צילום אילוסטרציה

חשד להתעללות בצהרון: המשטרה חוקרת – העובדת הושעתה

ההורים מספרים כיצד גילו שאחראית על הצהרון נוהגת באלימות כלפי הילדים. בעקבות עדויות ההורים הם זומנו בדחיפות לשיחה עם הנהלת הצהרון

פורסם בתאריך: 18.11.19 17:03

הורים לילדים טוענים כי ילדיהם עברו התעללות בצהרון בחולון. "כבר שבועיים שאני חושדת שמשהו לא טוב עובר על הילד שלי", אומרת ל"השקמה חולון" אם לילד בצהרון. "שאלתי וגיששתי אבל לא הצלחתי להבין מה קרה. עד שאתמול בחמש בבוקר הבן שלי העיר אותי ואת בעלי, ואמר לנו שהאחראית בצהרון מרביצה לו, ומושכת לו באוזן".

בצהרון שוהים 28 ילדים בני חמש, ולטענת האם בעקבות הדברים שסיפר לה בנה, היא שוחחה עם הורים נוספים שטענו גם הם כי ילדיהם עברו התעללות מצד האחראית על הצהרון. לאחר הגילוי, ההורים הגישו אתמול (ראשון) תלונה במשטרה.



"כואב לנו לשמוע סיפורים על פגיעה והתעללות בגנים ובצהרונים, אנחנו מריצים בראש סיפורים על איך כהורים היינו מגיבים לזה, ואז אנחנו מגילים שזה קרה עם לילדים שלנו", אומרת האם, "יש בי המון כעס ואני מקווה שעכשיו אחרי שהמשטרה תיכנס לתמונה, היא תיתן את הדין על כך, ואף ילד לא יצטרך לחוות את זה".

ההורים מספרים כי במקביל להגשת התלונה במשטרה, הם פנו לרשת קהילה ופנאי, שכינסה את ההורים לשיחה שבמהלכה עלו עדויות קשות. "הבת שלי באה אליי פתאום באמצע היום, ופרצה בבכי. היא אמרה לי שהאחראית בצהרון תפסה את פניה בצורה אלימה שהכאיבה לה ומשכה לה את היד", מספרת אחת האימהות, "חשבתי שאני לא שומעת טוב. שאלתי שוב את הבת שלי, וביקשתי ממנה שתדגים לי מה קרה לה ואז הבנתי מה היא עברה".

אותה האם מוסיפה כי לאחר ששוחחה עם הורים נוספים היא גילתה שהאחראית על הצהרון נוהגת באלימות לא רק כלפי בתה. "גיליתי שהיא הרימה ילד מהמותניים, שהיא תוספת את הפנים של הילדים בחוזקה ובצורה לא נעימה", היא מספר, "בשלב מסוים נבהלתי וביקשתי מבעלי שיוציא את הילדה מהצהרון. הוא הגיע בשעות הצהריים ומצא את הילדה בוכה בטירוף. הוא שאל אותה מה קרה והיא סיפרה לו שאותה אחראית על הצהרון משכה לה את היד בחוזקה והכאיבה לה. בעלי החל לרעוד ולצעוק על האחראית. זאת הייתה סצנה לא נעימה. אבל אני חושבת שכל הורה היה פועל כך באותו הרגע".

אם נוספת טוענת כי כבר לפני כשלושה חודשים העלתה חשש על כך שהילדים נתונים לאלימות. "ראיתי אותה מושכת לילד את היד בחוזקה באמצע משחק והזדעזעתי", מספרת האם, "בנוסף, בכל פעם שאני מגיעה אני שמה לב לכך שהיא עצבנית ולא משדרת רוגע לילדים".

"הבן שלי סיפר לי שהיא נוהגת למשוך לו באוזן", מספרת אם אחרת, "אני מאוד עצבנית, ולא מתכוונת לחכות, אלא לגשת למשרדי הנהלת הצהרון ולדרוש טיפול מיידי".

מרשת קהילה ופנאי, שמפעילה את הצהרון, נמסר בתגובה: "הרשת מתייחסת בחומרה ובאופן מיידי לכל פנייה של הורים, וכך נהגה גם הפעם. עם קבלת הפנייה מההורים החל בירור מידי של הנושא הן מול ההורים והן מול הצוותים, לאחר מכן נפגשנו עם ההורים לשמוע אותם ולעדכן אותם בנעשה. נכון להיום העובדת זומנה לשימוע ועד אז לא תגיע לצהרון. עדכון נמסר אתמול בערב להורים".

ממשטרת ישראל נמסר: "אתמול, עם קבלת התלונה, פתחה המשטרה בחקירה אשר עודנה בראשיתה. מטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיה".

יו"ר המשמר החברתי בחולון, ליאורה פור, המלווה הורים רבים בעיר ומעורה בפרטים, מסרה: "המשמר החברתי חולון רואה בחומרה התעללות מילולית ופיזית. לצערי, כנראה נקרא עוד ועוד כתבות על התעללות וזה עצוב וכואב כי מדובר בילדים חסרי ישע. אנו קוראים לכנס בדחיפות את הצוותים בגנים ולרענן הנחיות בנושא".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר