"פורום הציונות הדתית"

חסרים גני ילדים והצעירים עוזבים: ב"פורום הציונות הדתית" רוצים שינוי

הבעיות המרכזיות שהוצגו בפורום היו המחסור בפעילויות פנאי לציבור הדתי-ציוני בעיר, וחוסר במסגרות חינוכיות בייחוד באזור שכונת נאות שושנים

פורסם בתאריך: 31.7.19 13:19

"פורום הציונות הדתית" נפגש אמש (שלישי) לראשונה וערך דיון על הבעיות של הקהילה בחולון בהם מחסור בגני ילדים, בתי ספר ומחסור בפעילויות פנאי לילדים ומבוגרים, הגיעו כ-40 בני אדם. קיים גל הגירה מחולון של הציבור הדתי-לאומי עקב מחסור בשירותים המותאמים להם, הפורום קם במטרה לדאוג לצרכיהם של תושבי חולון הדתיים בכדי שלא יעזבו אותה, זאת ללא השתייכות פוליטית.



היוזמה לפורום החלה כאשר קבוצת ווטסאפ בנושא הוקמה לפני כמה שבועות אליה הצטרפו כ-200 בני אדם תוך זמן קצר. חבר המועצה לשעבר והפעיל שוקי דיטמן אמר כי "כל הדברים האלה יחד, המצוקה הזו של הציבור הציוני-דתי, גורמים לאנשים איכותיים ואקדמאיים לעזוב את העיר חולון בכמויות". דיטמן הוסיף כי "האם עיריית חולון וראש העירייה רוצים להשאיר את הציבור הזה? או שאנחנו מוותרים עליו? יש חשיבות להתכנסות ולמפגש שרוצים לקיים עם ראש העיר".

לדבריו של דיטמן, "הציבור הציוני דתי בעיר שגדל כאן אוהב אותה ולא מעוניין לעזוב אבל בפניו ניצבות בעיות של מחסור בצרכים בסיסיים שהם חשובים לו והוא לא מעוניין על כל נושא לנהל מאבקים. אני יודע אישית שראש העיר מכיר ומוקיר את הציבור הזה על האיכויות שבו ומעונין לשמוע ולעזור. לכן בהסכמתו תתקיים פגישה שבה יועלו כל הנושאים ומציאת פתרונות".

הבעיות המרכזיות שהוצגו בפורום היו המחסור בגני ילדים ממלכתיים-דתיים בעיר, בייחוד באזור שכונת נאות שושנים בה יש ריכוז גדול של ציבור דתי. המחסור במתנ"סים ופעילויות ספורט מתואמים ופעילויות תרבות ברוח הציונות הדתית גם כן הועלה.

בחולון פועל מרכז מקהל"ת של רשת קהילה ופנאי אשר מספק תכנים לציבור הדתי, אולם הוא ממוקם בשכונת תל גיבורים אשר הציבור בה נוטה יותר לזרם החרדי, בעוד שהריכוז הגדול של הדתיים- לאומיים בחולון נמצא באזור שכונת נאות שושנים.

אב לילדים הצטרף לשיחה והצביע על המחסור בגני הילדים הממלכתיים-דתיים בעיר, בייחוד בשכונת נאות שושנים בה פועל בית הספר דביר, "יש מחסור בגני ילדים דתיים בעיר, והצפיפות מורגשת בהם. יש הורים ששולחים את הילדים שלהם אל גנים בערים אחרות בגלל זה". האב הוסיף כי "המצב הוא שאני נאלצתי לשים את הילדים שלי במוסדות חינוך שהיו מרוחקים אחד מהשני והדבר הזה מצריך ממני לבצע נסיעות ארוכות בבוקר שגרמו לי פעמים רבות לאחר לעבודה. למה שכל הגנים לא יהיו ממוקמים בצמוד לבית הספר דביר בשכונת נאות שושנים?".

הצעירים עוזבים

מארגני "פורום הציונות הדתית" ייפגשו בחודש הבא עם ראש העירייה מוטי ששון על מנת לדון במציאת פתרונות. אחת ההשלכות הגדולות של הבעיות היא עזיבה של צעירים דתיים מחולון אל ערים אחרות בהן קיימות יותר אפשרויות קהילתיות עבורם. עובדה זו מטרידה את ותיקי הציבור הדתי-לאומי אשר חוששים מהימשכות המגמה כך שייתכן שבעוד כמה שנים לא תישאר ציונות דתית בחולון.

"מה שקורה פה הוא שהצעירים הדתיים פשוט עזבו את העיר, הם עברו אל פתח תקווה, גבעת שמואל ובת ים. שם הם מקבלים את חיי הקהילה שהם רוצים", אמר משתתף בפורום. לדבריו, "אנחנו רואים שקיים פה מחסור עצום במקומות בילוי לצעירים הדתיים, כדי לבלות הם נוסעים אל פתח תקווה ואין פעילויות תרבות מתאימות. עיריית פתח תקווה למשל סייעה לפתוח את מועדון הגולה, למה שכאן לא נעשה משהו דומה?".

משתתף אחר הצביע על כך שמקור כל הבעיות הוא מחסור בכוח השפעה של הציבור הדתי-לאומי בעיר לעומת גודלו. הוא טען כי "הבעיה שלנו היא שהציבור מפוצל לכמה חלקים ולכן אין לנו כוח להשפיע. אנחנו רוצים לדאוג שנקבל את מה שמגיע לנו. אנחנו תושבים שמשלמים ארנונה כמו כולם ותורמים את חלקנו לעיר. הדתיים עזבו את העיר ואנחנו רוצים להשאיר אותם."

 

תגובות

2 תגובות
  1. בני

    החבר'ה הטובים עוזבים בעיקר לגבעת שמואל,מי שישאר בסוף יהיו הסלאמס וחולון תוך כמה שנים תראה כמו עזה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר