אילוסטרציה: שאטרסטוק
אילוסטרציה: שאטרסטוק

התושבים נגד גללי הכלבים בחולון: "אי אפשר ללכת בראש זקוף על המדרכות"

תושבים מתלוננים על המפגע. במקביל, הודיעה עיריית חולון על מבצע הסירוס השנתי של חתולי הרחוב שיתקיים בעוד פחות מחודש

פורסם בתאריך: 13.11.19 12:29

כמדי שנה, תקיים עיריית חולון גם השנה מבצע לעיקור או לסירוס חתולי רחוב ברחבי העיר. המבצע יחל בראשית חודש דצמבר במטרה לקיים בקרה על הריבוי הטבעי של אוכלוסיית חתולי הרחוב בחולון.

המבצע יתמקד בשכונות הבאות: מפדה, אגרובנק, גרין, עם, תל גיבורים, קריית עבודה, נאות רחל, נווה רמז, שיכון ותיקים, ג'סי כהן וקריית מיכה, וייערך מדי שבוע, באופן רצוף, החל משעות הבוקר המוקדמות או משעות אחר הצהריים המאוחרות והערב.



תושבים שמאכילים חתולים בשכונות אלה ומעוניינים בעיקור או בסירוס החתולים, מתבקשים לפנות למוקד העירוני 106 ולהשאיר פרטי התקשרות עמם. תושבי שכונות אלה מתבקשים להחזיק את חתולי הבית שלהם בתוך ביתם. את החתולים שיוצאים מן הבית יש לסמן בקולר צבעוני גמיש. פניות תושבים ומאכילי חתולים שנוגעות לחתולים לא מעוקרים או לא מסורסים מחוץ לשכונות אלה, יענו במקרים שבהם מדובר על ריכוזים שבהם יותר מ-20 חתולים.

חתולים בחולון

חתולים בחולון

איסוף החתולים והעיקורים / הסירוסים ייעשה בידי צוותים מיומנים שינועו בעיר בכלי רכב משולטים, כאשר התהליך יבוצע, כמובן, בידי רופא וטרינר מנוסה. כל  החתולים המנותחים יחוסנו גם בתרכיב נגד מחלת הכלבת ויסומנו בסימן אוזן לזיהויים כחתולים מעוקרים/מסורסים. במידת הצורך, יינתן לחתולים גם טיפול רפואי ראשוני. בתום האשפוז יוחזרו החתולים למקום שממנו נאספו, כאשר הם בהכרה ובערנות מלאה.

ניתן לחזות ויזואלית במיפוי גאוגרפי של המבצע באמצעות מפת העיר שנמצאת בפינה הווטרינרית שבאתר האינטרנט העירוני.

"אי אפשר ללכת בראש זקוף"

במקביל, קבוצת תושבים בקריית שרת התארגנה במחאה נגד גללי הכלבים על המדרכות ובגנים הציבוריים והם פנו לעיריית חולון כדי לפתור את הבעיה, שלטענתם הולכת ומחריפה בשנים האחרונות.

קבוצה זו המונה מספר פעילים טוענת שבעיר בכלל ובפרט באזור קריית שרת המקום בו הם גרים הם סובלים מזה שנים מצואת כלבים בכל מקום שניתן להעלות עליו את הדעת.

הם מספרים כי לא ניתן ללכת בראש זקוף על מדרכות השכונה או בגינות הציבוריות, בהן משחקים ילדים קטנים ותושבים יושבים לנוח. גם השבילים המובילים לגני הילדים מכוסים בצואת כלבים שבעליהם לא טורחים לאסוף, וכך גם בכל גומת עץ ושיח.

במכתב רשמי שהעבירה לעירייה עו"ד ענת עמרני מטעם התושבים, נטען כי למפגע זה השלכות רבות בריאותיות וסביבתיות מלבד הפגיעה באיכות החיים של התושבים זיהום המרחב הציבורי ברמה גבוהה על ידי חיידקים וטפילים המצויים בצואת הכלבים עלול לגרום לתחלואה במחלות קשות.

עקב המפגע התושבים מנועים מלנצל כראוי את התשתיות שהעירייה מעמידה לרווחתם ואף ללכת בבטחה על מדרכות השכונה כאשר לא נתן עקב הסכנה לדרוך על גללי כלב אשר בנוסף מדיפים ריחות נוראים.

למרבה הצער ולמרות תלונות בלתי פוסקות של תושבים העירייה לא מצאה לנכון לגבש מדיניות בנושא ואף לא לנקוט בפעולה כלשהיא כדי לטפל בבעיה החמורה אין ספק שהבעייה היא בין המטרידות יותר את התושבים אך לא נעשה דבר כדי למנוע אותה ובשנים האחרונות היא אף החמירה כתוצאה מאוזלת יד של מחלקות העירייה אנו מצאנו לנכון להרים את הכפפה ולפנות לעיריית חולון בשם תושבי חולון בדרישה לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי למגר את התופעה עד להכחדתה לחלוטין.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "תופעת אי איסוף צואת הכלבים היא מקוממת ומרגיזה ומתרחשת בערים רבות ברחבי הארץ. העירייה פועלת ככל יכולתה באמצעים העומדים לרשותה, הן בצד האכיפה והן בצד ההסברה, אולם ללא שיתוף הפעולה של בעלי הכלבים לא יהיה ניתן להגיע לתוצאות הרצויות. השנה עלה גובה הקנס לעבירת אי איסוף צואת כלבים ל-730 שקל וחלה עלייה של יותר מ-20 אחוז בכמות הדוחות שניתנו בגין ביצוע עבירה זו. הפיקוח העירוני אוכף את הנושא באופן ממוקד, כאשר צוות ייעודי שהוקצה לתחום זה אוכף את החוק מדי יום. השירות הווטרינרי העירוני מחלק לבעלי הכלבים, במעמד חיסון הכלבת, ערכות מעוצבות לאיסוף צואה וכן מקיים פעולות הסברה בבתי הספר היסודיים בין היתר בנושא זה.

"בנוסף, ההסברה בנושא מתבצעת באופן שוטף, ובימים אלה, למשל, מוצבים ברחבי העיר שלטי חוצות נושאי המסר: 'זכרו בסוף גם לאסוף'. בין פעולות ההסברה שיוזמת ומבצעת העירייה באמצעי התקשורת, בשלטי חוצות, ברשתות החברתיות ובפרסומים נוספים: קמפיינים נרחבים על פעילות המחלקה הווטרינרית בתחום, על העלאת גובה הקנס וביצוע האכיפה ועוד. כמו כן, הופק סרטון ייעודי לשם הגברת המודעות לנושא, תוך מתן דגש על חלקם של התושבים בשמירה על עירם נקייה. אנו באים בדרישה לכנס את כל נציגי העירייה מהמחלקות השונות האמורות לטפל בבעיה לפגישה בה ישתתפו גם נציגי השכונות לצורך קביעת מדיניות ודרכי פעולה למיגור תופעה קשה זו המטרידה ומסכנת את תושבי השכונה מגדול ועד קטן".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

 

תגובות

תגובה אחת
  1. דפנה

    ומה עם פחים ברחוב כדי לזרוק את הגללים? תמיד אוספת אבל נתקעת עם שקית מגעילה ביד כל הטיול… גם שקיות לאיסוףלרווחת התושבים יעזרו, יש רק במקומות נקודתיים, באגרובנק לדוגמא לא ניתן למצוא

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר