צילום: New Africa / shutterstock.com

סייעות מחולון במסר קשה להורים: "לפני שאתם באים אלינו בטענות, אולי תסתכלו במראה"

"זורקים את הילד ובורחים לעבודה", "כותבים נגדנו בווטסאפ ובפייסבוק", "חושבים שאנחנו בייביסיטר", "מעדיפים לשלוח לגן ילדים חולים". הסייעות מדברות

פורסם בתאריך: 8.8.19 10:05

על רקע מחאת ההורים בעקבות חשיפת מקרי האלימות הקשים במעונות היום ובגנים, הסייעות חשות עוד פחות מוערכות ומאוד מתוסכלות. בראיון ל"השקמה חולון", הן מבקשות להעביר מסר חד וביקורתי כלפי ההורים.



"חשוב לנו להשמיע את קולנו, אנו לא מפלצות ורובנו עובדות כאן מתוך שליחות", אומרת סייעת מחולון, "יכולנו להרוויח יותר במקום אחר, אבל בחרנו לחנך את הדור הצעיר מתוך אמונה ותקווה לעתיד טוב יותר".

היא מוסיפה בזעם כי "לפני שאתם באים אלינו בטענות, אולי תסתכלו במראה לפעמים. אנחנו נמצאות עם הילדים שלכם מהשעה שבע בבוקר ועד חמש אחר הצהריים, כשהילד מגיע למעון חלקכם משאירים אותו ובורחים מהגן, מתנצלים שאתם חייבים לזוז, שאין לכם זמן".

"לפעמים יש הרגשה שכאילו אתם זורקים את הילד, אז לפני שאתם מטיפים לנו, מה אתכם? ספרו לנו מה עובר על הילד, איך הוא מרגיש. אתם לא יודעים כמה זה יכול לעזור לנו להבין את ההתנהגות שלו. לפעמים יש ילדים שמגיעים כשהם מכונסים בעצמם או במצב רוח רע ואינכם מסבירים מדוע. אחר כך, כשאתם באים לאסוף אותם הביתה, אתם מאשימים את הגננת או את הסייעות. ברור שיותר קל לזרוק את הילד בבוקר בגן, ואחר כך בשעות אחר הצהריים, כשהוא עצוב, להאשים ולפעמים לצעוק על הגננת או לכתוב על זה בקבוצת הווטסאפ".

חברתה של אותה הסייעת, מספרת כי "מתייחסים לגננות ולסייעות כאילו הן הבייביסיטר של הילדים.  לא פעם הורים מביאים ילדים חולים לגן, מקווים שלא נשים לב. הם לא יודעים שזה מסכן גם את צוות הגן וגם את שאר הילדים. בהרבה מקרים אנחנו מעלימות עין, אבל בפעמים שאנחנו מעירות על כך, אנחנו חוטפות הערות עוקצניות וההורים תוקפים אותנו. במקרים שאנחנו מתקשרות להורים הם מנסים לגנוב זמן, מסבירים שהם מתעכבים, שאינם יכולים לצאת מהעבודה".

סייעת נוספת מבקשת להעביר מסר להורים, ואומרת: "אתם אומרים לנו שהילד גמול מחיתולים ואז אנחנו מגלות שזה לא נכון, והילד לא מצליח להתאפק ועושה את הצרכים במכנסיים.

יש גם מקרים שילדים מגיעים לגן ללא משחה או טיטולים ואנחנו נאלצות לקחת טיטולים מילדים אחרים".

"הכי מתסכלות אותנו ההתכתבויות נגדנו בווטסאפ או בפייסבוק, אנשים לא מבינים שיש לנו משפחות או שחלקנו רווקות עם החיים לפנינו, כשכותבים עלינו זה פוגע בשמנו. נוצר מצב שישנם עשבים שוטים, גננות וסייעות שמתעללות בילדים, אבל הן לא הרוב במערכת. הרוב במערכת הן עובדות שדואגות לילדים בשכר נמוך, אפילו משפיל לכן כוח אדם איכותי לא מגיע למערכת".

"הלוואי והשיח בחברה הישראלית ישתנה, כי לא פעם אנחנו שומעות גם קללות וגידופים, ועד כמה אנחנו לא טובות. בואו, תחליפו אותנו יום אחד ואחר כך נדבר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לצערנו הסייעות צודקות כל מילה ברזל כמעט כל ההורים זורקים את הילדים לגן ואפילו לא מדווחים אם יש נזלת או כל דבר אחר ופעוטון זה יותר חמור מבאים פעוטות עם קקי יבש ואומרים שזה ממש כרגע אז אני מציע לכל ההורים " *הדאגנים* שבאמת יסתכלו במראה ויותר יעריכו את הסייעות ויפרגנו להם יותר

  2. אבא

    איזה שטויות בכתבה. כל יום ופעם שמגיעים לגן מגיעים הורים נוספים אין אפשרות לדבר איתן הגננות/סייעות, אתן בקושי אומרות בוקר טוב עייף, זה לא נראה שיש לכן כוח לענות לשאלות ההורים. כנ"ל גם ביציאה וסיום מהגן ההורים מגיעים ואין לכן זמן לכולם לתת יחס לשאלות. תפסיקו לרטט! עוד חסר בכתבה עוד צד.
    אני מאמין שאתן רוצות לטפל ולדאוג בצורה הכי טובה לילדים שלנו. אבל כנראה זה המערכת שדפוקה. כי לשחרר/לקבל איזה 30 ילדים באותו זמן ולנסות לענות לכולם. זה לא אפשרי.

  3. כנרת

    יש צדק אלוהי לגבי הגננות והסייעות,, יש אמת והם צודקות לחלוטין, יש מס אמהות שצריכות להביט במראה לפני שהם יוצאות מהבית, וזה תמיד לחץ לחץ, שהם חוזרות לחץ מפילות אשמה על הגננות,,, יש דברים שהעין לא יכולה לקרוא גם האמהות אדמות במקצת, בוקר טוב זה הפלאפון וההודעות, צהריים וערב זה כנ"ל.

  4. יודפת

    מדויק.
    אני מוכנה להצטרף למחאת הסייעות
    למען כבוד
    העלאת שכר
    יחס הוגן

    ציבור מוחלש שמגיע לו את כל הכבוד האפשרי

  5. כוכבת

    צודקות!
    עבודה קשה.כמו שההורים לא תמיד סבלניים,גם לסייעות שמטפלות ב20 ילדים בממוצע זה הגיוני שמאבדות את אורך הרוח.יותר כ"א ויותר שכר,ימנע חריגות בהתנהלות.
    בברור לא מצדיקה אלימות.סייעות אלימות הביתה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר