נהג האוטובוס אבי ספיחה

נהג האוטובוס המיתולוגי מחולון פורש אחרי 47 שנים: "פעם היו נותנים לנו כבוד"

במהלך נסיעתו האחרונה בקו 406 הפתיעו בני משפחתו וחבריו של אבי ספיחה שעלו לקו באחת התחנות שבדרך. "בדרך כלל אני לא מתרגש אבל היו לי דמעות בעיניים"

פורסם בתאריך: 1.8.19 11:34

נהג אגד ב-47 השנים האחרונות, אבי ספיחה, יצא השבוע לגמלאות. במהלך נסיעתו האחרונה בקו 406 הפתיעו אותו בני משפחתו וחבריו שעלו לקו באחת התחנות שבדרך. "אני לא אדם שבוכה ובדרך כלל אני לא מתרגש. השבוע המשפחה עשתה לי מסיבת הפתעה וזה ריגש אותי, היו לי דמעות בעיניים. אלו דברים שנגעו לי בלב", אמר ספיחה.



ספיחה החל לעבוד בסניף חולון של אגד לפני כ-47 שנים ככרטיסן ובהמשך כנהג אוטובוס, הוא מתאר תקופה שונה בה נהגי האוטובוס זכו לכבוד והערכה רבה יותר. "התחלתי לעבוד ככרטיסן ובהמשך כנהג תקופה ארוכה. גדלתי בסניף, זה היה עולם אחר לחלוטין. אני זוכר את קווים 90 ו-91 שעבדנו עליהם, אז היה יוצא אוטובוס כל 2-3 דקות".

מצב נהגי האוטובוס כיום שונה, במציאות בה העומס בכבישים רב וכמות מקרי האלימות הולכת וגוברת. ספיחה הוסיף כי "בתקופה ההיא היו נותנים כבוד לנהגי האוטובוסים. אגד שהייתה בחולון הייתה קטנה כמו משפחה. אחד היה חבר של השני. אז היית נוסע חלק והיו אומרים לך שלום ובוקר טוב. היום נוסע עולה על האוטובוס והוא אולי ייתן לך מכה בראש, זה לא קל".

אחד התפקידים שמילא במהלך השנים הוא ניהול הקייטנות של החברה, כמו כן שיחק בקבוצת הכדורגל של אגד. ספיחה מילא תפקיד שוער קבוצת הפועל חולון לפני שנים רבות, "הייתי שוער של הפועל חולון. היה משחק אחד ששיחקנו נגד מכבי שעריים וזה היה אחד המשחקים הטובים שלי",  נזכר ספיחה.

מה התוכניות שלך לעתיד?

"יש לי שני ילדים ושבעה נכדים. הם ימלאו אותי בתקופה הקרובה".

תגובות

3 תגובות
  1. Motekoo

    מצאתם צדיק בסדום. רוב הנהגים בולמים בלימות פתע. ען נזק עצום לנוסעים. עוצרים רחוק מהמדרכה. ול מעלים נכי גלגלים לאוט.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר