כסף, שקלים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
אילוסטרציה: שאטרסטוק

ביקורת פתע של מס ההכנסה: בעל המוסך שאיבד שליטה ובעל המספרה שהכניס כסף לכיס

עובדי פקיד שומה חולון ערכו ביקורת פתע בבתי עסק בחולון, בת ים ואזור - כל התירוצים:

פורסם בתאריך: 14.11.19 14:11

במסגרת מבצע ביקורת של מס ההכנסה בערים חולון, בת ים ואזור, נבדקו יותר ממאה בתי עסק, חלקם תועדו עוברים על החוק, אך זה לא מנע מהם להכחיש ולתרץ את המעשים.

בביקורת שנערכה במוסך בבת ים נמצא כי עבור אישור בלמים גבה בעל המוסך 700 שקלים מלקוח, אך לא רשם אותם בספרים כנדרש. לשאלת המבקרים לפשר הדבר השיב: "אני חייב פה עזרה, אני לא משתלט…".



בביקורת אחרת במספרה בחולון, ערכו המבקרים תצפית וצילמו את בעל המספרה מקבל כסף במזומן, שאותו הכניס היישר לכיסו מבלי לתעד זאת בספרי העסק. כשעומת אל מול הממצאים והצילומים השיב בעל המספרה: "לא קיבלתי כסף ולא מכיר את הלקוחה". התיק הועבר יחד עם הממצאים להמשך טיפול.

במוסך לפחחות בבת ים נמצאו צ'קים בסך כולל של 518,614 ₪ שלא נרשמו בספרים. בעל המוסך טען: "הצ'קים הם לביטחון עד שהלקוח יקבל את הכסף מחברת הביטוח ואז אפשר יהיה לפרוע את הצ'ק".

מקרים אלו ונוספים הינם חלק מ-126 ביקורות שנערכו על ידי עובדי משרד פקיד שומה חולון, כחלק ממבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים חולון, בת ים ואזור. ממצאי המבצע העלו כי 15% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת בגן ילדים בבת-ים נמצא שהכנסות בסך 5,150 שקלים שהתקבלו בצ'קים, לא תועדו בספרי העסק של הגן. הגננת טענה: "אלו צ'קים לביטחון בלבד".

גם בגן ילדים בחולון נמצא כי לא נרשמו העברות כספים באמצעות אפליקציית "ביט", בסכום של 3,500 שקלים. הגננת טענה: "אנחנו רושמים בסוף החודש במרוכז".

מרשות המסים נמסר: "פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

7 תגובות
  1. מבין אותם בהחלט

    ככה זה שהמדינה נכנסת כשותפה סמויה לכל העסקים הקטנים לפחות ב 40% שזה פשוט כמו מתנהל כמו פרוטקשיין חוקי!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הפתעה שההמשלה יודעת להיכנס לכיס של העובד בקטן באמצע יום לבוא לעסק עובד זו לא חוכמה מקווה בשביל כל בעלי העסקים ובשביל מדינת ישראל שיפקחו על זה ובדקו בסופי החודש אם יש סיבה ל"בדיקות התופת"

  3. הרשעה ללא הוכחות נקודה.

    פושעים מלחמה איך לא מעצר עולם על כך שלא רשמו חשבוניות על אותו יום

  4. שירי

    איפה הזמנים שהסבים שלנו עשו עסקים כמעט רק בשחור ולא נטפלו אליהם? כך נבנתה המדינה ותפסיקו לבלבל את הביצים. אין סיבה שהגנבים יהיו רק בממשלה ויש לפזר את הפשע בין כלל האזרחים, לזקוף חזה ולגנוב ככל יכולתנו מהמדינה שקורסת אל תוך עצמה.

  5. סיון

    גם אני מבינה אותם בהחלט מדינה שבה לא נותנים להתפרנס בכבוד רק מי שעבריין שורד תניחו לאנשים מס הכנסה דיייי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר