גשר התנאים. 17 שנות הזנחה. צילום: אורן שטרנברג
גשר התנאים. 17 שנות הזנחה. צילום: אורן שטרנברג

אחרי שנים של הזנחה: האם גשר התנאים והמעליות ישוקמו וישופצו?

לאחר שאף חברה לא ניגשה למרכז לשיפוץ וישקום הגשר והמעליות, המחבר את תושבי קריית מיכה לחולון, נמצא פתרון. כך נראה הגשר כיום:

פורסם בתאריך: 29.10.19 10:43

אחרי שנים של הזנחה, דחיות רבות וכישלון במכרז, מסתמן יעד חדש לתיקון המעליות שבגשר התנאים.

לפני כשנה הצהירו עיריית חולון וחברת נתיבי איילון כי יפעלו לשיקום גשר התנאים והמעליות, לאחר שנים של הזנחה. לפני כחצי שנה אף פרסמה חברת נתיבי איילון מכרז לבחירת החברה שתתקין את המעליות. אלא שבפועל לא הוגשה כל הצעה, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון".

בעקבות דחיית מועד העבודות להתקנת המעליות החדשות דחתה העירייה את העבודות לשיקום הגשר. כך נותרו תושבי קריית מיכה וג'סי כהן עם המצב הקיים: גשר מוזנח ושתי המעליות מושבתות.



כעת מתברר כי לאחר הכישלון במכרז, חברת נתיבי איילון תנהל בעצמה את העבודות להתקנת שתי המעליות החדשות באמצעות חברה קבלנית שתבחר על ידה באמצעות מכרז מסגרת. כעת מסמנים בחברה את שנת 2020 כיעד לתחילת העבודות, שצפויות להימשך מספר חודשים.

לאחר ששתי המעליות החדשות יותקנו על הגשר, תחל עיריית חולון בעבודות לשיקומו, לפיכך ייתכן כי רק לאחר שנה תושבי שתי השכונות ייהנו מהגשר בצורתו החדשה. בשלב זה, אף אחד משני הגופים אינו מתחייב על תאריך יעד סופי.

מאז פיצול רחוב התנאים בעקבות סלילת כביש איילון לפני 20 שנה, מהווה הגשר את החיבור היחיד של קריית מיכה עם חולון. רבים מתושבי האזור משתמשים בגשר מדי יום, לרבות ילדים וקשישים. שתי המעליות שהותקנו בקצוות הגשר על פי החלטת בית המשפט, יועדו להוות כלי עזר עבור תושבים מוגבלים ונכים, אך הן חדלו לפעול זמן קצר לאחר בנייתן. כמו כן, במהלך השנים שחלפו הפך הגשר למקום מוזנח למרות נחיצותו הרבה.

גשר התנאים. מחוץ לתחום בלילות

גשר התנאים. מחוץ לתחום בלילות

מחברת נתיבי איילון נמסר בתגובה: "לאחר שלא ניגשו קבלנים למכרז המעליות בגשר התנאים, הוחלט להפעיל קבלן במכרז מסגרת. העבודות יחלו ב-2020".

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי העירייה כבר סיימה את עבודות התכנון לשיפוץ הגשר וכי הביצוע יחל במקביל לעבודות של נתיבי איילון בנושא המעליות.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר