האב נהרג, האם חולה בסרטן והמשפחה נזרקת מהבית: "רק באזיקים יפנו אותנו"

"אני עוברת טיפולים כימותרפיים קשים, לבד עם שני ילדים ולא ישנה בלילות מהפחד שיפנו אותי בכוח". אם חד הורית נלחמת על הבית

פורסם בתאריך: 7.8.19 10:34

תושבת חולון שמתגוררת בדירת עמידר בג'סי כהן, אוריאנה פרנקו בת ה-50, אמא חד הורית לשני ילדים בנה הבכור בן 15 ובתה הקטנה בת 12. חברת עמידר חולון, המספקת דיור ציבורי במחיר מסובסד, שלחה לפרנקו כתב תביעה לפיו עליה לפנות את הדירה לשלם 24 אלף שקלים בטענה שהיא דיירת לא חוקית. רק לאחרונה הם חגגו בת מצווה לבת הקטנה, בעיקר מכספי תרומות. בנוסף לכך, פרנקו חלתה בסרטן לפני כשלוש שנים ומאז המחלה ממשיכה להתפשט בגופה והיא אינה עובדת.



דירת העמידר בה מתגוררת פרנקו וילדיה בג'סי כהן הייתה עקב זכאותה של אמא שלה, שהייתה חתומה על חוזה שכירות מול עמידר. פרנקו ואמא שלה עברו אליה לפני כארבעים שנים, כשפרנקו הייתה בת 10 ומאז היא מתגוררת שם. אמא של פרנקו נפטרה בשנה שעברה ומאז עמידר מבקשת כי יפנו את הדירה כיוון שהחוזה היה חתום מול אמא שלה ולא מולה.

למרות שמדובר לטענת עמידר ב"פולשת" הם העלו את שכר הדירה של פרנקו ל-2,700 שקלים, כאשר לפני כן התשלום החודשי עמד על 240 שקלים בלבד. "הם נכנסו בי ללא רחמים ואין לי אפשרות לשלם סכום כזה", אמרה פרנקו. "אומרים לי שאם לא אשלם להם את הכסף אז הם יפנו אותי מהבניין. אני מבטיחה להם שאני לא יוצאת מהבית הזה, הוא שלי גדלתי בו רוב חיי וגם למען האמת אין לי לאן ללכת", הוסיפה.

בעלה לשעבר של פרנקו נרצח באירוע פלילי כמה חודשים לאחר הגירושים, מאז היא נאלצת לגדל את ילדיה לבדה ובעקבות התפרצות מחלת הסרטן פרנקו הפסיקה לעבוד והחובות גדלו. "אני חולת סרטן במשך שלוש שנים, הגרורות החלו בשד, עברו לרגל ומשם כבר התפשטו בגופי בכל הגוף. אני מתמודדת עם המחלה הארורה הזו בטיפולים כימותרפיים, נוסעת בכל שבוע לבית החולים איכילוב כדי לטפל בעצמי, אני דואגת שאין אף אחד שידאג לילדים שלי ובגלל זה אני נלחמת עבורם", אמרה פרנקו.

אוריאנה פרנקו

לדבריה בעמידר הבטיחו לה בעבר כי תוכל להישאר בדירה גם אחרי מותה של אמא שלה, "בזמן שאמי הייתה חיה, הלכתי לעמידר ופניתי אליהם. הבטתי להם בעיניים ואמרתי להם מה יקרה שאם אמא שלי תלך לעולמה יפנו אותי מהדירה? הם אמרו לי בפירוש שלא בבית הזה את תגורי כל החיים". פרנקו הוסיפה כי "בסופו של דבר השלו אותי, אין לי הסבר אחר לכך כאשר שנה אחרי שאמי הלכה לעולמה קיבלתי מכתב מעו"ד שתובע אותי על סכום לא הגיוני של 24,000 שקלים".

מצבה הכלכלי הרעוע של פרנקו לא מאפשר לה להתמודד עם תביעה בסכום כזה, "איפה אני אביא את הכסף הזה? מהתשלום על התרופות הירקות? מהבגדים של הילדים שלי? מהאוכל שאני קונה להם? אני לא מבינה את זה, איפה הרחמים?".

"אני חיה על קצבת ביטוח לאומי, עוברת טיפולים כימותרפיים קשה מאוד. אני לבד עם שני ילדים. אי אפשר להתחשב בי? אני לא ישנה בלילות מהפחד שיפנו אותי בכוח. אני חוששת מאוד מהדפיקה בדלת וזה יכול לבוא בכל רגע", סיכמה פרנקו בעצב.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "המשרד מכיר ומלווה את גברת פרנקו, ובינואר האחרון אושר לה סיוע מוגדל בשכר דירה על סך 3,100 שקל, שאותו תוכל לממש עם הצגת חוזה שכ"ד תקף לחברת עמידר. נציין כי הדירה בה מתגוררת הגברת פרנקו היום הינה דירת דיור ציבורי בעלת ארבעה חדרים בה התגוררה אמה המנוחה משנת 1980 ועד שנפטרה ביולי 2018".

"בעיר חולון קיים תור של משפחות הזכאיות לדיור ציבורי ולאחר שהפונה תשיב את הדירה בה מתגוררת לטובת אכלוס משפחה זכאית הממתינה בתור- היא תוכל לממש את זכאותה לסיוע בשכר דירה. כמו כן, באפשרותה לפנות בבקשה לעזרה באיתור דירה המתאימה לזכאותה. חברת עמידר החדשה, תלווה אותה בתהליך ותסייע ככול הניתן. חשוב לציין כי הגברת פרנקו מתגוררת בדירה זו כפולשת ולא כחוק, היות ועל פי ביקורי מעגל שנערכו בדירה במספר מועדים היא  פרנקו לא נמצאה ולכן על פי הכללים היא איננה זכאית להיחשב כ'דיירת ממשיכה'".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ט

    אין רחמים וחמלה עמידר עוד גרורה בולשיביקית שמאלנית לסגור את עמידר לשלוח את פקידיה לעבודות כפייה פרזיטים מטעם ההסתדרות איפוא ממשלת המיקמאוס של המיקמאוס הראשי ברבריהו למה הוא לא עושה כלום בשביל מה צריך את השפן לא מביא תועלת לאף אחד חוץ מלעצמו

  2. עפרה

    איך אפשר לפנות אישה חולה ושניי ילדים ??! לאיפה הם יתפנו בדיוק??!! אם היא לא זכאית לדיור אז מי?

  3. יעקב בכר

    איך מתאכזרים לאנשים. מה אנחנו בסהכ בני אדם כמו כולם. הבעייה היא שיש חוק מרובע וגם אנשים מרובעים. מסכנה תעזרו לה!!!!!!!!!!!!!
    במקרה כזה לדעתי הילדים לא צריכים לשרת בצהל והם במקום זאת ילכו לעבוד לעזור לאמם.

  4. ענת, עו"ד

    צריך לערב את הלשכה לסיוע משפטי. בשביל מקרים כאלה הם קיימים ויעזרו לה להישאר בדירה הזו ללא כל חוב.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר