צילום: Flik47 / shutterstock.com

תשעה באב: זמני כניסת ויציאת הצום בחולון

בבתי הכנסת בחולון תוקרא מגילת איכה, הקהילה הרפורמית תקיים "ערב הקשבת וזעקה לקהילה האתיופית" ובערים השכנות יתכנסו למעגלי שיח מיוחדים. כל האירועים:

פורסם בתאריך: 9.8.19 15:19

במוצאי שבת יחול צום ט' באב. מניין של 1951 שנים מאז חורבן בית המקדש השני יצוין על ידי יהודים מכל רחבי העולם. מה נהוג ביום זה? ומה צפוי להיות בחולון וסביבתה.

תשעה באב הוא יום תענית אשר מקורו בדברי הנביאים. התענית חלה ביום ט' באב והיא מהווה את שיא האבלות של תקופת ימי בין המצרים, שהם שלושת השבועות אשר מתחילים ביום י"ז בתמוז ומסתיימים במוצאי ט' באב.



תענית זאת היא החמורה מבין ארבע התעניות על חורבן בית המקדש הראשון והשני ומתאבלים בה על אסונות שונים שאירעו לעם היהודי לאורך ההיסטוריה, בפרט אלו שהתחוללו בסמוך ליום זה.

השנה חל תאריך ט' באב ביום שבת, אך מכיוון שאין מתאבלים בשבת, נדחה הצום ליום ראשון. הצום ייפתח הערב, בשעה 19:30, כ-40 דקות לפני צאת השבת ויימשך עד מוצאי יום ראשון בשעה 19:57.

בשעה 20:00 תחל תפילת ערבית בבתי הכנסת ברחבי חולון, ולאחריה תוקרא מגילת איכה בציבור. בבית הכנסת הגדול של חולון ברחוב הרב קוק 5 תתקיים תפילת ערבית בשעה 20:10 ולאחריה קריאת המגילה.

ביום ראשון תתקיים תפילת שחרית בשעה 07:00 ולאחר מכן אמירת קינות. תפילת מנחה תחל בשעה 18:30 ותפילת ערבית עם צאת הצום בשעה 19:59.

בתשעה באב נהוגים חמישה איסורים והם אכילה ושתייה, סיכה, רחיצה, נעילת סנדלים ונעליים מעור וקיום יחסי אישות. כמו כן נוהגים עד חצות היום לשבת על הקרקע. "כתוב שכל המתאבל על ירושלים זוכה לראות בשמחתה. הכוונה היא שאדם שמתעסק בחורן ירושלים ומגיע לתיקון לאותם מעשים שהובילו לחורבן. כל מתעסק בסיבות שהובילו לחורבן הבית וכך מגיע לתיקון אותם מעשים שהובילו לחורבן ועל ידי כך הוא מתחזק בזה וזוכה וראה בשמחתה של ירושלים", מסביר הרב אילן כהן מחולון.

לצד ההקראה המסורתית, תקיים קהילת קודש וחול של התנועה הרפורמית ערב מיוחד תחת השם "ערב הקשבת וזעקה לקהילה האתיופית", אשר יתקיים בסטודיו ברחוב הנגר שבאזור התעשייה.

"אנחנו עורכים ערב מאוד מיוחד ומאוד מרגש", מסבירה הרבה גלית קדם מהקהילה הרפורמית בחולון. "הזמנו שתי נשים, בנות הקהילה האתיופית לדבר ולספר את הסיפור שלהן. אחת באה מתחום החינוך והשנייה מתחום המשפט. אנחנו נשמע על הסיפורים והעשייה שלהן. אנחנו מקווים לפתוח שיחה כנה ואוטנטית על המצב של הקהילה האתיופית בישראל.  לאחר מכן נקרא חלקים ממגילה איכה".

כמו כן, בערים רבות יתקיימו מעגלי שיח במסגרת מיזם "הלילה לא לומדים תורה", המציין 20 שנות פעילות. אוהל גדול יוקם בסמוך לבניין עיריית תל אביב.

בנוסף, עיריית חולון הודיעה כי משרדיה יהיו סגורים במהלך ט' באב ולא יינתן שירות, פרט לקריאות דחופות למוקד העירוני במספר 106, אשר ימשיך להיות פעיל במשך 24 שעות ביממה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר