הסעה לבתי הספר. אילוסטרציה: שאטרסטוק
הסעה לבתי הספר. אילוסטרציה: שאטרסטוק

"אני לא מבינה איך נהג ההסעות השאיר ברחוב ילד בן 4.5, שלא מתקשר ועל כיסא גלגלים"

אם לילד מחולון, הלומד בגן בראשון לציון, נדהמה לגלות שבנה נשאר עם מלווה זמנית בכתובת שגויה. עיריית חולון: "הופקו הלקחים כדי שמקרה כזה לא יישנה"

פורסם בתאריך: 22.10.19 15:59

אם לילד בן ארבע וחצי, שאינו מתקשר ומרותק לכיסא גלגלים, זועמת: ביום חמישי נודע לה כי בנה הלומד בגן מיוחד בראשון לציון, הורד בטעות מההסעה בכתובת שגויה.

"התקשרו אליי מהגן בראשון לציון ונאמר לי שככול הנראה יש בעיה בטלפון הנייד שלי, ושבני הורד בכתובת הלא נכונה. מתברר, שהורידו אותו בטעות בכתובת של ילד וביקשו ממני להתקשר לנהג", מספרת האם.

"עזבתי את העבודה בבהלה, הייתי היסטרית מדאגה", מוסיפה האם, "הבן שלי לא מתקשר, על כיסא גלגלים שמתמודד עם אפילפסיה ומצאתי אותו זרוק על המדרכה עם סייעת, שהייתה ביום הראשון שלה בתפקיד. היא המתינה גם בני בחוץ, בשמש והוא בער מחום".



לטענת האם המלווה שהייתה צמודה לבנה היא זמנית שהתקשתה לתקשר איתו. "אני לא מאחלת לאף אם לעבור את מה שעברתי, מהרגע שהתקשרו אליי מהגן ועד שהגעתי לילד שלי".

לטענת האם, לאחר שהתקשרה לנהג ההסעות הוא האשים אותה בחוסר אחריות, ואף תקף אותה. "הוא טען שאני אמא חסרת אחריות, ותקף אותי על כך שלא עניתי לנייד ובזמן שבסך הכל ביקשתי להבין איפה הבן שלי".

"אחרי שהנהג מסר לי את הכתובת, נסעתי לשם במהירות, בלי לראות בעיניים", ממשיכה האם, "ירדו לי דמעות. לא הצלחתי להבין איך משאירים ילד חסר ישע על המדרכה, בלא לוודא שירד בכתובת הנכונה. הבן שלי בטראומה מאז המקרה".

מעיריית חולון, שאחראית על ההסעות, נמסר בתגובה: "ראשית, יודגש, שהעניין טופל מול האם והמלווים וכמובן מול חברת ההסעות והופקו הלקחים כדי שמקרה כזה לא יישנה".

"הבדיקה העלתה, כי שלושה גורמים הנוגעים בדבר הביאו לתוצאה המצערת והם המלווה הקבועה, שלא עדכנה כראוי את מחליפתה; האם שלא המתינה לבנה בכתובת הקבועה ולא השיבה לטלפונים הן של המלווה והן של הנהג; הנהג שהוריד את הילד בכתובת של הילד השני שבהסעה (לאחר שהאם לא המתינה לו ולא ענתה לטלפונים) ועזב את המקום בניגוד לנהלים".

"יודגש, שהילד לא נשאר בשום רגע לבדו אלא עם המלווה שהמתינה עד שהאם תיצור קשר ותגיע לאסוף את בנה מהכתובת של הילד השני. כמו כן, אם הילד עודכנה עוד באותו היום לגבי המקרה ונתבקשה להקפיד ולענות לשיחות טלפוניות הן מהמלווה והן מהנהג ולהמתין לילד בשעות הנדרשות (אין זו הפעם הראשונה שהיא אינה עונה)".

מוועד ההורים העירוני נמסר בתגובה: "קיבלנו פנייה מאם אשר במשך דקות ארוכות לא ידעה היכן הבן שלה, וחיכתה במפח נפש וחרדה. הורדת ילד בכל מקום דרוש את אישור הממונים ואנו מתקשים לשער שקיבלו כזה. ייתכן שמדובר בטעות, אבל הטעות הזאת עלולה הייתה להיגמר באסון. צריך להבין שמדובר בילד בחינוך המיוחד, שכל שינוי בשגרת יומו ולו הקטן ביותר, מערער אותו. ומערך הסעים לילד כה רך הוא גם כך בעל קושי עבורו. אנו מקווים כי המקרה נלמד והלקחים יופקו".

בעקבות תגובת העירייה, ביקשה האם להוסיף כי "עד כה דבר לא נעשה ולא התקשרו אליי מהעירייה. בנוסף, נטען כי לא עניתי לטלפון, כאשר בפועל היה בלבול במספרי הטלפון בין המלווים, ולמעשה לא התקשרו אליי כלל. הנהג שמיהר החליט שזה בסדר לזרוק ילד לרחוב ללא הודעה להוריו, למרות מצבו הרפואי. איש לא התנצל או התקשר להסביר מה קרה, ושפוט הפילו את האשמה עליי. גם אם לא עניתי לטלפון, דבר שאני מכחישה בכל תוקף, אין שום סיבה או הצדקה לזרוק ילד לרחוב".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סילביו

    הרבה מהומה על שום מאומה
    גברת תעני לטלפונים שלך ותהיי זמינה
    אנשים לא יכולים לעכב את כל החיים שלהם בשבילך
    משתתפים בצערך בנוגע לילד,אבל הוא לא נשאר לבש אלא עם מלווה,הנהג ניסה להשיג אותך וגם הוא בן הפטיש לסדן,אם לא יעמוד בזמנים יפוטר מהחברת הסעות,אז גלי קצת אחראיות השינוי מתחיל בך,ובנך תלוי בהתנהגות שלך…

  2. אמא

    רשלנות מצד העיריה שהיא האחראית על ההסעות, ושיא החוצפה שהתקשרו לטלפון הלא נכון, לאמא ולילד מגיע פיצוי כספי מחברת ההסעות על הרשלנות, הסעות של ילדים בחינוך מיוחד דורשת התייחסות קפדנית שבעתיים כל שכן של ילדים שלא מתקשרים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מכירה את הנהג שעליו מדברים רחוק שנות אור אני הייתי מלווה איתו במשך שנה שלמה האדם שאותו מגדפים ומשמיצים הוא אדם בעל לב ענק רחום מלא בסבלנות סובלנות שמשפריץ חום ואהבה לסובבים אותו ובעיקר לילדים אני ממש לא מאמינה למה שניכתב פה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר