בית כנסת רחוב השומרון

תושבים זועמים: "הופתענו לגלות בית כנסת חדש בלב הגינה השכונתית". צפו בתמונות:

"אנחנו שכונה חילונית ובעירייה רוצים לכפות עלינו את שמירת השבת", טוענים התושבים

פורסם בתאריך: 10.11.19 17:12

בסוף השבוע גילו תושבים ברחוב השומרון שהחל פינוי תכולת המקלט השכונתי בגינת שומרון, שעמד עד כה שומם וסגור. התושבים ביו בטוחים שעבודות הניקיון במקלט מתבצעות בשל האיומים הביטחוניים על מדינת ישראל, וכדי שיעמוד לרשות התושבים במקרה של אזעקות אמת. אך, מסתבר שהסיבה לניקיון המקלט בגינת שומרון היא אחרת לחלוטין: הקמת בית כנסת חדש בלב השכונה.



"היינו בטוחים שזה בגלל כל האיומים מאיראן, אבל מתברר שהקימו בית כנסת בלב שכונה חילונית ורוצים לכפות עלינו את שמירת השבת", טוענים התושבים.

אחד מהם מספר שרוב התושבים בשכונה חילונים ויש ביניהם גם שומרי מסורת. "בתחילה לא הבענו התנגדות להקמת בית הכנסת בשכונה, עד שהחבר'ה חובשי הכיפות, שהם באמת חבר'ה נחמדים, החלו לזמר זמירות שבת בגינה".

אותו תושב מספר כי "בעבר היה ניסיון של העירייה לעשות לנו תרגיל בשכונה, בכך שהשמישה את המקלט לנרקומנים אנונימיים, שאנחנו קראנו להם 'קבוצת מוחאי הכפיים', ונאלצנו כל היום לשמוע את מחיאות הכפיים לחברים שעמדו במשימה ונשארו נקיים מסמים".

לדבריו, באותה תקופה החלו להסתובב בשכונה ובגינה בפרט "כל מיני טיפוסים לא נעימים, והתחלנו לסבול ממקרי ונדליזם וגנבות".

שכנה נוספת אמרה כי "אין לנו כלום נגד חובשי הכיפות, אך נראה שהעירייה רוצה ליצור פה מלחמת דת בין התושבים. בשבתות אנחנו נוהגים לחגוג ימי הולדת בגינה או סתם פיקניק עם הילדים, אז מה יקרה אם החגיגות שלנו יפלו על שעות התפילה? זה עלול ליצור עימות בינינו לבינם".

אותה שכנה תהתה אם "מעכשיו נצטרך להתחשב בהם לא לשמוע מוסיקה בשבת ולא לעשות על האש בגינה או לחגוג יום הולדת, רק בגלל ההחלטה המטופשת של העירייה להקים בית כנסת בלב אזור חילוני?".

דייר אחר סיפר כי דיבר עם רב בית הכנסת על כך. "הרב אמר שהעירייה החליטה להקים את בית הכנסת עקב בקשות של התושבים בסביבה. מוזר,  אני מבטיח לכם שהאוכלוסייה כאן כולה חילונית", אמר וציין, "אין כאן אפילו חובשי כיפות".

לדבריו, הטענה כי קיים מחסור בבתי כנסת באזור מגוחכת. "מסביבנו יש כמה בתי כנסת שלא מלאים במתפללים. ההחלטה פה נעשתה משיקולי קואליציה כי ש"ס רוצה לכפות את נושא הדת בחולון, ולכן נכנעו להם.

"זה החל עם חוק המרכולים ומניעה של תחבורה ציבורית בשבת וכעת  גם מקימים בית כנסת בלב שכונה חילונית", הוסיף והדגיש, כי "אם יכריחו אותנו, נצא למלחמת דת בשכונה. אנחנו לא ניתן לבית הכנסת להמשיך להתקיים ונפעל נגדו באמצעים משפטים".

השכנים החלו להתארגן במחאה ומתכוונים להשמיע מוזיקה בווליום בזמן התפילות בבית הכנסת. "נראה מי יישבר ראשון", הם אומרים ומוסיפים, "עיריית חולון גורמת למלחמת דת בין יהודים חילוניים למסורתיים מבלי להפעיל שיקול דעת".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חולון רואה במקלטים הציבוריים משאב חשוב, שתפקידו העיקרי לתת הגנה לתושבים בעת מצב חירום מלחמתי. בימי שגרה העירייה מקצה מקלטים ציבוריים לעמותות ולגופים שונים, על מנת שהמקלט לא יעמוד ללא שימוש וללא השגחה, שכן מקלט שמיש הוא מקלט תקין ומחזיקי המקלט יכולים לדווח על תקלות, במידה שמתגלות, כדי שאגף הביטחון יוכל לטפל בהן. מחזיקי המקלטים נדרשים לחתום על חוזה מול העירייה, שקובע שבעת חירום (עפ"י קביעת הרשויות המוסמכות) המקלטים יפונו על ידם מיידית וייפתחו לטובת הציבור, ואכן, לעירייה יש נוהל פתיחת מקלטים לפתיחת כל המקלטים הציבוריים בעיר לשימוש התושבים בתוך זמן קצר.

"המקלט בגינה הציבורית ברחוב השומרון הוקצה לעמותת "דברי שלום ואמת", על פי הוראת ועדת הנכסים העירונית, כאשר בעת חירום ישמשו ספסלי בית הכנסת את התושבים שיתגוננו במקלט, כך שלא יהיה צורך לפנותם".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

11 תגובות
  1. לברוח

    החילונים לא מבינים שבעוד דור יהיה כאן רוב דתי, נתמכי ביטוח לאומי מדינת עולם שלישי כי מי שיוכל יעזוב

  2. תושב חרד

    מאיפה מגיעה כל השנאה לדת הזו אני לא מבין למה כל הכתבות כאן הם פשוט נגד הציבור הדתי תזכרו שזו מדינה יהודית!

  3. דני גנח

    בושה וכלמה שבמדינת ישראל היהודית יש כפיה חילונית.
    ולא נותנים חופש דת כראוי למדינה נאורה.

  4. חיים

    אני תושב השכונה גאה להיות מסורתי , מאוד נהנה משיעורי התורה שמעביר הרב במקלט, השיעורים הם ערכיים מאוד, בעיקר מדברים על אהבת ישראל וכפי השלט רוב הלימוד דברי שלום ואמת וראוי שכל מישה יהודי יבוא ויטעם הוא ומשפחתו ירויחו מאוד.

  5. G

    אז מה קרה מה זה שכונה חילונית אתם חיים במדינת ישראל מדינת היהודים בית כנסת בשכונתכם רק תביא ברכה לשמירה עליכם מה ניתן רוצים כנסיה חלק מהעם הזה דפוק לחלוטין תהרגו על בית הכנסת ותגידו תודה ישמור על השכונה ואליכם חילונים תהיו בביתכם זו מדינת יהודים ולא צריך רשות מכם להקים בית כנסת במקום ציבורי מה הוא יפריע לכם שתוכלו טרף

  6. ציונה

    עצוב מאוד במדינת היהודים …מתרעמים.על.פתיחת בית כנסת ומעודדים חילול שבת …על האש וכו …כמה מרחק אלפי שנות אור ממה ששמר ושומר עלינו …למה הם מחנכים את הילדים ….ה' ירחם ויעזור.

  7. רונית

    אל תאפשרו סאת. זה מה שקרה ברחוב רבי עקיבא המיקלט הפך לבית כנסת . ובזמן חירום הוא סגור . כי לא ישאירו בית כנסת פתוח ללא שמירה על הספרים

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצויין שהקימו בית כנסת קצת דת לא תזיק
    תמשיכו כך (:

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר