פחי זבל בחולון
פחי זבל בחולון

תושבי חולון מסרבים להתקין חדר אשפה על חשבונם: "שהעירייה תשלם"

העירייה תחל בהוצאת מכולות הצפרדע מתוך העיר ובמקביל תחייב את הבניינים המשתמשים בהן, להקים חדרי אשפה נפרדים

פורסם בתאריך: 22.8.19 10:17

דיירי שכונת קריית שרת, ורחוב משה שרת בפרט מתנגדים לכך שהעירייה מפנה את מכולות הצפרדע ומחייבת את הדיירים לבנות על חשבונם חדר אשפה. העירייה מחייבת כ-125 בניינים להתקין חדרי אשפה בחודש אוקטובר הקרוב, התושבים מציעים מכלי אשפה תת קרקעיים כפתרון.



עיריית חולון הודיעה בחודש שעבר כי תחל בתהליך הוצאת מכולות הצפרדע מתוך העיר ובמקביל תחייב את הבניינים המשתמשים בהן, להקים חדרי אשפה. העירייה שלחה מכתבים ל-125 בניינים ברחבי העיר. האזור הראשון שבו תבוצע התוכנית הוא רחוב משה שרת שבשכונת קריית שרת, בו בניינים רבים משתמשים במספר מכולות צפרדע. בעבר, בחלק מן הבניינים היו קיימים בעבר חדרי אשפה אשר יצאו מכלל שימוש והפכו למחסן.

תושבים רבים מתנגדים ליישום התוכנית במתכונת הנוכחית בהם דיירי השכונה. "מנסיון עבר, חדר זבל יוצר ריחות נוראיים. יש פה שכנים שזורקים דברים זה ייצור מצב הגייני מאוד גרוע, מה שאומר שצריך לתחזק אותו כל יום", אמר חבר וועד בניין מספר 23. הוא הוסיף כי "היה פה חדר אשפה בעבר. אז היה פחות זבל מאשר היום. אני רואה מה שקורה היום בצפרדע, וחדר האשפה מאוד קטן זה ייצור בעיה ממש קשה".

חלק מהבניינים כבר התקינו חדרי אשפה, אך קיימים כאלה שיצטרכו להקים חדר אשפה על חשבונם, דבר אשר אינו מקובל על הדיירים. "הם רוצים שנשלם את כל ההוצאות. אמרו שבניינים שאין להם חדרי אשפה יצטרכו לבנות חדרי אשפה על חשבונם", אמר חבר הוועד. לדבריו, "הדיירים מבינים כי זמנן של מכולות הצפרדע חלף מן העולם וכי יש לחשוב אל חלופות אחרות. יש להציב במקום מכולות הצפרדע מכילי אשפה תת קרקעיים, כפי שכבר נעשה במספר אזורים בחולון וכמו כן גם בתל אביב". בקרוב מתכוונים ועדי הבניינים להיפגש ולהציע את חלופה זו לעירייה. "יש כיום שיטות חדשות של פח שקבור בקרקע. אני הבנתי שבתל אביב עשו את זה. זה הדבר הכי נורמאלי", סיכם.

מעיריית חולון נמסר כי "חוק העזר העירוני קובע, כי האחריות להימצאות ביתני אשפה בשטח בנייני המגורים חלה על הדיירים ודבר זה מופיע בדרך כלל גם בדרישות היתר הבנייה. לאור ההחלטה של עיריית חולון לסלק את 'הצפרדעים' מהמרחב הציבורי בשל המטרדים שהם גורמים (ריחות רעים, מכשול להולכי הרגל ועוד), העירייה תאכוף את החוק לפתיחה של ביתני אשפה קיימים, שהדיירים הסבו אותם לשימוש אחר (מחסנים, למשל) ולהקמה של ביתני אשפה במקומות שהם לא קיימים. כפי שפורסם, העירייה תסייע לתושבים בכל דרך בהליך ההקמה, שדורש הוצאת היתר בנייה. העירייה גם תספק את הפחים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאןוהיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לימור

    השלב הבא הוא שגם התושבים יתחילו לנקות רחובות, לתקן תאורה. מה עוד? אז בשביל מה משלמים ארנונה???

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר