יפעת ברכה

כך הפך פרופיל הפייסבוק של תושבת חולון למלכודת להונאת גברים בעולם

יפעת ברכה מחולון הופתעה לגלות כי היא מככבת בפרופילים מזוייפים ששימשו לגניבת כספים. פייסבוק ישראל: "בעקבות פנייה של עיתון 'השקמה חולון', הצוותים הגלובליים שלנו בחנו את המקרה"

פורסם בתאריך: 7.11.19 12:21

יפעת ברכה מחולון הופתעה כאשר קיבלה שיחת טלפון מארצות הברית, כשבקו השני עורכת דין שבישרה לה כי מישהו פתח פרופיל המתחזה לה ברשת, באמצעותו הוא מרמה וגונב כספים מאנשים תמימים. "הייתי בהלם", אומרת יפעת, "לא ידעתי בכלל מה לומר".



ברכה בת ה-40, נשואה ואם לשניים, מנכ"ל מעגל תנופה ומייסדת הקהילות אימהות מחולון והסביבה ושיח נשי עסקי. מספרת כי שיחת הטלפון המפתיעה מהארצות הברית, גרמה לה להבין את שיחות שהחלה לקבל מגברים מחו"ל שאינה מכירה, ואת הדיווחים הנוספים על אנשים המתחזקים לה ברשת.

"אחד הפרופילים נקרא מישל, ושם נכתב שאני גרה בפריז כבר כמה שנים", היא מספרת. "מישהו יושב על הפרופיל שלי וגונב משם תמונות באופן עקבי, משתמש בכל מיני שמות, ובנה ממש סיפור שלם שאותו הוא מוכר לגברים, מפתה אותם ועוקץ וגונב מהם כספים רבים.

ברכה מוסיפה שאותו אדם מאחורי הפרופיל הפיקטיבי גם מזייף מסמכים. "ואת כל זה הוא עושה עם העיניים הטובות שלי, עם הפנים שלי", היא אומרת בכעס.

השיטה מסתבר פשוטה: אותם מתחזים גונבים תמונות של נשים ופותחים פרופילים מזויפים באמצעותן הם סוחטים רגשית גברים, מבצעים הונאות וגונבים עשרות אלפי דולרים.

"עד כמה שידוע לי, החלו לגנוב את התמונות שלי החל משנת 2015 עד היום", אומרת ברכה. "שאלו אותי אנשים – מי הטיפש שאשכרה יעשה את ההעברה הבנקאית הזאת? שיאמין וייתן כסף לאשה זרה? לצערי, יש גברים שחושבים מהרגש ולא מהמוח, לא מפעילים שיקול דעת".

ברכה הצליחה לטפל ולסגור חלק גדול מהפרופילים המזויפים, אך מוסיפה כי על כל אחד שנסגר, נפתחים עשרה אחרים. כעת היא פונה לציבור ומבקשת ליידע אותה במקרה שנפתח פרופיל נוסף המתחזה  לה.

מפייסבוק ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות פנייה של עיתון 'השקמה חולון', הצוותים הגלובליים שלנו בחנו את המקרה והסירו מהפלטפורמה כל פרופיל שהשתמש בתמונתה של יפעת. כמו כן אחסנו את תמונתה בתקווה למנוע שימוש לרעה בעתיד".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר