבה.
    בסוף הענין הזה יתהפך עליהם כחרב פיפיות וכל הפקחים יפוטרו הביתה- עדיין לא הפנימו בעירייה שהם חיים מהשכר שהתושבים מעבירים להם

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפקחים שם טובים בלתת דוחות לקשישים
    דוח לקשישה על האכלת יונים
    דוח לקשיש בן 85
    נראה את הפקחים שם מדברים עם הצעירים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר