נאות רחל חולון

מה קרה לשכונת נאות רחל? לכלוך, זוהמה והזנחה

תושבים וסוחרים בשכונת נאות רחל מתלוננים על לכלוך, הזנחה ואשפה שעולה על גדותיה. העירייה: "השכונה מטופלת באופן קבוע ושוטף"

פורסם בתאריך: 6.7.17 15:00

לתושבי שכונת נאות רחל כבר נמאס. בשבועות האחרונים מקבלת מערכת "השקמה" לא מעט תלונות על לכלוך במרכז המסחרי, הצטברות אשפה שלא מפונה ברחובות השכונה, בעיות של חניית כלי רכב בצורה אסורה ובכלל הזנחה. "השכונה שלנו הייתה פאר העיר חולון בשנות ה-80", מספרת ג', תושבת השכונה כבר שנים. "החלום של כולם היה לגור כאן. ואכן, איכות החיים הייתה מצויינת, הטיפול והטיפוח בשכונה היו ראויים, אבל זה הלך וירד ברבות השנים, כניראה בגלל בניית שכונות חדשות שיותר שלשם מפנה העירייה היום את עיקר תשומת ליבה ושירותיה".

תושבים בשכונה ממש לא מרוצים מאיכות חייהם", אומרת תושבת ותיקה אחרת, "הלכלוך הקבוע במרכז המסחרי, היעדר טיפוח בגינות, צמחייה שלא מטופלת, היעדר אכיפה של הפיקוח בנושאי חנייה. כל אלה הפכו את חיינו לקשים מאוד. הגיע הזמן שהעירייה תזכור שגם נאות רחל היא שכונה בעיר שתושביה זכאים למלוא השירותים".

שי לב-רן, יו"ר ועד החנויות בנאות רחל, אמר ל"השקמה": "יש פה פח אחד, צפרדע ירוק, שמשמש בניין מגורים עם 70 דיירים, את המרכז המסחרי אילת 36 חולון ואת המרכז המסחרי קדושי קהיר 36, ויש פה חנויות בשר, ירקות ומעדניות, יותר מ-100 חנויות, העירייה גובה בחודש עשרות אלפי שקלים רק על פינוי הזבל, אבל היא לא מבצעת את תפקידה כראוי. כל הרחבה של הפח היחיד שיש לנו פה, מלאה בשמן ולכלוך".

"אנחנו מתמודדים גם עם נזילות של מי גשמים לתוך החניון ולתוך המקלטים והחנויות. בעירייה מודעים לבעיה ובמקום לעזור לנו, אנחנו הסוחרים נדרשים לתקן את המדרכות, כמובן שאני בתור יו"ר הועד של המרכז המסחרי לא מתכוון לתקן מדרכות של עירייה, ואז מדי כמה חודשים נותנים לנו דוחות. בנוסף, אין לנו שום מקום חניה לפריקה וטעינה והפקחים ממש לא מתחשבים בעניין הזה, יש חברות מסוימות שהפסיקו לעבוד פה עם כמה חנויות כי נמאס להם לקבל דוחות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "קצת קשה להתייחס לתלונות כלליות ואולם ניתן לומר כי הטענות כלפי העירייה בדבר הזנחת השכונה, אינן נכונות. בשכונה קיימות מספר גינות וכולן מפותחות. באחרונה, שודרג גן האמיצים – אלי כהן, לרבות הוספת משטחי דשא, מתקני כושר, ריצופים ועוד. גם בגן הנחלאים בוצעו עבודות לשדרוג הגן. בכיכר סירן בוצעו השלמות צמחייה באדניות וכן, המזרקה הפכה לערוגה פורחת בשל בעיות הרטיבות שגרמה לחניון. לפני מספר שנים סיימה העירייה עבודות פיתוח נרחבות ביותר ברחוב קדושי קהיר והרחובות הסמוכים, כולל תיעול, ביוב, מים, תאורה, מדרכות וכבישים בעלות של מיליוני שקלים".

בנוגע למרכז המסחרי נמסר: "למרות שמדובר בשטח פרטי שהאחריות על תחזוקתו חלה על בעליו, העירייה מנקה את המרכז ואף דאגה לעמודי תאורה בשטח. בנוסף, הוטלו קנסות נגד מאכילי היונים בכיכר וכן ניתנו הסברים לתושבים ותיקים שנמצאו מאכילי יונים. כל זאת, על מנת לצמצם תופעה זו המלכלכת אותה מאוד. יצויין, כי העירייה הציעה לסוחרים בעלי המקום לסייע בשיפוץ המרכז, ואולם הם סירבו".

כמו כן נמסר כי "בשכונת נאות רחל הוצבו מתקנים מנירוסטה לאיסוף בקבוקים ונייר לשימוש התושבים. כמו כן, בכל בנין יש כלי אצירה כתום לאיסוף אריזות והפינוי מתבצע אחת לשבוע מכלי אצירה כחול. יש פינוי קבוע של האשפה בכל השכונה וכן, עובד ניקיון קבוע מועסק בכיכר סירן".

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. תושבת העיר

    האם בכיכר ויצמן גם העירייה מבקשת מבעלי החנויות לנקות את הכיכר? ואיזה צמחייה שודרגה. הכל פח אשפה וטינופת. ומה עם בעל שם טוב שחנות אחת השטלתה על המדרכה וגם על שטחים צבוריים ופרטיים. ואיפה העירייה? כל הרחוב מלא בחולדות גועל נפש. עירייה פח זבל.

  2. תושבת העיר

    האם בכיכר ויצמן גם העירייה מבקשת מבעלי החנויות לנקות את הכיכר? ואיזה צמחייה שודרגה. הכל פח אשפה וטינופת. ומה עם בעל שם טוב שחנות אחת השטלתה על המדרכה וגם על שטחים צבוריים ופרטיים. ואיפה העירייה? כל הרחוב מלא בחולדות גועל נפש. עירייה פח זבל.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר