צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

אם חד הורית לארבעה ילדים חוששת: "אנחנו ניזרק לרחוב רק בגלל שאני מקבלת מזונות"

האם אינה עובדת עקב בעיות נפשיות. משרד השיכון אינו מוכן למסור לידיה דירה ציבורית בשל נהלים בירוקרטיים

פורסם בתאריך: 14.8.19 14:27

אם חד הורית מחולון אשר מגדלת לבדה את ארבעת ילדיה, הגישה במהלך ארבע השנים האחרונות שלוש בקשות אל משרד הבינוי והשיכון בכדי לקבל דירה ציבורית וסורבה רק מכיוון שהיא מקבלת דמי מזונות.



לדבריה היא עומדת בשאר בכל הקריטריונים הנדרשים. אך רק בשל העובדה שהיא מתקיימת גם מדמי מזונות, על אף שהם דלים ביותר, מסרב המשרד לבקשתה. בעקבות כך, היא וארבעת ילדיה נאלצים לגור בדירות שכורות כאשר לא אחת היא בקושי עומדת בתשלומים. כך היא מצאה את עצמה מחליפה דירות תוך פרק זמן קצר וכעת היא חוששת שתוצא מן הבית.

הסיפור החל לפני 12 שנה, עת התגרשה מאבי ילדיה ומאז היא מגדלת אותם לבדה. לדבריה הקשר עמו והגירושין שלאחר מכן השאירו בה צלקות נפשיות קשות עד כדי כך שהיא איננה מסוגלת לעבוד כיום וכל הכנסותיה מתבססות על דמי מזונות וסיוע מביטוח לאומי בלבד.

לפני מספר שנים היא הגישה תביעה למזונות וכיום מקבלת 3,000 שקל מדי חודש, אליהם מצטרפים עוד 2,000 שקל של סיוע בתשלום שכר הדירה המועבר דרך הביטוח הלאומי והיא נאלצת לקיים את משפחתה מכספים הללו בלבד.

האם מתגוררת עם בנה בן ה-17 ושלוש בנותיה בנות ה- 10, 11 ו-15, בדירה שכורה בחולון אשר גובה ממנה שכר חודשי של 5,000 שקל. במציאות זו מסבירה האם, רוב כספה מופנה לתשלום שכר הדירה במקום לחשבונות אחרים. "אני בקושי גומרת את החודש", היא מספרת, "זה קשה לגדל לבד ארבעה ילדים כיוון שיש הרבה חשבונות לשלם. המצב לא פשוט, ישנם ימים שקשה להביא לחם הביתה. אני רוצה שלילדים יהיה טוב, אני רוצה חיים נורמליים".

היא מספרת כי הבטחת ההכנסה שקיבלה מביטוח לאומי הופסקה היות וילדיה כבר גדלו והיא נותרה עם הסיוע האמור בתשלום שכר הדירה.

"אני עם ארבעה ילדים ומתפרנסת ממזונות וביטוח לאומי, הגשתי מספר בקשות לדירה ממשרד השיכון וכולם נדחו. אני לא יכולה לעבוד כי אני בחרדות ומטופלת בכדורים ויש לי פחדים לצאת מהבית", היא אומרת בעצב, "אם למשל הייתי מקבלת הבטחת הכנסה הייתי זכאית דירה ציבורית וכעת אני חוששת שאני וילדי ניזרק מהדירה".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "משרד הבינוי והשיכון מכיר ומלווה את גברת. הגברת מממשת מדי חודש השתתפות בתשלום שכר דירה ממשרדנו בסך 2,250 שקל. על פי נוהלי משרדנו, בקשתה של הגברת לקבלת דירה בשיכון הציבורי נשללה בשל כך שהיא אינה עונה על הכללים המזכים בקבלת דירה", עוד מסרו ממשרד הבינוי והשיכון "בחודש האחרון הגברת הגישה ערעור על ההחלטה ובימים אלו הבקשה נמצאת בהכנה לקראת דיון בוועדה ציבורית שבה דרג הבכיר דן במקרים חריגים. עם קבלת החלטה, תישלח אליה תשובה ממשרדנו המחוזי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר