גור חתולים
גור חתולים.

היום: הפגנה של פעילים למען בעלי חיים בקריאה לטפל בעשרות אלפי חתולי הרחוב

לטענת הפעילים עיריית חולון אינה עושה מספיק כדי לדאוג לעיקור וסירוס חתולי הרחוב. מנגד, מציגה עיריית חולון שורה של פעילויות בנושא, כולל מצבע עיקור וסירוס במימון עירוני

פורסם בתאריך: 29.10.19 16:23

קבוצת פעילים למען בעלי החיים בחולון, יוזמת הפגנת מחאה בקריאה לעיקור וסירוס חתולי הרחוב. ההפגנה צפויה להתקיים היום (שלישי), בשעות אחר הצהריים, מול בניין העירייה.

לטענת מארגני המחאה עיריית חולון הפסיקה עם לעקר ולסרס את חתולי הרחוב, שממילא נעשו במתכונת מצומצמת. "בחולון ישנם אלפי חתולים עזובים ורעבים שנמצאים ברחובות, והעירייה אינה לוקחת אחריות", טוענים הפעילים, "קהילת מאכילי החתולים נושאת על גבה את אחריות במקום הרשות המקומית, והפעילים קורסים תחת הנטל הכלכלי והנפשי שבטיפול, עיקור וסירוס והאכלה".



עוד טוענים הפעילים כי "במקום לקחת אחריות ולהשתמש בכספי הארנונה כפי שעושות רשויות מקומיות אחרות, עיריית חולון דואגת שחתולי הרחוב ימשיכו להתרבות, לריב על טריטוריות, להידרס, להיפגע, להיפצע ולמות בייסורים. מתי ראש העירייה, מוטי ששון, יתחיל לקחת אחריות על בעלי החיים האומללים שחיים אצלו בעיר?".

אחת הפעילות אומרת ל"השקמה חולון": "יש בארץ כשני מיליון חתולי רחוב, מהם כמה עשרות אלפים בחולון, כל חתולה יולדת בממוצע כ-12 גורים בשנה. זה תוספת של מאות גורים בשנה. אנחנו דורשים עיקור וסירוס בחינם כמו בעיריות אחרות ברחבי הארץ. מה שקורה היום בחולון זה שנעשה בעיר זה מבצעים נקודתיים, שבוודאי לא יכולים לתת מענה לבעיה. אנו מפגינים היום לעורר את מודעות הציבור לנושא וכדי לדאוג שעירייית חולון תטפל בזה".

בעיריית חולון דוחים את הטענות, ומציגים שורה של יוזמות ופעילויות שנעשות במטרה לדאוג לבעלי החיים ולחתולי הרחוב בעיר. "משנת 2011 ועד היום עוקרו וסורסו בעיר כ-11,000 חתולים, כאשר רק בשנתיים האחרונות עוקרו כ-4,000 חתולים (יותר מכל עיר אחרת בגודלה של חולון), כך נמסר מעיריית חולון, "בשל חשיבות הנושא ובשל העובדה שהממשלה טרם הוקמה ואין שר חקלאות קבוע שיחתום על 'קול קורא' למבצע עיקורים וסירוסים, החליטה עיריית חולון לא להמתין לתקציב ממשרד החקלאות ולממן מתקציבה את המבצע הקרוב, שיחל בעוד כחודש".

עוד נמסר כי "בין הפעולות הנוספות שמבוצעות בשירות הווטרינרי העירוני ניתן לציין: מאות חתולי רחוב חולים ופצועים שהושבו לבתיהם לאחר שטופלו במתקני השירות הווטרינרי ובית החולים הווטרינרי בבית דגן, בתקציב של 50,000 שקל; השנה ניתן אישור עקרוני להקמת מרפאה וטרינרית במתחם השירות הווטרינרי העירוני שתיתן מענה טוב יותר לבעלי חיים פצועים וחולים ועיריית חולון הייתה הראשונה להתקין תחנות האכלה מעוצבות לחתולים ותחנות נוספות נמצאות בייצור בימים אלה".

בנוסף נמסר: רופאי השירות הווטרינרי יזמו מפגשים עם התושבים בגינות הכלבים בעיר ונתנו מענה מקצועי לשאלות שהופנו אליהם. וטרינרים מהשירות הווטרינרי העירוני הגיעו למספר רב של בתי ספר יסודיים והעבירו שיעורים לתלמידים בנושאי צער בעלי חיים, התעללות ולקיחת אחריות על בעלי החיים. השירות הווטרינרי העירוני מנגיש את השירות לתושבים, שמתקשים להגיע למשרדיו שבאיזור התעשייה, ומגיע למרכזים הקהילתיים בשכונות השונות, על מנת לבצע חיסוני כלבת. כמו כן, מפקחי השירות הווטרינרי ורופאיו נותנים מענה לפניות בנושא בעלי חיים במשך 24 שעות ביממה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

5 תגובות
  1. דור

    סליחה אנחנו בח 300 שילמנו שיבואו לקחת חתולים ולסרס העיריה לא עשתה שום דבר

  2. חן

    שירות וטרינרי גרוע לפני שנה הגיעו לרחוב ולקחו כמה חתולים ולא החזירו אותם. כבר כמה חודשים שאני מנסה להשיג אותם בטלפון ואין תשובה

  3. רונית בריסק

    שלום
    שמי רונית בריסק גרה בקרית אונו
    פעילה למען חתולי הרחוב מאכילה 60 חתולים רק באזור הבית שלי, גם אצלנו העירייה ממש צולעת בענין העיקורים, אנחנו גם מתכננים הפגנה ודרישה לווטרינר רשותי ולא שרותים ווטרינריים של איגוד ערים אשמח לקשר עם עוד קבוצות להרים הפגנה ארצית רחבה.

  4. יונה

    וגם לאנשים צריכים לדאוג . על העיריות לדאוג שיהיה לאנשים אוכל… ואז יהיה גם לחתולים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר