צילום: pixinoo / shutterstock.com

"גם הענישו אותנו בבית עלמין מרוחק וגם אין איך להגיע לשם"

תושבים רבים בחולון אינם יכולים לפקוד את קברי יקיריהם הטמונים בבית העלמין ירקון: "לא נותר לנו אלא לשבת בבית ולבכות מצער"

פורסם בתאריך: 15.8.19 16:03

"מצד אחד שולחים אותנו לקבור את יקירינו בבית העלמין ירקון, אבל מצד שני לא דואגים לנו לתחבורה לשם. זו בעיה קשה שלעתים אפילו מונעת מתושבים בחולון ובת ים לעלות לקברי יקיריהם בגלל היעדר תחבורה ציבורית".

כך טוענת תושבת חולון. היא אינה היחידה שנפגעת בשל היעדר תחבורה ציבורית לבית העלמין. לתושבים רבים מחולון ובת ים, בעיקר קשישים ונעדרי רכב פרטי, אין אפשרות להגיע לבית הלעמין ירקון. זאת לאחר שבוטלו הקווים המובילים לבית העלמין.



שני קווי האוטובוס, 243 ו-127, בהם נעשה שימוש בעבר כדי להגיע לבית עלמין ירקון, בוטלו. "איש לא נתן שום הסבר וזה חוסר התחשבות משווע. גם ככה היה לנו קשה להגיע, החלפנו אוטובוסים, נסענו יותר משעה במסלול ארוך עד שהקו הגיע לבית העלמין, התדירות של האוטובוס היתה אחת לשעה או יותר – אבל לפחות יכולנו לפקוד את קברי יקירינו", אומרת תושבת העיר.

"במצב הנוכחי לא נותר לנו אלא לשבת בבית ולבכות מצער", היא מוסיפה, "הרי המדינה קבעה שניאלץ לקבור את יקירנו שם, בירקון, אז שמי שאחראי ידאג גם לתחבורה ראויה. זה פשוט מקומם ומצער. איך אפשר למנוע מאנשים לעלות על קברי יקיריהם רק בגלל עניין של תחבורה? למה ביטלו קווים? שיורידו תדירות אבל לא יבטלו".

סימונה, תושבת חולון ששני הוריה ובנה קבורים בבית העלמין ירקון, נהגה להגיע לשם בעבר בשני קווי אוטובוס ולפעמים – בשלושה.

כעת, לאחר שבוטלו חלק מהקווים, אין לה שום אפשרות להגיע, והכאב שלה גדול: "לא לכל אחד יש מכונית ודווקא אנחנו, האוכלוסיות החלשות, סובלים יותר. זה כאב גדול. נכון שאפשר לקחת מונית אבל העלות גדולה ואישית אני לא יכולה לעמוד בה".

"גם הענישו אותנו בבית עלמין רחוק מאוד ממקום מגורנו וגם עכשיו מענישים אותנו כפליים: אין איך להגיע לשם. שיעמוד מולי מי שמחליט ויגיד לי שהחל מהרגע הוא מונע ממני לעלות על קברי יקיריי".

תגובת משרד התחבורה נמסר בתגובה: "המשרד הוביל בשנה האחרונה תוכנית מקיפה לשיפור שירותי התחבורה הציבורית בגוש דן. התוכנית גובשה בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות ונציגי התושבים במטרופולין תל אביב".

"התוכנית שיצאה לדרך, כוללת תוספת של יותר מ- 1,500 נסיעות יומיות חדשות בגוש דן, תגבור קווים ישירים, שיפור תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה וקיצור קווים מאספים. בין היתר, תוגבר גם שירות לתחנות הרכבת, לאזורי התעסוקה ולמרכזים האקדמיים באזור".

"במסגרת השינויים בוטל קו 127, שפעל בתדירות נמוכה ובמסלול מפותל וארוך. מספר הנוסעים בקו היה נמוך במיוחד ועמד על מספר נוסעים בודד בכל נסיעה. במטרה לספק שירות איכותי יותר לבתי העלמין הופעלו קווים חדשים: קו 28 א' מתל אביב לבית העלמין קרית שאול, הפועל במסלול ישיר ובתדירות משופרת, וקו 35 מפתח תקווה העובר דרך ציר ז'בוטינסקי ורכבת קרית אריה לבית העלמין ירקון, הפועל אחת לשעה, לאורך כל שעות היום".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר