תושבי חולון יכולים לישון בשקט: יבוטלו טיסות הלילה לאומן

ראש עיריית חולון מוטי ששון, שעתר יחד עם ראש עיריית ראשון לציון: "מברך את בית המשפט שראה לנגד עיניו את זכותם של כחצי מיליון תושבים לישון שנת לילה ראויה, במיוחד לקראת החג"

פורסם בתאריך: 6.8.19 15:41

לקראת ראש השנה קבע בית המשפט כי יבוטלו טיסות הלילה לאומן. זאת, בעקבות עתירה משותפת שהגישו עיריות חולון וראשון לציון, בטענה למטרדי רעש כתוצאה מהטיסות.

בנוסף קבע בית המשפט כי מנהל רשות התעופה האזרחית חרג מסמכותו כאשר התיר הפרה של שעות העוצר. ראש עיריית חולון, מוטי ששון, ברך על ההחלטה ומסר: "מזה למעלה משני עשורים שאני עומד בראש פורום הרשויות למאבק ברעש המטוסים והיום רשמנו עוד ניצחון חשוב במאבק זה. אני מברך את בית המשפט שראה לנגד עיניו את זכותם של כחצי מיליון תושבים לישון שנת לילה ראויה, במיוחד לקראת החג. נמשיך לעמוד על המשמר למען איכות חייהם של התושבים ולהיאבק עבורם".



העתירה הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד שהורה על ביטול החלטת מנהל רשות התעופה האזרחי: המראות מנתב"ג בימים הסמוכים לראש השנה בשעות בהן העוצר שבהן אסורות המראות בין 1:40 בלילה ל-5:00 בבוקר.

עיריית ראשון לציון ועיריית חולון, ששטחיהן המוניציפאליים מצויים מתחת ובסמוך לנתיבי ההמראה, טענו בין היתר בעתירה כי החלטת רשות התעופה האזרחית פוגעת בזכותם של כחצי מיליון תושבים לשנת לילה רציפה, נטולת הפרעות, לפני ראש השנה.

עוד נטען כי העילה להפרת שעות העוצר בסמוך לראש השנה היא מסחרית בלבד: "חברות התעופה מבקשות לנצל את ההזדמנות על מנת להעשיר את קופתן, מבלי לקחת מרווחי זמן נאותים, כשהן מודעות מראש לעיכובים הצפויים. הן מנסות 'לדחוף' כמה שיותר טיסות ביממה על מנת למקסם את הפוטנציאל, בשיתוף עם רשות שדות התעופה הנהנית מביקושים אלה".

בהחלטתה קבעה השופטת ורדה מרוז, כי מנהל רשות התעופה האזרחי חרג מסמכותו כאשר התיר הפרה של שעות העוצר שלא על פי הקריטריונים שנקבעו בהחלטת שר התחבורה. לפיכך היא מקבלת את העתירה. "האינטרס הציבורי שתכליתו הקפדה על שעות העוצר, וביתר שאת בסמוך למועד החג, גובר על אינטרס ציבור מאמינים שאינו רב (יחסית) לקיים מנהג", כך קבעה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

תגובות

2 תגובות
  1. רון

    מי ישן בשקט אם רעש המטוסים נפסק בין 01:40 ל-05:00 אין כאן הישג לראש העיר על פי כותרת הכתבה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר