נאווה אלימלך (באדיבות המשפחה)

אמא של נאווה אלימלך: "עברתי שואה בישראל"

מזל אלימלך אישרה להוציא את גופתה של נאווה מהקבר לבדיקה חוזרת: "אני רוצה שיגלו את מי שרצח בדם קר"

פורסם בתאריך: 5.8.19 14:31

משפחת אלימלך, שעברה מבת ים לחולון לפני 30 שנה, שוב עוברת טלטלה רגשית במלוא העוצמה לאחר הוצאה גופת בת הזקונים נאווה, שנרצחה לפני 37 שנה – רצח שזעזע מדינה שלמה.

למזל ויעקב אלימלך ארבעה ילדים, בת הזקונים של הזוג נאווה, בת ה-12 נרצחה לפני 37 שנים, לאחר שיצאה מביתה בבת ים ונעלמה. השבוע, התפתחות בפרשת הרצח של נאווה אלימלך הביאה את החוקרים להוציא את גופתה מהקבר בכדי לבצע בדיקות נוספות. אמא של נאווה, מזל אלימלך, אמרה כי "הלוואי וימצאו משהו, יגלו משהו, אני רוצה שיגלו את כל מי שרצח בדם קר, הלוואי יצא הצדק לאור". 



ב-20 במרץ 1982 יצאה מביתה נאווה אלימלך בת ה-12 ברחוב רמב"ם בבת ים ונעלמה. לאחר עשרה ימי חיפוש, נפלטו מהים חלקי גופתה הכרותים בשקיות ניילון לחוף תל ברוך בתל אביב. למרות שנחקרו כמה חשודים בהם תושב בת ים שהורשע בפדופיליה וזוג אחים, הרוצח מעולם לא נתפס.

הכאב אינו מרפה ממזל אלימלך כל השנים הללו, "זה לא חדש, כל יום ולילה אנחנו חיים באותו הכאב. לא נשכח ולא נהיה רגועים, כל כך הרבה שנים אנחנו לא נרגעים. הרבה אנשים אומרים לנו 'נו די, כבר כל כך הרבה שנים עברו כבר', אבל אנחנו לא נרגעים. זו הבת שלי, הבת שלי הקטנה". 

הוריה של נאווה, מזל ויעקוב, נתנו למשטרה אישור להוציא את גופתה מהקבר, "לפני שבועיים, המשטרה ביקשה לפתוח את הקבר ואנחנו הסכמנו כדי לדעת. האחים של נאווה לא כל כך רצו שאעשה שום דבר, יש לנו גם נכדים שמכירים את הסיפור", הוסיפה מזל.  לדבריה, "עכשיו יש גם נינים והילדים לא רצו שנעשה כתבה כדי שלא יעבור אליהם, אבל אין ברירה, מוכנים לעשות הכל כדי שהצדק ייצא לאור". מזל אמרה כי "לא אמרתי לבת ולבן הגדולים, לא רצינו להגיד להם, לא רצינו להכאיב להם, רק אני ויעקב ידענו בהתחלה". 

חורש על שם נאווה אלימלך בבית הספר גורדון בבת ים

למזל אלימלך ביקורת רבה על הממשלה, "אין לי טענות למשטרה, יש לי טענות לממשלה כי לא הכירו בי – אני עברתי שואה. אנשים עברו שואה בגרמניה אני עברתי שואה בחולון, בת ים וישראל. אני הגעתי לפה בתור ילדה, הקמתי משפחה לתפארת, אבל עברתי שואה ואף אחד לא מכיר בי". לטענתה, "לא הכירו בנו, לא באו לשאול לאורך השנים איך אנחנו מרגישים. המדינה, הממשלה לא באים – רק פקה פקה, הכל דיבורים".

"גרתי בבת ים כשזה קרה. כבר 30 שנים אני גרה בחולון. עיריית בת ים נתנו לה ספרייה על שמה, על חשבוננו, אנחנו תרמנו כסף בשביל לקרוא לספרייה על שמה. נתנו לנו מגרש על שמה, הכל אנחנו תרמנו, אבל הם נתנו לנו אישור לעשות", אמרה מזל. "עברתי לחולון כי היו לי הרבה בעיות בבת ים, הרבה רדיפות, תקשורת לא נתנו לי מנוחה בבית או ברחוב, אז עברתי דירה לחולון בשביל שיהיה לי שקט. אבל גם פה כל הזמן הציקו לנו".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר