קמפוס קריית שרת

על אף דו"ח המבקר: בתיכון ממשיכים לגבות אלפי שקלים למגמות

תלמיד במגמת מוסיקה 2,120 שקלים ואילו תלמיד ממגמת מחול 2,200 שקלים. למה הנהלים לא שונו בעקבות קביעת המבקר?

פורסם בתאריך: 6.10.19 16:06

בית הספר קרית שרת בחולון גובה מהורי התלמידים תשלומים שהוגדרו על ידי מבקר העירייה כלא חוקיים וגבוהים מהמותר בחוק, כך קבע מבקר העירייה בשנה שעברה. למרות הביקורת, מסמך שהגיע היום (ראשון) לידי "השקמה חולון" חשף כי תיכון ק"ש ממשיך לגבות תשלום מופרז שמסתכם ב-3,500 שקלים לתלמיד בשנה. 



תלמיד המעוניין בלימודים במגמת אומנות יידרש לשלם כ-1,900 שקלים נוספים, תלמיד במגמת מוסיקה יידרש לשלם 2,120 שקלים ואילו תלמיד ממגמת מחול 2,200 שקלים. בנוסף לסכום זה נלווים תשלומי חובה ותשלום מרצון שעומדים על 1,400 שקלים.

הורים רבים פנו למערכת בטענה כי התשלומים מופרכים, "הקמפוס הפך להיות מסחטת כספים ואיש אינו פוצה את הפה על הנהגת ההורים אשר החליטו על דעת עצמם לא להצטרף להנהגת ההורים העירונית שמאשרת לרוב את התשלומים".  לדברי ההורים, "למרות שמבקר העירייה קבע כי התשלומים גבוהים מהמותר לא קיבלנו החזר". 

המבקר קבע בדוח שיצא לפני כשנה שבניגוד לכאורה לחוק המכרזים וההנחיות, הנהלת בית הספר עשתה שימוש שלא כחוק בכספי הרשות ששילמו הורי התלמידים. בית הספר רכש מחשבים וציוד היקפי מכספי הרשות שלא באמצעות הספקים הזוכים במכרזים העירוניים וללא קבלת הצעות מחיר מסודרות.

הנהלת בית הספר השתמשה לכאורה בכספי הרשות להשכרת אולמות אירועים לפתיחת שנת הלימודים, למסיבת פרישה למנהלת בית הספר, לרכישת סרטים באירוח V.I.P; קניית מתנות פרישה למנהלת וליו"ר ועד ההורים, ועריכת סעודות מכספי הרשות במסעדות ואף הזמינה קייטרינג לישיבותיה, ללא קבלת הצעות מחיר מסודרות.

עוד עלה כי נעשה שימוש בכספי הרשות לצורך רכישת מתנות לצוות המורים לימי הולדת, לפורשים, לעובדים ולצוות ההנהלה, לרבות מתן תווי קנייה ופרחים ללא קבלת הצעות מחיר מסודרות. הנהלת בית הספר רכשה מכספי הרשות אופניים חשמליים לאב הבית, ומנהלת חטיבת הביניים רכשה מחשב נייד מכרטיס האשראי שלה וקיבלה החזר מבית הספר – כל זאת בניגוד לנהלים. בנוסף, בית הספר מימן כרטיסי טיסה ושהייה במלונות עבור משלחת בית הספר שנסעה לטוסקנה באיטליה ואף מימן מכספי הרשות כרטיס טיסה לפולין ושהייה במלון עבור יו"ר ועד ההורים.

הנהלת בית הספר יחד עם יו"ר ועד ההורים העבירו לבית הספר יתרות נכבדות מכספי ההורים תחת סעיף טיפוח. כך עלה מבדיקה שנעשתה על ידי מבקר העירייה, לפיה יו"ר ועד ההורים ומנהלת בית הספר חתמו על מסמך שבו אישרו להעביר 260 אלף שקלים מכספי ההורים לחשבון הרשות, למעשה לבית הספר, תחת הסעיף "טיפוח לרווחת התלמידים". מחשבון זה מימן בית הספר הוצאות חריגות לצוות העובדים. עוד רכשה הנהלת בית הספר מכספי ההורים מנויים לעיתונים יומיים והחזירה למורים, למנהלת בית הספר וליו"ר ועד ההורים החזרים על טיסות, וכן רכשה ספרים לספריית בית הספר ללא רישום על חשבוניות שהם מיועדים לספריה ובניגוד לחוזר מנכ"ל, כמו גם כלי זמר, ציוד מחשבים ושיפוץ מזגנים מכספי הורים בניגוד לנהלים.

כעת כמה הורים שוקלים את צעדיהם בהם פנייה לערכאות משפטיות בנוגע להחזר הכספים המגיע להם לפי דוח המבקר והתשלומים המופרכים עליהם נדרשים לשלם כעת, "זה לא הגיוני שעל שני ילדים אוציא סכום של שבעת אלפים שקלים בשנה לא כולל תשלומים נלווים", אמרה אמא לשני תלמידים בתיכון ק"ש. 

"אני אומרת באחריות זה מגיע לעשרת אלפים שקלים בשנה, מישהו כאן השתגע אנו הורים שצריכים לקיים בית. איפה שאר התשלומים משכנתא, מים, חשמל, אנחנו לא מיליונרים מה הם חושבים שחולון זה רמת אביב ג'? אני מבקשת תרגעו ותורידו את התשלומים אולי אתם שם בוועד ההורים מרוויחים מיליונים, אנחנו לא. לכן תבדקו את עצמכם לפני שיהיה מאוחר", הוסיפה האמא.

יו"ר המשמר החברתי, ליאורה פור, אמרה כי "עזות המצח של העברת 260 אלף מתשלומי הורים לתקציב בית הספר זה לא תקין ואף פלילי לכאורה. עד היום יו"ר ועד ההורים הקודם לא הגיב ולא התנצל בפני ההורים שנתנו בו אמון על העברה חריגה זו מכספי ההורים. בנוסף לכך, נרכשו מכספי ההורים וללא רשותם כלי זמר, טיסות ומזגנים בעלות של 61 אלף שקלים".

עיריית חולון מסרה כי "בית הספר גובה תשלומים כחוק. המגמות המתמחות של בית הספר (שזוכות גם להכרה ארצית) הן מגמות מושקעות, שמאפשרות לתלמידיהן חשיפה למגוון רחב של תוכניות, סיורים, ציוד לימודי ועוד. יצוין, כי התשלום למגמות אלה קיבל את אישור ועדת החריגים הארצית של משרד החינוך".

בנוגע לדו"ח המבקר, נמסר מהעירייה כי "הנושא מצוי בבדיקה שטרם הסתיימה".

ממשרד החינוך נמסר: "חוזר התשלומים של תיכון קריית שרת אושר. התשלומים למגמות מורחבות ייחודיות כגון אמנות, מחול, מוזיקה וכו', אושרו בוועדת חריגים ארצית. התשלומים על תוכניות אלה הן ייחודיות ולא נכללות במסגרת חוק חינוך חובה". 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר