צילום: שאטרסטוק

פרויקט "מהיר לעיר" מגיע לחולון: החלו העבודות בצומת המעפילים- דב הוז

העבודות החלו בימים האחרונים, בשבועות הקרובים יימשכו העבודות בשעות הלילה ואף בשעות היום. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 3.11.19 13:02

במסגרת קידום פרויקט מהיר לעיר אשר, המבוצע על ידי משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, החלו העבודות בצומת המעפילים-דב הוז.

הפרויקט עתיד לשדרג את מערך התחבורה הציבורית בעיר, ובשלב הראשון החלו בימים האחרונים העבודות הראשונות בצומת המעפילים- דב הוז, כהכנה לעבודות ההמשך.



בשבועות הקרובים יתבצעו מרבית העבודות בימים ראשון עד חמישי החל מהשעה 20:00 בערב ועד 05:00 ביום שלמחרת. בנוסף, ייתכנו עבודות גם בשעות היום, עליהן יימסרו הודעות בנפרד.

העבודות יתנהלו בשלבים, במקטעים שונים, זאת על מנת לנסות ולהקל ככל שניתן על התושבים ובעלי העסקים באזור. בסיומן של העבודות תיפתח פנייה חדשה שמאלה לשדרות דב הוז מכיוון רחוב המעפילים. זאת, כאשר במסגרת העבודות יצומצמו נתיבי הנסיעה ברחוב.

מהיר לעיר הוא פרויקט מקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, שנועד להציב סטנדרטים חדש לתחבורה הציבורית. על פי התכנון הפרויקט ייצור רשת רציפה, יעילה ונוחה,  הכוללת נתיבי תחבורה ציבורית עם העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות ושדרוג השירות בתחבורה הציבורית, לרבות תגבור הנסיעות והוספת קווים חדשים.

חולון היא אחת מ-19 הרשויות שבחרו להצטרף לפרויקט, כאשר על פי המיזם עד שנת 2021 צפויים לקום צירי העדפה לכלי רכב ציבוריים באורך של כ-160 ק"מ ברחובות מרכזיים בערי גוש דן בתקציב של 3.5 מיליארד שקל.

בתוך כך, הבוקר החלה האכיפה בנתיבי הנסיעה השיתופית. כזכור, לפני כחודש הושק נתיב ה"קארפול", בו הוקצה נתיב נסיעה בכביש החוף וכביש איילון לכלי רכב אשר מסיעים שלושה נוסעים ומעלה. נתיב מסוג זה קיים בכביש איילון בכיוון הנסיעה צפונה בין מחלף מבוא איילון שבראשון לציון, למחלף קיבוץ גלויות שבתל אביב ועובר בין חולון ובת ים. נהגים אשר ייתפסו נוסעים בנתיב בניגוד לתקנו, ייקנסו בסכום של 500 שקל.

מחברת נתיבי איילון נמסר: "פרויקט מהיר לעיר שמקדם משרד התחבורה בשיתוף עיריית חולון ובאמצעות נתיבי איילון, הוא פרויקט לאומי שייתן אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי. הפרויקט שפועל ב-17 רשויות במטרופולין תל אביב יצור רשת רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה הכוללת העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים שדרוג המרחב הציבורי וסביבת התחנות לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים".

"בשבוע שעבר החלו עבודות על הפרויקט בצומת דב הוז-אילת בחולון. מדובר בעבודות תשתית שצפויות להמשך כחצי שנה וזאת כהכנה לעבודות המשך בצומת וברחובות אלו על מנת לייצר נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ברחובות אילת והמעפילים במהלך 2020. הפרויקט כולו יבוצע במקטעים בכדי להקל על תושבי העיר בזמן העבודות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלון

    באמת הקלה בתנועה ????
    איך תסבירו שאין בחולון אף אוטובוס המגיע לאיזור הבורסה ר"ג, ותמיד אומרים הדשא של השכן ירוק יותר אז כן, בבת ים ישנם 5 קווים המכסים את כל העיר בת ים לפחות שמגיעים לאיזור הבורסה ר"ג. מה בחולון אין ציבור המגיע לאיזור הזה ? הרי ידוע שכל הבניינים הגבוהים בר"ג איזור בורסה, מגדלי אביב, ביטוחים, וכו… הם משרדים וישנם מאות אלפי עובדים ביום, אז מחולון אין עובדים שם ? למה החולונים צריכים להחליף 2 קווי אוטובוס לכל כיוון ? ולכן אם היה קווים כמו השכנה ישירים , מאמין שכמות הרכבים היוצאת מחולון כל בוקר הייתה מופחתת משמעותית. חומר למחשבה לכולם.

  2. דור

    צריך יותר מקום לאופניים חשמלאים, קורקינטים ואמצעי תחבורה מודרנים, קטנים וזריזים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר