עצי הברוש. צילום מתוך העצומה

מי יציל את עצי הברוש? העצומה נגד תוואי הרכבת הקלה צוברת תאוצה

מאות חתמו נגד כריתת העצים העתיקים. נת"ע: "הברושים אושרו לכריתה. במקומם יינטעו עצי חדשים"

פורסם בתאריך: 13.8.19 14:40

קריאות נגד תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה מחולון אל תל אביב. עצומה הקוראת להצלת שורת עצי הברוש הנמצאת לקראת סופו של מסלול הקו הירוק ההולך ונסלל, צברה עד כה מאות חתימות.



בשל החשש האמור לפגיעה בעצי הברוש העתיקים, קמה בשבועות האחרונים התנגדות לסלילת התוואי המזרחי של הקו. "תושבי ראשון לציון ביחד עם חברי פורום פעילי הסביבה פועלים להצלת שדרת הברושים שבסמוך למשתלת 'חוויה ושתיל' בעיר מפני עקירה על ידי נת"ע בתכנון תחנת הסיום של הקו הירוק", נכתב בעצומה אשר עד כה הספיקה לגרוף 410 חתימות.  "הברוש הוא עץ רגיש מאוד, לא ניתן להעתיקו ועבודות בסמוך אליו עלולות להביא למותו".

לפני מספר שבועות החלו העבודות המקדימות לסלילת תוואי הקו הירוק של הרכבת. הקו היוצא מתל אביב מתפצל בחולון לשתי שלוחות, הראשונה מגיעה בסופה אל תחנת הרכבת משה דיין שבמערב ראשון לציון ואילו השנייה מסיימת את מסלולה בסמוך לקריה החקלאית בראשון לציון, אשר נמצאת כמה מאות מטרים מזרחית לגבול עם חולון בשטח פתוח.

אחת מתחנת הקצה של תוואי הקו הירוק נמצאת כאמור בסמוך לקריה החקלאית. כמה מאות מטרים מערבית ממנה, צפוי לעמוד מרכז הדיפו (האחסנה) של הקו בסמוך למחלף חולון מזרח. רוב השטח החוצץ בין חולון וראשון לציון באזור זה הוא פתוח ללא בנייה כלשהי ובתוכו ניתן למצוא בעיקר צמחיה מקומית ואת עצי ברוש הנמצאים כעת בסכנה.

מנת"ע נמסר בתגובה: "הברושים במקטע אושרו לכריתה לפי כל דין, לאחר שהתברר בהתייעצות עם אגרונום ועם פקיד היערות שלא ניתן לשמרם. במקום העצים שייכרתו יינטעו עצים רבים לאורך התוואי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר