"נכתב בקדושה": ספר התורה שעובר בירושה 120 שנים

יוסף בן יוסף כתב את הספר לפני יותר ממאה שנים בתימן, מאז בני משפחתו שומרים עליו מכל משמר

פורסם בתאריך: 21.10.19 18:37

ספר התורה של משפחת כלף נכתב לפני יותר מ-120 שנים בצנעה שבתימן עבור הקהילה היהודית המקומית. מאז הספיק לעבור בידי שלושה דורות של בני המשפחה, וכיום מאוחסן בבניין הרבנות בחולון ברחוב הקוק.



יוסף כלף, סיפר כי סבו, יוסף בן יוסף, כתב את הספר. "אנשים שראו את הכתב שלו, כולל הרב שלום הרוש וסופרי סת"ם, נדהמו מהאיכות. זה משהו מדהים. אז לא היה שולחן וציוד כמו היום, היו כותבים אותו על הרגל". 

בהמשך עבר הספר אל חזקת הוריו של כלף שהביאו אותו עימם לארץ בשנות ה-30' כשעלו מתימן. הספר הגיע אל כרם התימנים שבתל אביב. בשנים הבאות הספר הוחזק בבית הכנסת "שיבת ציון" בבת ים. 

כלף קיבל את הספר לחזקתו ולפני כחודש העביר אותו אל בית הכנסת שבבניין הרבנות בחולון. לדבריו, חלק מן הספר כבר לא כשר לקריאה בתורה והוא מברר מה ניתן לעשות. "הציעו לי אנשים שעוסקים בתחום למכור אותו כפריט עתיק לתצוגה כי זה מסובך לתקן אותו, אבל אני לא רוצה. יש רב של הקהילה התימנית, ואני רוצה לשאול אותו מה אוכל לעשות עם הספר הזה", הסביר כלף.

בינתיים נמצא שימוש אחד לספר, בחגיגות שמחת תורה יישאו אותו בני הקהילה במהלך ההקפות. יחד עם זאת יוסף לא מסתיר את תקוותו כי בעתיד ניתן יהיה להחזיר את הספר לשימוש. "יכול להיות שכן הייתי רוצה שהוא יחזור שימוש. קשה לתקן את הספר הזה באותה קדושה שבה כתבו אותו ולכן זה קצת בעייתי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן  והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר